Barnet kommer VARJE natt
Skojar? Om vad? Att du skulle behöva ett arbetsrum? Ja det var ett dåligt skämt.
Men vill du sova så flytta på dig eller flytta ut för du är ju uppenbarligen i vägen.
Barnet behöver trygghet o visar ju även att något eller någon är fel o du visar ju tydligt här att det är du som är problemet.
Har du funderat på terapi?
Väljer man att bo med en förälder o dess barn, så väljer man också att ta ansvar för barnet.
Du betyder ingenting jämfört med barnet.
Varför flyttar du inte hem till dina föräldrar o låter dem tycka synd om lilla dig som trivs så bra i din offerkofta.
Hur är jag problemet? Barnet och sambon skapar problemet medan jag förväntas stå ut med det. Varför tycker du inte att de gemensamt kan lägga sig i hennes säng, varför är det så viktigt att just jag ska flytta på mig när det faktiskt finns ett fullgott alternativ som innebär att de tillsammans får sova i hennes säng och jag sover kvar i vår säng.
Vad får du ut att gå till angrepp mot mig, att jag inte betyder någonting jämfört med barnet osv? Det är inte det som är diskussionen här och jag sitter inte och känner mig mindre värd eller osäker på min och sambons relation. Det enda jag stör mig på är att barnet kommer natt efter natt och att sambon, trots att jag sagt till många gånger, fortsätter låta henne sova kvar vid mig och att han flyttar till soffan. Varför är du så aggressiv?