• Äldre 24 Mar 11:41
    5360 visningar
    17 svar
    17
    5360

    Polygami

    Hur ser ni på polygami???

    Jag har letat efter en andra fru åt min man ett tag nu men det är minsann inte lätt att hitta någon som passar..

  • Svar på tråden Polygami
  • Äldre 24 Mar 11:52
    #1

    Så länge alla inblandade är medvetna om läget så läggare jag mig inte i hur andra lever sina liv.
    Jag är för att det ska vara lagligt med månggifte under förutsättning att alla är med på det för då blir detta med arvsfrågor lättare.
    Förstår inte vad samhället har med andras sexuella läggning att göra så länge ingen blir skadad och allt sker av fri vilja.

    Personligen så skulle jag inte vilja leva med fler kvinnor utan har i så fall ett behov av flera män då jag lever ihop med en arbetsnarkoman


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 24 Mar 13:05
    #2

    Två personer har 1 förhållande (AB).
    Tre personer har 4 förhållanden (AB, AC, BC, ABC)

    Det kan låta mysigt kanske, men det är fullständigt omöjligt att få ett fungerande förhållande med tre personer inblandade om inte:
    - två av personerna är väldigt undfallande och accepterande.
    - alla inblandade är extremt oberoende av andra människor.

    Om inte så kommer minsta lilla ifrågasättande, behov av tröst eller egentid att skapa tvivel på relationen.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Äldre 24 Mar 15:18
    #3
    Umm Muhammed skrev 2016-03-24 11:41:54 följande:

    Hur ser ni på polygami???

    Jag har letat efter en andra fru åt min man ett tag nu men det är minsann inte lätt att hitta någon som passar..


    Jag ser inga problem med det, men jag undrar om det är du eller din man som vill ha en fru till?
  • Äldre 24 Mar 21:06
    #4

    Jag ser inga problem med det. Samhället ska inte lägga sig i hur människor frivilligt väljer sina familjekonstellationer. Samhället ska enbart se till att de inblandade kan teckna någon form av kontrakt som reglerar det juridiska.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 24 Mar 22:06
    #5
    +1
    DickRex skrev 2016-03-24 13:05:17 följande:

    Två personer har 1 förhållande (AB).
    Tre personer har 4 förhållanden (AB, AC, BC, ABC)

    Det kan låta mysigt kanske, men det är fullständigt omöjligt att få ett fungerande förhållande med tre personer inblandade om inte:
    - två av personerna är väldigt undfallande och accepterande.
    - alla inblandade är extremt oberoende av andra människor.

    Om inte så kommer minsta lilla ifrågasättande, behov av tröst eller egentid att skapa tvivel på relationen.


    Jag håller inte alls med. Känner några som är både tre och fyra, och det handlar inte alls om några kuvade mähän som inte har andra relationer eller människor omkring sig än de de är "gifta" med, utan helt vanliga män och kvinnor som råkar vara fler än 2 "i sängen".
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Äldre 24 Mar 23:13
    #6

    Themia..

    Det maken som ska gifta sig, jag är bara den som ser till att det blir med rätt kvinna )

  • Äldre 25 Mar 00:01
    #7
    Umm Muhammed skrev 2016-03-24 23:13:48 följande:

    Themia..

    Det maken som ska gifta sig, jag är bara den som ser till att det blir med rätt kvinna )


  • Äldre 25 Mar 14:30
    #8
    Aniiee skrev 2016-03-24 22:06:48 följande:
    Jag håller inte alls med. Känner några som är både tre och fyra, och det handlar inte alls om några kuvade mähän som inte har andra relationer eller människor omkring sig än de de är "gifta" med, utan helt vanliga män och kvinnor som råkar vara fler än 2 "i sängen".
    Tror du missförstod mig en smula, eller så pratar vi inte om samma sak. Jag pratade om äktenskapsliknande trepartförhållanden och inte om vad som händer i sängen. Dessutom så menade jag inte alls att de inet skulle ha några andra människor omkring sig, utan bara att de måste vara starka och självständiga. Så antingen är de kuvade mähän eller väldigt starka och självständiga personer. Lite "normalängsliga" personer funkar nog sällan bra i en trepartsrelation.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Äldre 25 Mar 14:43
    #9
    DickRex skrev 2016-03-25 14:30:00 följande:
    Tror du missförstod mig en smula, eller så pratar vi inte om samma sak. Jag pratade om äktenskapsliknande trepartförhållanden och inte om vad som händer i sängen. Dessutom så menade jag inte alls att de inet skulle ha några andra människor omkring sig, utan bara att de måste vara starka och självständiga. Så antingen är de kuvade mähän eller väldigt starka och självständiga personer. Lite "normalängsliga" personer funkar nog sällan bra i en trepartsrelation.
    Du missade uppenbarligen mina citationstecken när jag skrev "i sängen". För jo, vi pratar om samma sak, nämligen äktenskapsliknande tre(eller fyr, eftersom jag känner såna också)partsförhållanden. Jag var mest lite lat och trodde att folk fattade vad jag menade. Ursäkta. 

    Vad du menar med "normalängsliga" vet jag inte, få jag känner irl är normala människor. "Ängslig" lägger jag inte in under normal. Däremot så lägger jag ju "starka och självständiga" under normal, så om det är såna du menar klarar att vara fler i en relation så håller jag med.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Pentra
    Äldre 25 Mar 15:08
    #10

    Har inga problem med att människor vill och kan leva polygamt, harmoniskt och fungerande. Om sådana polygama förhållanden skulle accepteras och vara fullt lagliga i samhället, och att människor verkligen skulle se och inse livets sanna värden, så skulle även prostitution och otrohetsaffärer med tiden minska och till slut försvinna. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 26 Mar 12:32
    #11
    Aniiee skrev 2016-03-25 14:43:23 följande:
    Du missade uppenbarligen mina citationstecken när jag skrev "i sängen". För jo, vi pratar om samma sak, nämligen äktenskapsliknande tre(eller fyr, eftersom jag känner såna också)partsförhållanden. Jag var mest lite lat och trodde att folk fattade vad jag menade. Ursäkta. 

    Vad du menar med "normalängsliga" vet jag inte, få jag känner irl är normala människor. "Ängslig" lägger jag inte in under normal. Däremot så lägger jag ju "starka och självständiga" under normal, så om det är såna du menar klarar att vara fler i en relation så håller jag med.
    Med "normalängslig" menar jag bland annat den ångest som gör att många människor inte kan närma sig ordet "normal" utan att vara rädda för att tillintetgöra sig själva, utan som låtsas inte förstå och stället klamrar sig fast vid föreställningen (och därtill hörande floskler) om att alla är så himla unika...

    Du är ju ingen duvunge här, så kan vi inte vara ärliga och raka istället. Här t.ex så kryllar det ju av människor som klamrar sig fast vid psykopater som de mår dåligt av. 50% av alla äktenskap går i stöpet, och de som säger att de skiljde sig "för lätt" är lätträknade. Flertalet ångrar att de inte drog tidigare. Av de förhållande som består är många ett helvete, men de består ändå för att folk är rädda för ensamheten. Så var sjutton bor du där människor generellt är starka och självständiga?
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Äldre 26 Mar 14:27
    #12
    DickRex skrev 2016-03-26 12:32:38 följande:
    Med "normalängslig" menar jag bland annat den ångest som gör att många människor inte kan närma sig ordet "normal" utan att vara rädda för att tillintetgöra sig själva, utan som låtsas inte förstå och stället klamrar sig fast vid föreställningen (och därtill hörande floskler) om att alla är så himla unika...

    Du är ju ingen duvunge här, så kan vi inte vara ärliga och raka istället. Här t.ex så kryllar det ju av människor som klamrar sig fast vid psykopater som de mår dåligt av. 50% av alla äktenskap går i stöpet, och de som säger att de skiljde sig "för lätt" är lätträknade. Flertalet ångrar att de inte drog tidigare. Av de förhållande som består är många ett helvete, men de består ändå för att folk är rädda för ensamheten. Så var sjutton bor du där människor generellt är starka och självständiga?
    Haha, ja inte bor jag på FL i alla fall. FL speglar inte verkligheten, eftersom hälsan tiger still. På forum, och på kundtjänster, kommer problemen upp. De som inte har problem skriver inte heller (så mycket) om sina icke-problem. Människorna jag har runt omkring mig är generellt starka och självständiga människor, vare sig de är singlar, par, eller fler, och det tror jag nog att de flesta du har runt omkring dig också är, om du tänker efter. Inte alla, naturligtvis, men de flesta.

    50% av alla äktenskap går i stöpet, men långt ifrån 100% av dessa gör det pga egentliga problem. Väldigt många går isär helt enkelt för att det inte var som de trodde att vara gifta. Många har bråttom in i äktenskapet, och därmed lika bråttom ut igen, när psykosen som vi kallar förälskelse har gått över och de upptäcker att de rosa molnen tagit slut och vardagen inträder.
    Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • seriös­använd­are
    Äldre 31 May 22:39
    #13
    Umm Muhammed skrev 2016-03-24 23:13:48 följande:
    Themia..
    Det maken som ska gifta sig, jag är bara den som ser till att det blir med rätt kvinna smile5.gif )
    Bor ni i Sverige? Det går ju inte för er (eller honom) att juridiskt gifta sig med tredje part här. Men jag antar att de inte kommer att vara gifta på pappret?

    Själv är jag för månggifte, så länge alla inblandade är med på det. Jag ser ingen anledning till varför man bara skulle få vara gift med en person i taget.

    Men jag fattar att det kan bli juridiskt krångligt om det dyker upp 10 pers och vill gifta sig med varandra. Månggifte behöver ju inte bara vara 1 man + flera kvinnor eller 1 kvinna + flera män, det finns ju andra konstellationer.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • farman
    Tue 18 Aug 2020 05:20
    #14
    Umm Muhammed skrev 2016-03-24 11:41:54 följande:

    Hur ser ni på polygami???

    Jag har letat efter en andra fru åt min man ett tag nu men det är minsann inte lätt att hitta någon som passar..


    Det har väl med sociala rättigheter att göra? 
    Mera bidrag och det vill inte staten.
    Så ta 2 kvinnor utan att gifta dig istället.
  • farman
    Tue 18 Aug 2020 05:21
    #15
    Rataxes skrev 2016-03-24 21:06:30 följande:

    Jag ser inga problem med det. Samhället ska inte lägga sig i hur människor frivilligt väljer sina familjekonstellationer. Samhället ska enbart se till att de inblandade kan teckna någon form av kontrakt som reglerar det juridiska.


    Komplicerat juridiskt.
  • Tue 18 Aug 2020 11:47
    #16
    farman skrev 2020-08-18 05:20:46 följande:
    Det har väl med sociala rättigheter att göra? 
    Mera bidrag och det vill inte staten.
    Så ta 2 kvinnor utan att gifta dig istället.
    Grattis till veckans trådlyft.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Tue 16 Mar 2021 17:05
    #17
    Umm Muhammed skrev 2016-03-24 11:41:54 följande:

    Hur ser ni på polygami???

    Jag har letat efter en andra fru åt min man ett tag nu men det är minsann inte lätt att hitta någon som passar..


    Inget som jag dras till. Och jag anser att det är skadligt för barnen om de tillkommer. Sen är det olagligt i Sverige, inte utan grund. 

    Ser man på tv serien sisterwives så ser man ju hur bittra och olyckliga de är och hur de ogillar varandra. Sen utnyttjar de som inte är lagligt gifta med mannen systemet och förskingrar bidrag från staten för alla sina ungar. 

    Det är ju även äckligt att ha en man som går och doppar i andra hela tiden innan man själv måste ligga med han. 

    Jag skulle hellre vara singel livet ut än att leva i en polygami. 
Svar på tråden Polygami