Inlägg från: Nyfiken90 |Visa alla inlägg
  • Nyfiken90

BF December 2016

Plussade svagt igår (bf den 2 december) och tog digitalt nu som visade 2-3 v. Fick med missfall förra månaden, gör själv inseminationer med min sambo då jag inte får egen ägglossning.

Jag känner dock inget sådär nu, kanske är extra trött bara.. Hur har ni det som fått missfall? Jag är rädd för att när jag går på toa att där ska komma blod. Men försöker samtidigt tänka positivt men det är svårt..

• Nyfiken90
    Vicktess skrev 2016-03-26 11:07:30 följande:

Stort grattis!! :)

Efter mitt första missfall var jag helt förstörd. Det tog jätte hårt. Hade liksom inte räknat med att det kunde bli så. Hade precis berättat för mina föräldrar och jag kände mig sååå dum efteråt. När jag fick mitt andra missfall var jag mer beredd på det. Men började tro att jag aldrig skulle få ett barn, att nåt var fel på mig. Så när jag plussade för tredje gången (ett år efter sista missfallet) förväntade jag mig att det skulle gå åt skogen det också. Men att då får man ju hjälp sen med utredningar, så det var mitt hopp. Att det här kommer vara sista missfallet innan vi får hjälp. Men den gången gick det vägen och jag fick min dotter som idag är 14 månader :)

Förra månaden när jag fick missfall, blev min sambo orolig för mig för att jag inte verkade bry mig haha.. Såklart att man är ledsen, men vid det här laget förväntar man sig det värsta och hoppas på det bästa. Förstår att det är svårt att inte oroa sig, det gör man nog alltid :( men jag håller tummarna på att det går vägen för dig nu och att det kommer kännas bättre några veckor in :)

Tack! Det tar såklart tid att smälta detta o man tror nog inte riktigt på att man är gravid. Vi har kämpat i 2 år. Men som tur är har vi fått hjälp med hormonsprutor så nu har vi gjort 3 insemineringar varav 2 positiva så det känns ju skönt men förstår dig. Man vill njuta av tanken på att nu är vi gravida men samtidigt är jag nojig vid varje toabesök. Ah..

Men klart. Någongång ska väl graviditeten fullföljas och inget säger att det inte är denna. Så får försöka tänka så med. Det värsta som kan hända är att man är glad 1 dag för mycket. ?

Grattis Nicsflicka, nu får vi hoppas att alla får gå hela vägen med ?
  • Nyfiken90
    sebbejonte skrev 2016-03-26 11:44:13 följande:

Grattis allihopa o välkomna hit :)

Tack detsamma ?
  • Nyfiken90

Vill gärna med va med i en sån grupp, men kan inte mina vänner se att jag är medlem? :) vill ju inte det menar jag.. haha

• Nyfiken90
    Majmamma91 skrev 2016-03-28 08:36:27 följande:

Nu testade jag igen. Testade fem dagar innan mens. Så troligtvis därför det blev svagt. Idag blev det ett tydligt plus på stickan :)Ja, jag fick mitt första missfall för två månader sedan. Väldigt tidigt men otroligt jobbigt ändå :( Hoppas det går vägen den här gången :)

Fick med missfall fär 1 månad sen. Också supertidigt men ändå känns det skit, särskilt efter alla förhoppningar och tankar man får vid ett plus. Vi får hoppas nu det går vägen!! :) :)
  • Nyfiken90

Någon mer än mig som typ inte har några symptom? Känns bara overkligt just nu. Enligt mina beräkningar är jag nu på 4+3 så det är kanske tidigt o känna?

• Nyfiken90

Varför skulle det vara fel? Visste jag inte det skulle kunna vara... :o

Fian88 skrev 2016-03-28 11:52:21 följande:

Kände mer igår kväll och i morse än vad jag känner nu. Har en obehaglig känsla av att nått är fel:(, får väl bara avvakta och se!

Hmm okej.. varför skulle det vara något fel? Visste jag inte det kunde vara.. :/
  • Nyfiken90
    Fian88 skrev 2016-03-28 12:49:20 följande:

Menade verkligen inte att oroa dig!! När jag var gravid första gången så kände jag enbart molvärk fram till ca v 7, då började brösten göra ont och blev lätt illamående av vissa lukter och smaker. Så har du inte fått några symptom än så oroa dig inte, dom kommer!:)

Aha okej, tack för svaret :) det är så mycket man inte känner till vid detta laget så det är lätt att missförstå. Jag har läst många trådar om de som inte haft symptom alls knappt men som det ändå gått bra för o sedan de negativa. Det är bara att hålla tummarna nu gissar jag på :)
  • Nyfiken90

Ja förstår precis.jag och min sambo har försökt i 2 år nu, fick ingen mens tillbaka efter ppiller stopp. Så har fått gå på hormonsprutor nu och nu blivit gravid 2 av mina 3 inseminationer. Missfall första gången ju så man får hoppas det finns en gud där uppe som kan se till att vi kan få lite mer flyt i livet känns det som.

• Nyfiken90
    Vicktess skrev 2016-03-29 08:56:08 följande:

Samma bf som jag :) grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. Fick också missfall förra gången så förstår din oro.

Samma som mig ! Hade med missfall förra gången. Nu får vi hoppas att det ska gå vägen för oss :) :)
  • Nyfiken90
    schober skrev 2016-03-29 14:36:32 följande:

Här är en till med BF 1/12. Fick missfall även vi, dock i september och sen dess har vi bara haft tre försök (långa, rubbade cykler) men med Pergotime och tredje ggn gillt blev ny bebbe! 

Analyserar dock allt! Så fort något symtom avtar så blir jag orolig. "Nä nu gör bara en bröstet ont, vad kan vara fel?!", "Nu har jag inte haft molvärk sen igår, är det kört nu?!" osv... känner ni igen er? =P

Kul om vi alla kunde få detta att gå vägen nu då :) jag känner knappt något, förutom extrem trötthet (kan bero på annat med) o lite molande värk kanske. Inget kissade, illamående eller ömma bröst så blir jag väl lite orolig men alla har vi ju olika symptom. Jag litar på testerna och tänker på det bästa tills man vet säkert. Sålänge inget blod kommer så är jag hoppfull!

Du behöver nog inye va orolig. Har läst om massor som har olika symptom eller inga från dag till dag så jag skulle inte varit orolig om jag var du :)
Svar på tråden BF December 2016