• Vicktess

    BF December 2016

    Hej alla blivande december mammor :)


    Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

  • Svar på tråden BF December 2016
  • Vicktess
    sebbejonte skrev 2016-03-25 21:51:26 följande:

    Hej jag fick också positivt idag :) bebis är beräknad till 6/12


    Stort grattis!! :) är det första barnet? Har du några symtom än? :)
  • Majmamma91

    Fick ett väldigt svagt + igår. Borde ha bf den 8 december. Ska testa igen på måndag på bim :) Hoppas hoppas. Fick ett missfall för två månader sedan :(

  • sebbejonte
    Vicktess skrev 2016-03-26 09:05:46 följande:

    Stort grattis!! :) är det första barnet? Har du några symtom än? :)


    Grattis till dig också :) nej detta är mitt tredje barn men min sambos första :) jag har två pojkar sen tidigare som fyller 9 och 13 i höst. Har du några barn innan? Vi är 33 år båda två.

    Jag har bara väldigt ont i brösten men det har jag haft varje månad sen vi började försöka i september haha

    Har du några symptom?
  • sebbejonte
    Majmamma91 skrev 2016-03-26 09:12:56 följande:

    Fick ett väldigt svagt + igår. Borde ha bf den 8 december. Ska testa igen på måndag på bim :) Hoppas hoppas. Fick ett missfall för två månader sedan :(


    Säger ett försiktigt grattis. Håller tummarna att du får stanna kvar i denna tråden
  • Vicktess
    Majmamma91 skrev 2016-03-26 09:12:56 följande:

    Fick ett väldigt svagt + igår. Borde ha bf den 8 december. Ska testa igen på måndag på bim :) Hoppas hoppas. Fick ett missfall för två månader sedan :(


    Vilket test använde du? :) jag fick också ett svaaaaagt test dagen efter BIM med clearblue. Tog ett digitalt morgonen efter som visade plus. Ett svagt streck brukar ju betyda att man är gravid, så jag håller tummarna!! :)

    Vet hur tungt det är med missfall :( fick missfall förra månaden (mitt tredje) så nu hoppas vi att det går vägen för oss! :)
  • Vicktess

    [quote=76475239][quote-nick]sebbejonte skrev 2016-03-26 09:17:43 följande:[/quote-nick]

    Grattis till dig också :) nej detta är mitt tredje barn men min sambos första :) jag har två pojkar sen tidigare som fyller 9 och 13 i höst. Har du några barn innan? Vi är 33 år båda två.

    Jag har bara väldigt ont i brösten men det har jag haft varje månad sen vi började försöka i september haha

    Har du några symptom?

    [/

    Tack! :) jag har en dotter som är 14 månader. Så blir lite tätt mellan dom haha. Det tog så lång tid att få dottern så vi bestämde att vi skulle sluta skydda oss när hon fyllde ett år.

    Har ganska mycket symtom faktiskt.....och visste att jag var gravid redan dagen efter ägglossningen :D kände av molvärk och ömmande bröst, och sa till min sambo att i slutet av månaden kommer jag att plusa på stickan haha. Har bara väntat på att bim ska komma så jag kunde testa.

  • Nyfiken90

    Plussade svagt igår (bf den 2 december) och tog digitalt nu som visade 2-3 v. Fick med missfall förra månaden, gör själv inseminationer med min sambo då jag inte får egen ägglossning.

    Jag känner dock inget sådär nu, kanske är extra trött bara.. Hur har ni det som fått missfall? Jag är rädd för att när jag går på toa att där ska komma blod. Men försöker samtidigt tänka positivt men det är svårt..

  • Vicktess
    Nyfiken90 skrev 2016-03-26 09:56:01 följande:

    Plussade svagt igår (bf den 2 december) och tog digitalt nu som visade 2-3 v. Fick med missfall förra månaden, gör själv inseminationer med min sambo då jag inte får egen ägglossning.

    Jag känner dock inget sådär nu, kanske är extra trött bara.. Hur har ni det som fått missfall? Jag är rädd för att när jag går på toa att där ska komma blod. Men försöker samtidigt tänka positivt men det är svårt..


    Stort grattis!! :)

    Efter mitt första missfall var jag helt förstörd. Det tog jätte hårt. Hade liksom inte räknat med att det kunde bli så. Hade precis berättat för mina föräldrar och jag kände mig sååå dum efteråt. När jag fick mitt andra missfall var jag mer beredd på det. Men började tro att jag aldrig skulle få ett barn, att nåt var fel på mig. Så när jag plussade för tredje gången (ett år efter sista missfallet) förväntade jag mig att det skulle gå åt skogen det också. Men att då får man ju hjälp sen med utredningar, så det var mitt hopp. Att det här kommer vara sista missfallet innan vi får hjälp. Men den gången gick det vägen och jag fick min dotter som idag är 14 månader :)

    Förra månaden när jag fick missfall, blev min sambo orolig för mig för att jag inte verkade bry mig haha.. Såklart att man är ledsen, men vid det här laget förväntar man sig det värsta och hoppas på det bästa. Förstår att det är svårt att inte oroa sig, det gör man nog alltid :( men jag håller tummarna på att det går vägen för dig nu och att det kommer kännas bättre några veckor in :)
  • NicsFlicka2014

    Plussade svagt men fullt synligt idag. BF 3 dec. Kissar ofta och har spänningar i brösten. Grattis till alla Decembermammor

Svar på tråden BF December 2016