• julon

BF December 2016

Hoppar in här jag med, fick positivt på digitalt test tidigt imorse efter två negativa "vanliga" test, antar att jag är låghormonare (?) då testet sa 1-2 veckor men jag enligt barnmorskan när jag ringde BVC var i vecka 6 (5+3). Första barnet och har inte hållit koll med ägglossningstest eller liknande, inte heller säker på hur lång cykel jag har eller ens vad luteralfas är! 
    Killen fick lite chock imorse, men har nu lugnat sig och verkat landa i detta. Kollat upp och laddat ner appar tidigare än vad jag gjort. Själv är jag redan inställd på missfall och att det inte kommer bli något, vågar sällan hoppas på det bästa.. 

Redan på onsdag ska vi få komma till barnmorskan, blir BB stockholm Kungsholmen. Jag är 23 och killen snart 26. Fick beräknat 5 december :) 

• julon

Jag ringde barnmorska direkt någon timme efter jag plussat. Kollade runt på nätet och läste lite om olika mottagningar och valde sen, fick bara några dagar efter och nu har vi varit där och pratat lite och berättat om oss och fått information om graviditet osv. Så den 2/6 ska vi och göra KUB, innan dess får jag gå och lämna blodprov på valfri mottagning :) 

Men ringde faktiskt nu i veckan också och bokade tid för tidigt UL, är så nyfiken! 

Är bådas första och beräknade 6/12 :)

• julon

Jag ska visserligen bara ha mitt första, en flicka! Men jag hoppas på att få alla (vill ha tre) av samma sort, tycker det är himla häftigt när det bara är flickor eller pojkar :) 

• julon
    LyCKa55 skrev 2016-08-06 19:32:09 följande:
    Vet inte om det kanske är en annan sak med tjejer, just för att man är tjej själv. Jag kommer aldrig få köpa de där söta rosa kläderna o klänningarna, gå o shoppa med en dotter, ha mera liknande intressen osv. Sen kan ju killar gilla det med men det är inte samma sak. Killar öppnar sig inte lika mycket o vil ofta inte prata lika mycket om saker osv. Nu menar jag generellt. Jag skulle tyckt det va kul att få en dotter iaf. Tror banden till en dotter är aningen starkare
    Jag hade lika gärna haft tre pojkar, trodde först att det var pojke i magen nu men det var en tjej :) Min kille har mycket bättre och öppnare relation till sin mamma än jag till min så tror inte att det blir starkare band till dotter än son :) De rings varje dag, pratar öppet och kärleksfullt osv, själv ringer jag väldigt sällan min mamma, men alltid pappa :) 
Svar på tråden BF December 2016