• Cessan

BF December 2016

Hej :)

Idag fick jag mitt digitala plus :D Bf 18/12, men kommer troligen få en januaribebis då jag med båda barnen gått över tiden (21 dagar med äldsta och 15 med yngsta) så jag räknar med 1/1 :D

Kul med en grupp, verkar som det blir babyboom i december :D

• Cessan

Hur mår ni? Jag känner mycket mer illamående i denna graviditet än jag gjort förut, aldrig plussat så tidigt heller så kanske extra mycket hormoner denna gång.

Sen har jag så svårt att dra ner på kaffe, dom 3 rekommenderade kopparna per dag vill jag ju helst sätta i mig innan frukost :/ men det får gå.

• Cessan

Verkar som alla mår ungefär likadant, jag har aldrig kräkts som gravid men gått med konstant illamående, förra gången fick jag tabletter som hjälpte jättebra och det kommer jag fråga om denna gång oxå om det blir så illa.

Har ni andra blivit insläppta i FB gruppen? Funderar på om jag gjort fel..

• Cessan

Lergigan Como hette dom, åt dom mellan vecka 9-25 :)

LyCKa55 skrev 2016-04-09 18:01:05 följande:

Vad var det för tabletter? Jag hade så sjukt lite kontroller sist så under den perioden jag kräktes konstant va jag inte hos BM. Fick gå i v.9, ultraljudet i v.18 och sen typ v.25 eller nåt. Sen var det ju tätare. Så jag hade ingen kontakt med dem o tänkte inte tanken att ringa o klaga om det. Antog att det var så det va. Men då ska jag fråga om det denna gången om det blir värre.

Jag är inte med i fb-gruppen. Tycker det räcker här

• Cessan

Här har vi inskrivning mellan vecka 9-12 sen ul/kub i vecka 13.

Jobbigt att känna stress över missfall, hoppas du snart kan landa i lugn, hur långt gången är du?

Helena 383 skrev 2016-04-08 17:43:02 följande:

Eftersom det är så länge sedan jag väntade barn så har jag glömt vilken vecka man brukar ha inskrivning i?

Eftersom jag snart är 40 blir man inskriven tidigare då när man räknas som lite äldre?

Är fortfarande väldigt rädd för att få missfall:(

• Cessan

Väntar fortfarande på insläpp i FB gruppen, har jag gjort något fel tro?

• Cessan

Grattis!

Mina onda tuttar kommer och går hela tiden, tror inte det är något konstigt :)

Jag har fortsatt testat och tänker att när testen blir starkare borde allt vara rätt :)

Hoppas du snart kan landa i lugn och njuta och vara glad!

Kram

Ingensmamma skrev 2016-04-10 14:28:02 följande:

Hej. Här kommer en till som plussat (efter ivf). Är i vecka 4+6 idag och har spenderat hela helgen med att läsa på om missfall. Plussade i onsdags och hade mellan onsdagen och fredagen ömma bröst, sedan dess är dessa puts väck. Har haft molvärk och vit-/gulaktiga flytningar som kommit och gått sedan veckan innan BIM, men nu verkar den ha blivit permanent. I övrigt inga symtom. Och nu tror jag ju såklart att jag ska få missfall eftersom molvärken blivit mer som mensvärk och tuttontet är borta. Inget blod ännu dock. Suck. Kan inte ens vara glad. Kram

• Cessan

Grattis!

Vad roligt att det gått naturligt, hoppas allt går bra denna gång :)

etttvatrefyra skrev 2016-04-11 06:28:47 följande:

Hej & grattis alla ny plussande mammor.

29 år gravid med andra barnet.

Det har minst sagt varit en berg och dalbana här, IVF försök , utomkvedshavandeskap i november och ett ledsamt missfall i februari.

Äntligen ett nyss plus på Stickan, även denna gången otroligt nog på naturlig väg.

Det är väldigt nytt och har BF 21/12

Sist gjorde BF oktober en sluten grupp på Facebook, vad säger ni andra om detta? Lättare att skriva och se inläggen .. Jag gör gärna en.

Ha en fin dag :)

• Cessan

Jag får fram 2 svartvita bilder, en som är på något vatten, kanske åker båt, och en ansiktsbild på en vuxen, ser inga barn :/

Fian88 skrev 2016-04-11 08:25:45 följande:

Har du skickat förfrågan till rätt Elin? Svartvit profilbild och ett barn på omslagsbilden?

Svar på tråden BF December 2016