Inlägg från: busmonstret |Visa alla inlägg
  • busmonstret

BF December 2016

Såg nu de fanns två trådar för BF i december. Tänkte jag går väl med här också. +:ade igår och vet inte exakt hur långt gången jag är eftersom jag har oregelbunden mens, men ska jag gå på vad jag tror så bör BF vara kring 10:e december :)

• busmonstret

Alltså jag hittar bara att en man ska lägga till är Elin, men har ingen aning om vad mer eller vars jag hittar mer info kring detta :P

• busmonstret
    LyCKa55 skrev 2016-04-11 19:03:58 följande:

Tänkte på när ni andra tänker berätta på jobbet? Ja berättade i v.7 sist ifall jag skulle må dåligt. Nu funderar jag på att försöka skjuta på det lite. Men veror på hur jag mår. Jobbar med kunder hela dagarna så det blir lite jobbigt att må dåligt eller om nåt händer o man måste åka hem eller till gyn eller nåt

Jag hade tänkt vänta till efter ul eller så länge som jag känner att jag mår bra., eller relativt bra iaf :) jobbar också med kunder och hittills är de ganska lugnt på jobbet och har bara mått illa en gång på jobbet än. peppar, peppar!
  • busmonstret
    LyCKa55 skrev 2016-04-11 20:47:14 följande:
    Sist när jag va gravid fick jag en blödning i v.7. Hade tänkt berätta men fick göra det o sen typ säga direkt efter att jag fått en blödning. Var jättenervös. Det va inte direkt så jag tänkt mig presentera det. Skulle vilja slippa det den här gången. Vill därför tala om det rätt tidigt ifall nåt händer så de vet varför jag mår dåligt eller att jag kan säga att jag fått en blödning o måste hem eller nåt
    Okej, et förstår jag. Jag sjukskrev mig när jag fick mitt MF i v.12. Eller ja ofosterlig graviditet var det om man ska vara helt korrekt.
  • busmonstret

Åååh, grattis till alla nya :)

Förstår resonemanget med decemberbarn som Tess1990 skrev om, men samtidigt är jag också precis som Fian88 när man försökt ett tag och haft MF så spelar de ingen roll när de kommer bara de kommer och är friskt :)

• busmonstret

ååh, jag är så sjukt trött och har inte alls samma energi som tidigare. Någon annan som känner samma?

Lite avis på alla som har så superbra koll också på vilken dag dom är i och allt. Min mens har varit så oregelbunden, men tror jag är i v. 6. Längtar till den 26:e och hoppas jag ska få kolla att allt ser bra ut.

Går dock och oroar mig relativt ofta och har "känningar" där kom mensen, fast inget än iaf :) peppar, peppar

• busmonstret
    lilsis skrev 2016-04-13 21:08:02 följande:
    Att man tror att mensen ska komma är typ skolboksexempel

Jag ska ringa fertilitetskliniken på måndag och tänkte mig ultraljud i slutet på april eller första veckan i maj, vill gärna kunna se hjärtslag. Vet ju exakt på dagen hur gammal graviditeten är
    haha, jo så är de väl :P Jag hoppas också att jag ska få boka in de :) Har fyllt i enkäten jag fick utskickad inför inskrivningen iaf. Har du också varit oregelbunden eller?
  • busmonstret
    lilsis skrev 2016-04-14 13:32:00 följande:

Nehepp, missfall igen då.

vad tråkigt! Styrkekramar!
  • busmonstret
    linnea91 skrev 2016-04-17 20:15:19 följande:

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

Köp med alkoholfritt vin. En kompis när hon var gravid hällde över de alkoholfria i en gammal vinflaska med alkohol :) Blandade även egna drinkar :)
  • busmonstret

Såg någon skrev om träning längre upp. Jag gillar att träna och promenera osv. men jag är så sjukt trött och omotiverad. Vill mest sova och även om jag känner mig smått illamående hela tiden så har de inte hindrat mig från att äta.. Vill ju inte gå allt för mycket. Känner någon annan igen sen eller kan komma med något bra tips i hur jag ska kunna motivera mig.

• busmonstret
    Minime90 skrev 2016-04-17 22:31:25 följande:
    Hej, jag gillade att kunna träna, promenader eller joggingturer men är jag precis som du trött, jag cyklar eller så går jag små promenader, jag små tvingades idag då jag skulle byta fjädrar fram på bilen, det var skönt i efter hand men nu är jag ännu tröttare. Tänk på att det är ett tillfällig trötthet, sätt dej i solen nu när den är framme mer :). Små saker underlättar :)
    Tack för peppen :) var faktiskt ute och gick ikväll och det kändes bra :) har ett ständigt illamående så jag vill inte boka in mig på pass just nu.
  • busmonstret
    Mariro skrev 2016-04-21 10:45:09 följande:

Hej tjejer,

jag skulle behöva lite hjälp... kan verka som en larvig fråga, men vill gärna ta det säkra före det osäkra.

Jag ska middag ute ikväll och har kollat igenom restauragens meny och fastnat för en rätt som har en sås gjord på (eller innehållande) cognac. Jag antar att alkoholen har dunstat, men är det helt ok att äta såser som denna? Jag vill liksom inte fråga klart och tydligt när jag beställer om det är mycket alkohol i och om såsen har kokat, det blir lite avslöjade.

Ha en fin dag alla! :)

Hade samma fråga fast med rödvinssås :P Såg att svaret var att de gick bra :D
  • busmonstret
    Freijah skrev 2016-04-22 17:16:29 följande:

Vecka 8+0 idag!

Min man har beställt tid till ob den 10 maj :) vi kommer då fråga om ul/vul och kub test.

Fördelen med usa är ju att så länge man kan betala så kan man göra vilka tester och undersökningar man vill :)

Gick också in på 8+0 idag. Känns så kul när man får mailet från familjeliv på morgonen :D
  • busmonstret

Jag känner redan nu att jag kommer gå upp hur mycket som helst under denna graviditet. För äter jag inte mår jag illa... Får försöka bli bättre på vad jag äter bara. Även om jag varit sugen på frukt och dylikt :)

• busmonstret
    Tess1990 skrev 2016-04-22 22:48:40 följande:
    Jag är jättesugen på kolhydrater, frukt och grönsaker!

Otroligt osugen på fett och protein :/
    Jag är inte sugen på socker alltså rent godis osv. men bröd är extra gott just nu! :P
  • busmonstret

Det verkar inte som att mitt FL fungerar. får aldrig några notiser när någon skriver i den här gruppen längre :/

Jag var i alla fall hos BM idag och hade hälsosamtal, och allt såg bra ut. Men hon trodde att jag redan var i vecka 10 idag redan inte i vecka 8 som jag trodde. Sen kan man ju aldrig bara säker förrän UL, men har hon rätt så blir de 25:e november och inte 10 december :P

Svar på tråden BF December 2016