Inlägg från: Lilltrollet |Visa alla inlägg
  • Lilltrollet

BF December 2016

Hej, jag hoppar gärna in här om jag får.

Plussade i förrgår, bf 26/12. Inväntade egentligen mens idag då jag skulle påbörja ivf-försök 2, så detta känns helt fantastiskt!

• Lilltrollet

Jag berättade för min chef i v 12 Ledilnaan, när jag var gravid med min son. Men du behöver ju inget säga förrän du är redo tycker jag.

• Lilltrollet

Pepparkornet, från v 6-7 brukar man kunna se hjärtat slå. Det går ofta att boka privat vul men då från v 8+0 tror jag.

SarahCarolina, min förra graviditet hade jag mensvärk/molvärk typ varje dag fram till sonen föddes.

• Lilltrollet

Jag har typ inga symptom alls men det hade jag inte förra graviditeten så här tidigt heller. Något trött bara men har ju en 3,5 åring hemma så ;)

Ultraljud inbokat den 13/5. :) Är jätteorolig för missfall och kommer inte kunna tro på detta förrän jag sett det på ul..

• Lilltrollet

Längtar93 - det är olika tror jag. Hos min mvc kunde man boka in vul men då får man betala för det själv, 250 kr (definitivt värt för oss). Då ingår även en bild :) Vi går hos privat mvc.

• Lilltrollet

Tvåbarnsmamman79 - jag förstår inte heller riktigt det. Jag är oerhört tacksam att ens ha blivit gravid igen (försök 19) och kunde inte varit mer tacksam.

Samtidigt så tänker jag att jag tar så mycket annat för givet (mat på bordet, ett jobb jag trivs med, ett fint hus i ett bra område osv) som andra kanske skulle värdesätta betydligt högre än mig.

Jag avundas människor som har lätt att bli gravida, och det blir ett litet stick i hjärtat att läsa hur många som på allvar hoppar över att försöka en månad för att man inte vill ha decemberbarn, även om deras val på inget sätt påverkar min situation.

• Lilltrollet

Yme90 - jag får blodtrycksfall ibland, och betydligt oftare som gravid. Får ungefär som du beskriver men minus kramper.

• Lilltrollet

Så avis på er som kommit lite längre! Jag är i 4+3 enligt äl och 5+3 tror jag enligt sista mens..

• Lilltrollet

Celavie1, jag har också molvärk och hade det förra graviditeten också så är inte orolig. :)

Jag har också gjort ivf men tyvärr utan att det blev en graviditet. :/

• Lilltrollet

Michaela 94 - ska vi skapa en fb-grupp tillsammans? Jag försökte men man måste lägga till en till medlem... Pm:a mig isf :)

• Lilltrollet
    Michaela94 skrev 2016-04-29 21:38:19 följande:

Det kan vi göra men kan inte pma, sitter vid appen :P men jag heter Michaela Gonzalez på Fb :)

Vad har du för profilbild? Finns några att välja på :)
  • Lilltrollet

Jag hittar dig ens inte på Facebook Michaela men om nån annan som är med i gruppen vill pm:a mig här så är jag gärna med i den :)

• Lilltrollet

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

• Lilltrollet

Jag har haft samma symptom som förra graviditeten men nu när illamåendet inte kom igång kände jag mig lite orolig. Bokade tiden igår och fick gå dit redan idag. Ska tillbaka om 10 dagar för att få det konstaterat

Svar på tråden BF December 2016