BF December 2016
Är det vanligt att ha som mensvärk varje dag ibland mer ibland mindre? Haft det sen ett par dagar innan BIM, läst att man kan ha värk men undra ändå.. Orolig, jag är i slutet av v 5 4+6
Är det vanligt att ha som mensvärk varje dag ibland mer ibland mindre? Haft det sen ett par dagar innan BIM, läst att man kan ha värk men undra ändå.. Orolig, jag är i slutet av v 5 4+6
Men grattis så roligt!! Hoppas du kan njuta lite av detta fantastiska ????
Jag är v7, och har nu i 4 dagar haft illamående, mår illa så fort jag tänker på mat, vill också ha frukt och yougurt mest. Svårt när man sitter på jobbet o försöker äta mina matlådor, ingen som vet nått än ju ???? är också väldigt trött och har ingen energi.
Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)
Jag gick in v 8 idag och har mått illa i en vecka, spytt en gång innan men kom till jobbet nyss, jag sitter på tredje våningen med toaletterna på första våningen, fick rusa ned till toan o kräkas, usch vet inte vad jag ska göra eller säga på jobbet. Kan inte heller äta vanlig mat, mår illa så fort jag tänker på det.. svårt att inte visa på jobbet. Vill bara hem o lägga mig..
Jag mår också jätteilla, har gjort det i två veckor nu, är i v 8, går in i v 9 imorgon.
Började med en veckas illamående. Sen förra veckan började jag kräkas, kräktes flera gånger i två dagar o va tvungen att gå hem från jobbet, köpte sen postafen och det har hjälpt mig med kräkningarna men mår fortfarande väldigt illa. :( Kan inte va mig själv eller knappt umgås med människor. Hoppas verkligen det går över snart, och hoppas att detta är bara ett tecken på att allt går bra o att det går åt rätt väg :)
Jag mår så jävla illa att jag har svårt att fungera som människa :( ska ju på inskrivning på tisdag, osäker om jag kan jobba innan dess, måste få tabletter mot illamåendet känner jag.
Härligt med vul så snart för din del, själv väntar ul först nästa vecka då jag är 8 hela veckor gången.
Är i v 7+6 nu och har varit på tidigt vul idag, allt såg bra ut och hjärtat slog med full fart!! :)))) Känns lite bättre att må illa nu :P
Har du eller hade nägra symptom på högt blodtryck? Varför vart det sånt akutläge? Jag är orolig över att jag kanske också har det, har haft det innan graviditeten så kanske är risk för att jag har det nu med. Ska på inskrivning nästa vecka, bör jag vänta tills dess att kolla upp det? Hoppas det känns lite bättre för dig nu.
Jag som var så glad igår efter VUL. Var sedan på inskrivning och jag märkte att barnmorskan såg orolig ut då hon tog blodtrycket, hon tog om flera gånger med olika " apparater" och sa att jag hade 200/118 i tryck . Det blev färd till akuten och snabb medicinering för att få ner trycket så jag låg inne över natten. Så nu har jag bara normalhögt. Har nu fått medicin som jag ska ta 3 ggr per dag men jag känner mig uppgiven över att allting ska gå bra:((( . Nån mer som har högt blodtryck?
Blir förvånad över att så många verkar ha lyxen att få göra tidiga ultraljud eller vul. Här är nåt sånt inte att tala om. Det är v.13 om ingen blödning sker eller liknande. Och där jag bodde förut fick jag bara ett i v.18
Vet inte om frågan har varit uppe, men vilken storlek har ni köpt/ ska köpa overall i? 50-56-62? Hur tänker ni, ska ni köpa i olika storlekar eller en större som bebisen får växa i? Tänker mest på er som ska ha teddyoverall eller fleeceoverall.
Tänker ni ha den hem från BB också, isf vilken storlek?
Tack för alla svar om overall :) lite klokare kanske jag blev iaf :)