Inlägg från: sarahcarolina |Visa alla inlägg
  • sarahcarolina

BF December 2016

Är det vanligt att ha som mensvärk varje dag ibland mer ibland mindre? Haft det sen ett par dagar innan BIM, läst att man kan ha värk men undra ändå.. Orolig, jag är i slutet av v 5 4+6

• sarahcarolina
    BIX skrev 2016-04-19 07:40:36 följande:
    Det tror jag är mycket vanligt. Jag känner det varje dag men inte hela tiden och vill minnas att det var likadant i början av förra graviditeten. Det avtog efter de första månaderna, antar att livmodern hade växt till sig då :) Men om du känner dig orolig kan du ju alltid ringa bm, det kan vara skönt att få det bekräftat därifrån också.
    Ok tack för svar Lilltrollet och BIX.

Hoppas att det går vägen för mig, vi har försökt i 9 månader och blev gravid nu (v 6 idag). 
  • sarahcarolina
    BIX skrev 2016-04-19 17:04:36 följande:

Men grattis så roligt!! Hoppas du kan njuta lite av detta fantastiska ????

Verkligen det känns fantastiskt men är rätt orolig för missfall och oro om det kan gå för oss igen isf. Men hoppas verkligen på det bästa <3
  • sarahcarolina

Jag är v7, och har nu i 4 dagar haft illamående, mår illa så fort jag tänker på mat, vill också ha frukt och yougurt mest. Svårt när man sitter på jobbet o försöker äta mina matlådor, ingen som vet nått än ju ???? är också väldigt trött och har ingen energi.

Y o L o skrev 2016-04-28 19:04:33 följande:

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

• sarahcarolina

Jag gick in v 8 idag och har mått illa i en vecka, spytt en gång innan men kom till jobbet nyss, jag sitter på tredje våningen med toaletterna på första våningen, fick rusa ned till toan o kräkas, usch vet inte vad jag ska göra eller säga på jobbet. Kan inte heller äta vanlig mat, mår illa så fort jag tänker på det.. svårt att inte visa på jobbet. Vill bara hem o lägga mig..

• sarahcarolina

Jag mår också jätteilla, har gjort det i två veckor nu, är i v 8, går in i v 9 imorgon.

Började med en veckas illamående. Sen förra veckan började jag kräkas, kräktes flera gånger i två dagar o va tvungen att gå hem från jobbet, köpte sen postafen och det har hjälpt mig med kräkningarna men mår fortfarande väldigt illa. :( Kan inte va mig själv eller knappt umgås med människor. Hoppas verkligen det går över snart, och hoppas att detta är bara ett tecken på att allt går bra o att det går åt rätt väg :)

Y o L o skrev 2016-05-08 13:29:03 följande:

Jag mår så jävla illa att jag har svårt att fungera som människa :( ska ju på inskrivning på tisdag, osäker om jag kan jobba innan dess, måste få tabletter mot illamåendet känner jag.

Härligt med vul så snart för din del, själv väntar ul först nästa vecka då jag är 8 hela veckor gången.

• sarahcarolina

Är i v 7+6 nu och har varit på tidigt vul idag, allt såg bra ut och hjärtat slog med full fart!! :)))) Känns lite bättre att må illa nu :P

• sarahcarolina

Har du eller hade nägra symptom på högt blodtryck? Varför vart det sånt akutläge? Jag är orolig över att jag kanske också har det, har haft det innan graviditeten så kanske är risk för att jag har det nu med. Ska på inskrivning nästa vecka, bör jag vänta tills dess att kolla upp det? Hoppas det känns lite bättre för dig nu.

Helena 383 skrev 2016-05-10 15:55:39 följande:

Jag som var så glad igår efter VUL. Var sedan på inskrivning och jag märkte att barnmorskan såg orolig ut då hon tog blodtrycket, hon tog om flera gånger med olika " apparater" och sa att jag hade 200/118 i tryck . Det blev färd till akuten och snabb medicinering för att få ner trycket så jag låg inne över natten. Så nu har jag bara normalhögt. Har nu fått medicin som jag ska ta 3 ggr per dag men jag känner mig uppgiven över att allting ska gå bra:((( . Nån mer som har högt blodtryck?

• sarahcarolina
    LyCKa55 skrev 2016-05-11 08:13:01 följande:

Blir förvånad över att så många verkar ha lyxen att få göra tidiga ultraljud eller vul. Här är nåt sånt inte att tala om. Det är v.13 om ingen blödning sker eller liknande. Och där jag bodde förut fick jag bara ett i v.18

Jag gjorde hos min gynekolog, privat. Får nog inte göra det hos barnmorskan, har fått tid där v13 också.
  • sarahcarolina
    Redoförnytt skrev 2016-05-11 08:30:49 följande:
    "Lyxen" betalar man ur egen ficka. Kan kosta 400-1500kr beroende på var man bor. Man går privat.

Jaghar bokat vul eftersom jag har en enorm oro efter långdraget MA tidigare. Och den ångesten är ingen lyx. Men kan förhoppningsvis dämpas lite av vul.

Jag tycker dock alla borde få KUB/UL.

Sjukt att vården är olika i olika län.
    Jag betalade 300 kr som ett vanligt besök hos min gynekolog
  • sarahcarolina
    Jag är i v10 och mår fortfarande illa efter över tre veckor, har kräkts i över 2. Ätit postafen men hjälper inget längre. igår vart det bara värre kräktes totalt 10 gånger igår, efter jobbet så gick jag till sjukhuset och där fick jag lergigan comp utskrivet och dropp. Mår ok idag än så länge, men för mig brukar det vara värst på from mitt på dagen och framåt, så får väl se hur det blir idag. Sitter på kontor, kan helst inte va sjuk, va sjuk 2 dagar för 2 veckor sedan (jobbade dock hemifrån) och vill inte vara sjuk igen så kämpar mig igenom dagarna på jobbet. Hoppas det släpper lite snart och att de nya tabletterna hjälper. Ser det också samtidigt positivt för det känns ju som att allt är bra där inne, men ändå riktigt jobbigt att må så här
  • sarahcarolina

Vet inte om frågan har varit uppe, men vilken storlek har ni köpt/ ska köpa overall i? 50-56-62? Hur tänker ni, ska ni köpa i olika storlekar eller en större som bebisen får växa i? Tänker mest på er som ska ha teddyoverall eller fleeceoverall.

Tänker ni ha den hem från BB också, isf vilken storlek?

Svar på tråden BF December 2016