Inlägg från: Tjifftjoff |Visa alla inlägg
  • Tjifftjoff

BF December 2016

Hej alla! Plussade idag, bf runt 26 dec. :) Har haft som muskelryckningar i livmodern/magen både igår och idag, är det för att magen växer? Någon som känner igen? Kan inte komma ihåg att jag kände så förra gången ;)

• Tjifftjoff
    Flygekorre skrev 2016-04-23 16:11:26 följande:

Jag hade så förra gången,låter väldigt positivt! :)

Tyvärr känner jag inte samma sak denna gång så tror tyvärr det avstannat för mig...

Åh kul att höra att du hade så förra gången! :)

Men att du inte känner det nu behöver ju inte alls betyda att det stannat av. Jag kände som sagt inte av detta förra gången och det blev ändå en bebis av det! :)
  • Tjifftjoff
    Flygekorre skrev 2016-04-23 19:00:30 följande:

Jag hoppas att det är positivt för oss båda! <3 Det är ju som sagt väldigt individuellt i graviditet från graviditet,åh vad jag hoppas att detta blir ett barn - men känns för bra för att va sant! <3

Håller tummarna för oss jag med! :) Hur känns det för dig nu? Några särskilda gravidsymptom? Jag är sjukt svullen om magen, har svårt att dölja magen på jobbet, och vill inte berätta än, vecka 6 bara ju! Hade varit skönt att få göra ett ul, jag har liksom svårt att tro att det verkligen bor någon i magen! :/
  • Tjifftjoff
    Flygekorre skrev 2016-04-27 11:58:33 följande:

Gud vilket drama det varit senaste dagarna... Fick rosa flytningar i måndags,precis så startade 2 av mina mf så jag åkte direkt in till Gynakuten där ett starkt hjärta konstaterades och ett embryo av rätt storlek <3 Igår var jag på kliniken där vi gör ivf och fick se den igen,de ville också titta, nu hade den växt ytterligare och var 7+5 som den ska! Det rosa har fortsatt, fick även brunt igår, men jag känner mig ok så länge det inte är rött blod,då åker jag in igen... Men nu ska jag försöka vänta till 12/5 med nästa ultraljud,då är vi i vecka 10+0, några dagar efter att det avstannade vid mitt senaste MA och vill inte vara med om samma sak igen att det dog för flera veckor sen...

Har molvärk nu, livrädd... Så himla tråkigt att man ska va så himla orolig :(

Hoppas det går bra för dig och er andra <3

Usch fy så jobbigt, förstår att du är orolig i och med allt du varit med om innan :(

Men vad skönt att du fick ett ul och att allt såg ok ut med pyret i magen! <3 Håller verkligen tummarna för att det fortsätter så!

Jag ska på inskrivningssamtal hos mvc på fredag, men tror inte det blir nåt ul tyvärr. Funderar på att boka ett privat, klarar nog inte att vänta till rul! Förra graviditeten fick jag ju ett tidigt ul för jag hade så dålig koll på mensen då! ;)
  • Tjifftjoff

Går in i vecka 7 nu och fy tusan nu har illamåendet kommit, inte bara på morgonen heller utan hela dagarna :/ Sugen på allt och inget, och magen är som en ballong. Fick veva ner rutan i bilen på väg till jobbet för att motverka känslan av att jag skulle spy :/

Väntar ju andra barnet och magen är riktigt tydlig redan, känner att det är svårt att dölja.. Någon annan som väntar andra barnet och redan fått tydlig mage?

• Tjifftjoff
    LyCKa55 skrev 2016-05-02 18:42:49 följande:

Jag ska ha andra o jag tycker det börjar synas. Sambon sa i helgen att man börjar se magen nu:) Sen är det nog delvis fett som puttats längre ut men ändå;) Är i v.9 (8+2)

Kul med mage! :) Min syns tom på morgonen, så kroppen känner nog igen vad som är på g, och gör mer plats för att den vet vad som väntar ;)
  • Tjifftjoff
    lynx vox skrev 2016-05-02 19:01:45 följande:

Jag väntar mitt andra barn men min första fyller 10 år så jag antar att jag räknas som förstföderska???

Hur som så skulle jag prova kläder idag och jag har en riktig liten putmage :/

Antog att det var tarmarna som svullar ut magen?? Eller kommer magen ihåg hur det är och släpper ut magen direkt? *hahaha*

Hihi! :) Vilken vecka är du i?

När jag träffade bm på mvc förra veckan så sa hon att vecka 5 kan kännas som månad 5 för en omföderska! Så kroppen kommer nog ihåg! ;)
Svar på tråden BF December 2016