Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF December 2016

Jag har bf, vad jag tror, 7 december. Plussade 3 april, men då hade jag gått över tiden. Vi har försökt så länge så jag testar inte så mycket längre
    Har två söner sen innan som är födda 09 och 10.
    Känner inte mycket alls, men idag har jag värk och imorse kom lite blod
    Så jag är väldigt orolig idag och tänker det värsta..

• GrönaDruvan
    celavie1 skrev 2016-04-26 23:20:22 följande:
    Nej jag klår dig! Fyllde nyligen 40 år Flört
    Jag är 37, blir 38 i december!
    Drömde inatt att jag fick missfall. En fin pojk... Hemsk dröm. Blödde lite nu när jag gick upp på toa också, det var ju inte så kul. Jag hoppas inte det var en sann dröm!!
  • GrönaDruvan
    Emelia79 skrev 2016-04-27 06:17:32 följande:
    Hoppas verkligen inte det är en sanndröm förresten.
    Nä, jag hoppas verkligen inte! Försökt så länge med nr 3 nu, och även om det inte är så mycket än så fäster man sig vid fröet i magen. Konstigt. Hade blivit så besviken om det inte blev nåt nu, så inställd och man planerar och längtar!
  • GrönaDruvan
    enilorac81 skrev 2016-04-27 08:48:25 följande:

God morgon. Känner mig sjukt ogravid. Med de andra två barnen kunde jag inte vara i närheten av kaffe. Nu har jag samma kaffesug som vanligt.

Finns det möjlighet att trådstartaren lägger in allas BF så kan vi ha lite koll.

Fler som väntar barn 3?

Samma här..inte mycket som talar för att jag är gravid... Skumt.
  • GrönaDruvan
    Seaflower skrev 2016-04-27 08:42:50 följande:

Jösses, idag har jag riktigt mycket växtvärk, det bara spänner i nedre magen!

Jag har fått sätta gummisnodd i mina jeans och så får jag vara noga med att dra ner min tröja och även försöka hålla in magen lite, är galet svullen!

Tröttheten känner jag inte av så mycket än, men jag minns att den var helt förlamande förra graviditeten så vi får väl se om/när den kommer. 

Usch, vi får verkligen inte hoppas att det är en sanndröm :-/ Hur går det nu, blöder du fortfarande?
    Jag får såna ryck där jag måste springa på toa hela tiden och kolla efter blod, riktigt psykiskt jobbigt!
    Jag blöder inte nu..men kommer liksom lite när jag går på toa...
  • GrönaDruvan

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...
    Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..
    Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

• GrönaDruvan
    enilorac81 skrev 2016-04-27 10:04:41 följande:

Gröna druvan och hastis- ni har också tätt mellan barnen! Kul. 15 månader mellan mina.

Jag har BF 26/12 tror jag. Ska på inskrivning 20 maj. Ska faktiskt göra ett tidigt vul den 11/5, av anledning att jag åker med jobbet till Vegas den 13/5 och vill verkligen veta att det finns något där innan resan

Ja, äldsta är född feb-09 och yngsta juni-10.... Så det är tätt.
  • GrönaDruvan

Härligt att vi är fler som inte mår illa. Man tänker ju att det "är normalt" att må illa... Dock är jag glad om jag slipper förståss, bara allt är bra med den lilla.
    Har haft lite ångest över att må illa när man jobbar. Hade varit extremt jobbigt i min situation...så är som sagt glad att slippa!!

• GrönaDruvan

Tror ni att det är ok att bada i simhall nu? Jag vet ju att simning är bra när man är gravid, men hur är det nu första veckorna? Tänker på bakterier o så..
    Vi ska iväg i helgen och på lördag ska vi vara i simhallen hela dagen... Kommer även då berätta för detta kompis par att vi ska ha en till, för annars misstänker de nog ändå eftersom jag inte kommer dricka nåt på kvällen!
    Annars är det en vän som vet och även en arbetskamrat.
    Nästa helg ska vi upp till Oslo, ska på 50 års fest. Makens bror fyller 50, så då är ju typ alla där...hur ska man lyckas dölja detta? Jag är ju inte direkt den som struntar i vin om tillfälle ges, så det blir svårt..

Sen en fråga till... Nu i 3 dagar så har mina ögon varit så konstiga. Så fort jag tittar neråt, typ som nu när jag skriver i mobilen så "darrar" synen. Vad kan det vara? Det fladdrar liksom...

• GrönaDruvan

Blöder lite idag med. Mest vid toabesök. Den här oron knäcker mig.
    Privat ul hade de bara tid 12 maj....på ett annat ställe imon 11.30, och det är precis när jag börjar jobba.
    Min mvc gör inte vul och till gynakuten vill jag inte åka. Det känns inte så akut och jag störtblöder ju inte. Kommer inte ens när jag torkar mig, men "stoppar jag upp" lite papper så är det blod på. Imorse droppade det några droppar ner i toan, men det var i samband med nr.2...
    Jag blir knäpp. Kan det vara lättblödande livmodertapp? Missfall på gång? Eller är det så att kroppen tror att jag ska ha mens. Är ju vid denna tiden den skulle kommit, och eftersom jag hade lite blödningar i vecka 5 också, så undrar man ju...
    Är det missfall borde det väl blöda mer snart isåfall och göra ont?
    Googlar man så hittar man inga svar. Några som haft så har det gått bra för och vissa inte..

• GrönaDruvan
    Michaela94 skrev 2016-04-29 10:06:48 följande:
    Mitt MA började sådär, blödde så i flera veckor och tillslut åkte jag in till gynakuten där jag fick MA konstaterat, så gynakuten är absolut bäst
    Vilken vecka började det på dig?
  • GrönaDruvan

Idag har jag varit så deppig... Jag känner på mig att det är kört
    14 månaders försök och så går allt så fel nu i vecka 9
    Jag är så ledsen.

• GrönaDruvan
    Seaflower skrev 2016-04-30 11:37:09 följande:
    Beklagar verkligen

Vilken vecka kom du till?

Jag är så nervös att det inte ska gå vägen...
    Jag var i vecka 9...
  • GrönaDruvan

Tack alla för omtanken. Känns tungt, hade sett fram emot ett decembarn,.. Man hinner ju tänka och planera dum som man är.
    Positiva är ju att kroppen ändå tar bort det som är fel...
    Nya tag, nya försök..

• GrönaDruvan
    Seaflower skrev 2016-04-30 13:21:29 följande:
    Ja, det där plusset på Stickan räcker innan man börjar planera in i framtiden :-/

Hade du symptom ända fram till det började blöda? Ömma bröst, molvärk osv?

Fast det är klart, hormonerna sitter ju kvar ett tag kan jag tänka mig
    Jag hade ju inte så mycket symptom alls, men det hade jag inte med min yngsta son heller.. Jag var extremt åksjuk nu i början, och det avtog visserligen....
    Det onda i bröstvårtorna fanns kvar ända tills för nån dag sedan...illamåendet när jag var hungrig också, även trötthet.. Men det kan man ju ha ändå...
    Molvärk har jag ju haft, men det var ju tydligen inte molvärk då utan för att det var missfall.
    Det hittades inget foster idag, så troligtvis har det avstannat tidigt. Men ska in o göra mer prover på måndag för att se så inte graviditeten satt sig på äggledaren. Sen ultraljud om två veckor igen.
Svar på tråden BF December 2016