• Anni Me

BF December 2016

Hejsan.
    Får man vara med här? Har äntligen efter över ett års försök, ett MA och ett mf fått ett fint plus på Stickan :)
    Bf är omkring 21 december.
    Har en dotter som blev tre nu i december, så det blir 2 decemberungar för oss :)

• Anni Me
    Seaflower skrev 2016-04-25 18:00:37 följande:

[quote=76567909][quote-nick]Anni Me skrev 2016-04-25 17:11:32 följande:[/quote-nick]Hejsan.

Får man vara med här? Har äntligen efter över ett års försök, ett MA och ett mf fått ett fint plus på Stickan :)

Bf är omkring 21 december.

Har en dotter som blev tre nu i december, så det blir 2 decemberungar för oss :)[/quote

Självklart! Välkommen och grattis!

Jag har nog inte riktigt förstått skillnaden på ett MF och ett MA?

I vilka veckor har det inträffat?

Mf=missfall, graviditeten avstannat och man börjar blöda av sej själv.
    MA= missed abortion, graviditeten avstannar men kroppen förstår inte att det avstannat, upptäcks oftast vid ul att graviditeten stannat.

Jag fick mitt MA för 14 månader sen, graviditeten hade avstannat i v 5, men det upptäcktes först på ett ul i v 12, fick ta cytotec tabletter för att få ut allt, men det funkade inte. Blödde i över 8 veckor innan jag tillslut skrapades. Var en lång och tung upplevelse :(

Mitt mf hade jag förra månaden och det var ett väldigt tidigt, hade precis plussat så va väl omkring v 4-5 nån gång
  • Anni Me

Blev det nån Facebook grupp? Läste i början av tråden om det och la till nån Elin som vän som skulle lägga in en i gruppen. Men hon har inte accepterat vänförfrågan (skickade den för några dagar sen) nån som vet? Eller nån annan som kan lägga till en i gruppen?

• Anni Me
    blala skrev 2016-04-27 12:01:25 följande:

Detta illamående är ju grymt .. är i vecka 7 (6+4) och mår illa konstant. Någon mer med illamående?

Mår oxå illa :( är i v 6+0 idag. Med dottern kräktes jag dagligen till v 18 tror jag det var, hoppas slippa det nu.
    Jag är Gbp opererad så kan inte kräkas längre heller, vilket är lite jobbigt för oftast blir det ju lite bättre efter man kräkts.
    Jag har heller ingen som helst matlust, bara tanken på mat får mej att må mer illa.
Svar på tråden BF December 2016