• Kmora

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-04-27 07:04:33 följande:

Hej. Fyller 38 nästa vecka och väntar mitt andra barn. Fick MA i december i vecka 12 så mycket oro denna gång även fast det känns bättre nu, mycket symptom denna gång och äl rätt tid i cykeln. Har inskrivning hos bm om 2 veckor och ul om 3. Längtar mycket till ul, vill se att det verkligen finns något där. I december var jag på kub-ul o fick då veta att det var MA.

Usch, MA verkar så himla himla jobbigt :( en fd arbetskamrat fick också reda på sitt MA på KUB-testet. Därför är KUB första utpustningen för mig...
  • Kmora
    enilorac81 skrev 2016-04-27 10:04:41 följande:

Gröna druvan och hastis- ni har också tätt mellan barnen! Kul. 15 månader mellan mina.

Jag har BF 26/12 tror jag. Ska på inskrivning 20 maj. Ska faktiskt göra ett tidigt vul den 11/5, av anledning att jag åker med jobbet till Vegas den 13/5 och vill verkligen veta att det finns något där innan resan

Jag har en (frivillig) jobbresa till USA i slutet av juni. Jag kommer nog att tacka nej till den eftersom den sammanfaller med perioden då jag mådde som mest illa med förra barnet. Och det skulle vara innan KUB så jag skulle heller inte våga säga något till chefen (ganska nytt jobb för mig).

Hur tänker du kring en jobbresa till Vegas som gravid? Jag hade hellre åkt i typ månad 4-7...
  • Kmora
    enilorac81 skrev 2016-04-27 10:40:52 följande:

Kmora- Jag jobbar på ett litet bolag och alla där känner mig utan och innan, så visar vul något levande i magen så är jag lugn. Kommer inte bli lika vilt som förra året i Vegas. Resan är redan betald så jag hakar på och njuter av lite egentid. Om det inte går vägen med graviditeten har det inget med om jag flyger iväg eller ej, efter att ha diskuterat med min bm vid tidigare graviditet

Vart i USA ska du med jobbet?

Ah, är det en nöjesresa med jobbet? :) med mitt jobb skulle det vara en konferens där jag ska representera och mingla och gå på banketter på kvällarna. Så om jag har mycket illamående och trötthet (som förra graviditeten i samma vecka) så skulle det hela vara en pina oavsett om mina arbetskamrater känner till graviditeten eller inte :/

Så det skulle inte kännas som egentid utan mest något att uthärda och klara av :(
  • Kmora
    enilorac81 skrev 2016-04-27 13:33:01 följande:

Kmora- det är en konferensresa och nöje. Vi åker iväg på fredagen. På lördagen ska vi på show, middag och Avicii konsert. Annars konferens hela dagarna

Lite liknande vårt upplägg. Men jag blir utmattad bara jag tänker på det :/ hälsade på mannens mamma i London under samma graviditetsvecka med första barnet. Och det var så hemskt, hade inte berättat något för henne heller så jag fick hålla allt hemligt och lida. Vill liksom inte utsätta mig för det igen :(
Svar på tråden BF December 2016