BF December 2016
Hej! Grattis alla här inne till plusset.
Om allt går vägen blir jag och min man föräldrar runt den 27 december. Kul att följa andra som också är beräknade i december :)
Hej! Grattis alla här inne till plusset.
Om allt går vägen blir jag och min man föräldrar runt den 27 december. Kul att följa andra som också är beräknade i december :)
Mliiii4
Hej! Låter som vi har BF ungefär samtidigt. Jag hade min senaste mens 22 mars, tog ut spiralen 5/4 och måste haft äl då!
Hur mår du? Några symptom?
Det var missfall...
Hej alla!
Gick till vårdcentralen för att jag hade ont i ryggen och svettades massa om nätterna, var visst gravid :)
Typ nån gång i början av december ska bebisen komma, så nu är jag här! Har inga vänner som har barn eller så, så det kan ju vara trevligt med lite sällskap!
Hej hej!
Vilken gravidapp kör ni med?
Tackar för tipset. Laddade ner den nu. Fick bf 25 dec istället för 24:e :) kul med uppdatering varje dag!
Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det
Mliii4 sorry my bad- måste vara gravidhjärnan!
Hej alla fina blivande mammor!
Jag är 22 år och är just nu i vecka 6 (5+4).
Hade ett ofostrig graviditet hösten 2015, som upptäktes i vecka 12, sedan blev jag gravid i igen utan mens i mellan. Även den slutade i tidig missfall v.4 precis när jag plussade (pga infektion i livmodern)
Sen blev jag inte gravid förän februari ägglossningen, även den slutade i missfall v4+2. Sen blev jag gravid igen utan nån mens i mellan. Nu sitter jag här i v.6 kommit en bit längre än de sista två tidiga missfallen självklart har jag fått mera hopp nu men än kan jag inte glädjas åt det.
Jag undrar nu vad har ni för magbesvär?
Har ni börjat må illa? (Orolig för jag inte börjat må illa ännu)
Själv har jag lite molande värk i ryggen då och då bara, är det vanligt?
Sååå rädd att även denna ska sluta i missfall ????
Flygekorre, håller tummarna att det inte är något mer än just bara lite rosa flytningar.
Alla ni som inte gått med i decembergruppen, skicka privat pm till mig med ert namn så blir jag vän m er på fb och lägger till er i gruppen!
Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet
Är i vecka 7 (6+5)
Dom på mottagningen gör ul från vecka 6 och ser man inget när man är där så får man ett gratis återbesök en vecka senare :) sen har man hört om de som sett ett tickande hjärta redan i v 5 så jag hoppas verkligen vi ser något imon :) lite spännande med att se om de möjligtvis kan vara flera små knoddar där inne då vi har tvillingar i släkten. ;)
Detta är min första graviditet och helt ärligt så känns de som värsta bakfyllan som aldrig vill ta slut, haha. Mår så fruktansvärt illa emellanåt och efter man har kräkt (ursäkta detaljerna) så känns de genast mycket bättre och man kan äta som vanligt igen sedan kommer illamåendet krypandes tillbaka efter 15-20 min. Haha! Men helt klart värt de <3 får ju nåt för de i slutändan :)
Tack, hörrni! Men jag hoppar ur tråden nu. Det blir ju i alla fall ingen bebis i december.
Var och gjorde ultraljud idag och är i vecka 11(10+6), alltså BF 30 december :)
Får väl hoppas att man går över nån dag men tror de blir tidigare då både min mamma och mina systrar har fått innan BF :)
Men va helt underbart att få se den lille krabaten som låg där inne och sparkade och viftade med armar och ben <3