Inlägg från: Ingensmamma |Visa alla inlägg
  • Ingensmamma

BF December 2016

Hej. Här kommer en till som plussat (efter ivf). Är i vecka 4+6 idag och har spenderat hela helgen med att läsa på om missfall. Plussade i onsdags och hade mellan onsdagen och fredagen ömma bröst, sedan dess är dessa puts väck. Har haft molvärk och vit-/gulaktiga flytningar som kommit och gått sedan veckan innan BIM, men nu verkar den ha blivit permanent. I övrigt inga symtom. Och nu tror jag ju såklart att jag ska få missfall eftersom molvärken blivit mer som mensvärk och tuttontet är borta. Inget blod ännu dock. Suck. Kan inte ens vara glad. Kram

• Ingensmamma
    LyCKa55 skrev 2016-04-10 16:20:05 följande:

Tänker också så men försöker o fokusera på sonen. Känns som tiden går snabbare nu än med honom. Då gick ja o oroade mig hela tiden. Hade två små blödningar men inget som va nåt farligt.

Sen letar vi hus o ska på en del visningar osv. Är också en bra distraktion. Är det första barnet?

Hej! Jo det är första barnet. Och förmodligen vår enda graviditet eftersom vi gjort ivf och för att göra en lång historia kort så är den lilla ärtan i min mage resultatet av fyndet av en enda spermie och ett ägg. Det är säkert därför som jag är extra känslig; vetskapen om att om det skiter sig så får man ingen mer chans. Skulle bara vilja njuta, men det är svårt när alla symtom försvunnit. Och att läsa här på familjeliv är ju som att bjuda sig själv på ett mental breakdown eftersom det i står i varenda tråd i ämnet står att det är tecken på missfall :(.

Men jag ska inte lägga sorti på stämningen här inne med mitt deppande! Jag återkommer när jag vet om jag får behålla ärtan eller inte! Kram
  • Ingensmamma
    LyCKa55 skrev 2016-04-10 17:58:33 följande:

Åh va tufft! Kan ju inte säga att jag ka sätta mig in i situationen då vi blivit gravida med en gång de här två gångerna.

Men försök tänka positivt. Det är det enda man kan göra. Hoppas verkligen det går bra för er! Håller tummarna!

Tack!
  • Ingensmamma
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 11:58:36 följande:

Jag var i vecka 9...

Uscha, så tråkigt att läsa! Man hoppas alltid in i det sista! Har hållit mina tummar för er! Hoppas att ni blir gravida med er guldklimp snart! Stor kram
  • Ingensmamma

Jag har följt er på avstånd nu i flera veckor och har nu efter flera veckors tvivel över om det ska gå vägen nu gjort VUL igår i vecka 7+4 (efter ivf-graviditet). Man såg en liten räka med tickande hjärta. Stor tacksamhet och vördnad över livet! Så mäktigt! Min första och enda graviditet någonsin!

Jag går gärna med i någon facebookgrupp om det finns plats för mig?

• Ingensmamma

Tack tack! Då tar jag det på inskrivningen hos BM på fredag!

Jag är gärna med i någon Facebookgrupp! Men Michaela går inte att vänfråga, åtminstone kan inte jag det!

Jag har mått toppen ända fram till igår, vet inte om det är så att jag gått på helspänn inför VUL och därför förträngt symtom, men nu mår jag illa och kräks oavsett om jag äter eller inte, så jag känner igen det där med att hänga över diskhon :).

Jag drömde inatt om att det är en tjej därinne! Är helt övertygad om att vårt mirakelbarn är en flicka! Någon annan som anar trots tidigt in i graviditeten?

• Ingensmamma
    Y o L o skrev 2016-05-01 09:01:41 följande:

Någon som gjort KS här? Jag tycker att på morgonen så värker det i nedre delen av magen, omkring ärret. Kanske det gör även om man inte gjort KS? Fan va jag håller på och nojjar känner jag, tur att jag ska på

Inskrivning om en vecka.

Det är inget du behöver oroa dig för! Ärrvävnad är stelare än vanlig vävnad så förmodligen så stretchas den bara när magen växer och det är det du känner!
  • Ingensmamma

Någon med erfarenhet av Postafen mot gravidillamående? Sea band fungerar inte för mig! Detta börjar bli löjligt, kräks t o m luft nu!

• Ingensmamma
    Friedan skrev 2016-05-01 16:02:34 följande:

Postafen har inte hjälpt mig ett dugg, tvärtom har jag blivit dåsig och mått än värre när jag testat. Be att få något på recept istället, finns flera olika tabletter att testa. Lergigan comp fungerar bra för mig, och är också ofarligt.

Nej, jag tog en postafen förut men har fortsatt kräkas...

Ringer man bm eller husläkaren? Har inte varit på inskrivning ännu.
  • Ingensmamma

Tack för kloka råd och tips!

Jag har inskrivning på fredag, får ringa dem om jag inte klarar mig fram till dess! Min stackars hund, jag klarar inte ens av doften av henne just nu så jag hoppas verkligen att detta går över snart!

• Ingensmamma
    Sarah 12 skrev 2016-05-01 18:38:02 följande:

Hej!

Jag har en fråga till er, jag fick pergotime och spruta i februari fick det två månader i rad men utan resultat, hur har ni haft det ni som använt pergotime eller spruta? Vad finns mer för hjälp att få för att bli gravid?

Snälla svara är ni snälla

Med vänlig hälsning,

Sara2

Vi har gjort ivf. Det är nästa steg! Lycka till!
  • Ingensmamma
    ollieday skrev 2016-05-01 18:42:24 följande:

Hejsan! Ny här. Bf 1 dec. Oxå gammal som gatan????

39 år med en 16 årig dotter. Börjar om helt enkelt. Haft en MA i november så håller tummarna att detta är en sticky bean. Mår illa till o från men går över om jag äter nått. Haft ett vul i 6 veckan där vi såg hjärtat och inväntar nu ett till nästa måndag. Sjukt nervös hela tiden. Roligt med så många aktiva här.

En kollega till mig får sitt andra barn i juni, hon är 45! Hennes dotter fyller 25 och gifte sig förra sommaren! Lycka till och välkommen!
  • Ingensmamma

Jag fick igår besöka akuten då varken Mvc (har nu bytt) eller min husläkare ville ta i mig med tång! Har varit knallförstoppad i 5 veckor. Har förstoppnings-ibs i bagaget och nu med gravidhormoner som stoppar upp ännu mer så blev det helgalet! Har sedan 1 vecka tillbaka kräkts konstant och inte fått behålla något som jag stoppat i mig, inte ens en tesked vatten. Mvc vägrade skriva ut läkemedel med motiveringen att jag inte var inskriven där ännu och att de därför inte kände mig. Hallå? Ber jag om recept på knark eller!? Och då undrar man ju; är det meningen att man ska gå med en förstörd mage och kaskadkräkas fram till att man varit på inskrivning hos mvc i v 8+4? Så löjligt!

Hur som helst! Fick så fin hjälp på akuten! Äter nu Lergigan comp (som mvc vägrade skriva ut) och mår 100 gånger bättre! Magen har också fått tabletter som inte skadar bebis!

Nu ska jag ringa till mvc och meddela dem att jag bokat mig till en privat aktör istället och att de kan slänga sig i väggen!

Och hur stört är det inte att man ska behöva ta upp tid på en akutmottagning när det är primärvården som ska hjälpa till! Vården är så skev ibland!

Stor kram till er kämpande kvinnor!

• Ingensmamma
    mocha8676 skrev 2016-05-04 15:45:12 följande:

Ni ivf:are i gruppen! Tar ni Lutinus? Hur länge ska ni då ta det? Jag tog ca fram till vecka 10 förra graviditeten. Är nu i vecka 7 och har bara kvar för två dagar. Lästa på mitt papper jag fick med efter FET att jag endast skulle ta fram till graviditetestet, oavsett gravid eller inte. Men jag tänkte att jag skulle använda upp det jag har hemma. Men börjar bli lite orolig över att jag ska sluta med dom.. Har fler på recept, men det kostar ju endel.. Jobbigt :)

Hej! Jag tog bara Lutinus 3 gånger/dag i 14 dagar sedan skulle jag sluta med dessa. Ringde faktiskt kliniken och frågade, men de sa att min kropp hade börjat producera eget progresteron och att det inte var nödvändigt att ta längre än så. Jag är gravid i vecka 8+2 idag, så det var ju rätt och riktigt i mitt fall.

Däremot vet jag att man kan få ta Lutinus längre om man t ex har flera missfall bakom sig eller korta lutealfas osv. Ring kliniken och hör med dem, varje ivf-graviditets läkemedelsdosering baseras ju på så många faktorer och är ju därför väldigt individuell! Lycka till! Kram
  • Ingensmamma

[quote=76595697][quote-nick]Flygekorre skrev 2016-05-04 15:26:31 följande:[/quote-nick]Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... [/

Hur går det för dig? Har tänkt på dig hela dagen!

• Ingensmamma
    Flygekorre skrev 2016-05-04 15:26:31 följande:

Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... 

• Ingensmamma
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

Åh vad tråkigt :(. Stor kram
  • Ingensmamma
    Flygekorre skrev 2016-05-04 21:40:10 följande:

Vad gullig du är <3 Jag har inget ont längre och inga färska blödningar, så ska försöka ha is i magen 1 vecka nu,men gud så jobbigt det är!! Vill bara snabbspola tiden,det måste gå bra denna gång :(

Hoppas det fortsätter hålla sig borta! Ska hålla mina tummar för dig! Jag hade själv en blödning i vecka 5 och jag var livrädd! Så mycket oro, förstår helt vad du menar med att vilja spola fram tiden! Kram
  • Ingensmamma
    celavie1 skrev 2016-05-07 09:31:38 följande:

Vilken vecka började ert illamående? Jag är i vecka 6+5 och har väldigt milt illamående. Om jag hela tiden fyller på med näring mår jag ganska bra faktiskt. Hoppas bara att det inte är något fel som gör att jag inte mår så kasst

Har dock Superömma bröst!

För min del började det med minskad aptit i slutet av v 5, sedan har det bara eskalerat och nu v 9 nått det jag hoppas är kulmen. Kräks om jag äter, kräks om jag inte äter, mår illa dygnet runt trots Lergigan comp, sea band och småätande! Hoppas verkligen att det börjar vända när jag går in i v 10 på måndag! I övrigt är jag helt symtomfri, inga ömma bröst, ingen trötthet, ingen molvärk! Men man känner sig socialt missanpassad som går runt med en kräkpåse i handen ^^
Svar på tråden BF December 2016