BF December 2016
Jag plussade för en vecka sen och det känns helt otroligt????
Bf 22 december så risk för jul-bäbis;)
Jag plussade för en vecka sen och det känns helt otroligt????
Bf 22 december så risk för jul-bäbis;)
Går in i vecka 7 nu och fy tusan nu har illamåendet kommit, inte bara på morgonen heller utan hela dagarna :/ Sugen på allt och inget, och magen är som en ballong. Fick veva ner rutan i bilen på väg till jobbet för att motverka känslan av att jag skulle spy :/
Väntar ju andra barnet och magen är riktigt tydlig redan, känner att det är svårt att dölja.. Någon annan som väntar andra barnet och redan fått tydlig mage?
Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet
Är i vecka 7 (6+5)
Är era magar ömma? Min känns så spänd och öm. Min 2-åring råkade sparka mig i magen och det gjorde så ont. Likadant med brösten, de har växt så det syns och är totalt ömma de med. Fler som har så?
Var på jourcentralen igår och fick penicillin för borelia, envis hemsk liten fästing som bara satt en kort stund men hann ändå smitta mig. Kände att jag ville kolla upp det, hellre en gång för mycket nu när man är gravid. Dumt att ta onödiga risker och bara låta tiden gå.
Går in i vecka 9 idag och kämpar på med nytt jobb och jobbar kvar på gamla parallellt... Och mår så fruktansvärt illa hela tiden;( Det där med att vila mycket och inte stressa känns sådär men på lördag gör jag sista dagen på gamla jobbet och har då gjort 13 dagar på rad. Hoppas att det lugnar ner sig då. Och framförallt hoppas jag att penicillinet gör att jag mår bättre. Har inte känt igen mig sista tiden, inte orkat träna eller ens gå en promenad..
Orkar ni träna?
Nu vet jag att det troligtvis är väldigt långt fram i tiden, men är det någon som har tänkt på det här med graviditetspenning? Eller finns det någon som har erfarenhet av det? Jag menar, ens jobb förändras troligtvis inte under denna tid och om man vet med sig att man hanterar kemikalier/radioaktivitet eller har ett fysiskt påfrestande jobb, så kanske man har tänkt på att gå tidigare från jobbet och därmed inte ta ut föräldradagarna? Någon fler med dessa tankar?
Verkligen dåligt. När jag blev sjukskriven för foglossning blev jag det fram till bf och några dagar extra har jag för mig.
Hej alla blivande mammor :) jag är i vecka 11 (10+0) och beräknad till 6e december :D jag ska på inskrivning idag, spännande! :) har redan varit på ett ultraljud (v.8+2) där allt såg jätte bra ut, ska på nästa ultraljud på måndag :) jag har ätit Pregotime en längre period, då vi har försökt i några år med att få barn, men nu äntligen har de hänt något :D fler här som fått hjälp med Pregotime? :) hoppar gärna in i någon Fb grupp om det fanns någon :)