• celavie1

BF December 2016

Vågar knappt skriva i denna tråd. Tanken på att vara gravid har knappt sjunkit in. Plussade i morse efter IVF behandling. Min första graviditet. Känns jätteläskigt! Om jag räknat rätt är jag i vecka 5 i morgon. Beräknad födsel 28 dec. Önskar och hoppas så att den lilla pricken stannar kvar. Jag har ganska mycket molande värk faktiskt i magen. Kanske beror på att jag samtidigt tar progesteron. Någon mer i samma fas som känner av växtvärk redan?

• celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 20:41:12 följande:
    Verkar vara ett par stycken som blivit gravida via ivf här :).
    Jag hade molande värk i början men har inte känt det på ett par veckor blir nästan orolig att något är fel. Men är kissnödig som bara den om dagarna..
    Jag har aldrig varit gravid så jag vet ju inte hur det ska kännas. Vad kul att det finns fler som lyckats med IVF. Ingen lätt process. Har du gjort det?
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-26 21:53:24 följande:
    Ja lite så att klockan tickar när man närmar sig 40 men du var inte så gammal ju :). Själv är jag 37 år är nog en av de äldsta här?
    Nej jag klår dig! Fyllde nyligen 40 år Flört
  • celavie1
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 05:25:41 följande:
    Jag är 37, blir 38 i december!
    Drömde inatt att jag fick missfall. En fin pojk... Hemsk dröm. Blödde lite nu när jag gick upp på toa också, det var ju inte så kul. Jag hoppas inte det var en sann dröm!!
    Fy vilken otäck dröm. Håller båda tummarna för att det bara var en dröm och inget annat. Kram
  • celavie1
    Y o L o skrev 2016-04-27 07:44:18 följande:

Kmora: ja man känner sig så lurad av MA, går o tror att allt är bra och så en käftsmäll sen. Jag fick lov till tidigt ul i v 8+0 för jag orkar inte gå och vänta till kub denna gång. Olidlig väntan bara :)

Men oj jag visste inte om MA innan jag började läsa trådar på FL. Jag trodde alltid man fick blödning och märkte om det gick galet. Är ju himla läskigt. Kände du dig gravid hela tiden trots detta? 
  • celavie1
    Y o L o skrev 2016-04-27 19:38:09 följande:

Minns att jag sa att jag var glad att jag hade så lite symptom, hade mest ömma bröstvårtor o svullen mage. Fick en blödning dagen innan kub o samtidigt försvann ömheten i brösten så tack o lov var jag lite förberedd på att något gått åt skogen. Så nej, denna gång har jag typ alla symptom o det supertidigt efter äl så jag har en mycket bättre känsla nu,

Ok. Jag har ju aldrig varit gravid förut, gjort IVF och är 40 år så jag analyserar på tok för mycket tyvärr. Har ömma bröst och molvärk i magen då och då men just inget illamående. Livrädd att det ska skita sig. Skulle bli krossad! Får försöka vara lugn tills jag ska på ul den 18 maj. Då är jag i 8 veckan om jag räknat rätt och ev hjärtaktivitet kan detekteras.
  • celavie1
    Y o L o skrev 2016-04-27 20:28:27 följande:

Ja man gör ju gärna det, anylserar o känner efter och googlar :) försök att vara positiv, även om det är svårt! Klart det är vår tur nu.

Med min dotter (flesta gången som gravid) var jag så otålig, bokade ul privat. Var enligt dem i vecka 7+3 då och de såg hjärtat slå, det lugnade mig mycket.

Tack ska du ha för pepp. Det behövs ibland. Klart det ska gå bra för oss Skrattande
  • celavie1

Upptäckte just att jag har kallelse för cellprov i morgon. Någon som vet om det är OK och göra när man är gravid?

• celavie1

OK vad bra då vet jag. Jag har ju tänkt och ringa och fråga men jag har lyckats bomma telefontiden varje dag....Suck så trött på mig själv.
    Jag tror det här nya med graviditeten påverkar mig väldigt mycket. Jag glömmer saker och känner mig väldigt känslig. Idag var jag helt sänkt när jag åkte hem från jobbet. Är chef och då får man hantera en hel del och även ta en hel del skit. Ibland känns det som att kollegor glömmer att man är en människa av kött och blod med känslor. Försökte agera någorlunda professionellt men grät en skvätt på vägen hem. Jag hoppas det blir bättre längre fram i graviditeten annars kommer detta bli en pärs.

• celavie1
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

Nej vad tråkigt. Så ledsen....kram
Svar på tråden BF December 2016