Inlägg från: Helena 383 |Visa alla inlägg
  • Helena 383

BF December 2016

Hej,
    Jag plussade i förrgår, är 39 snart 40 och har två barn sedan innan 13 år och 10 år. Har försökt i 2½ år att bli gravida men nu efter tredje dosen Letrozol så blev det plus. Håller tummarna att jag får stanna kvar!

• Helena 383
    Fian88 skrev 2016-03-30 08:16:07 följande:
    Grattis och välkommen hit!:)
    Tack så mycket :)
  • Helena 383

Eftersom det var så pass länge sedan jag var gravid och har glömt lite symtom så undrar jag om det är normalt att känna sig varmare rent generellt i kroppen? Vill även säga Grattis till alla som blivit gravida! Jag kan fortfarande inte tro detta är sant efter så lång väntan men jag försöker tänka positivt och inte tänka på MF men det är lättare sagt än gjort...

• Helena 383

Eftersom det är så länge sedan jag väntade barn så har jag glömt vilken vecka man brukar ha inskrivning i?

Eftersom jag snart är 40 blir man inskriven tidigare då när man räknas som lite äldre?

Är fortfarande väldigt rädd för att få missfall:(

• Helena 383

Hej på er,

Tror inte det här kommer gå vägen :(

I måndags förra veckan gick jag från 1-2 på Clearblues gravtest med veckoindikator till 2-3. Idag , 8 dagar senare står den fortfarande på 2-3. Den borde visa 3+ nu eftersom det gått mer än en vecka.

• Helena 383

Hej!

Länge sedan jag skrev.

Är snart 40, 2 barn på 10 år och 12 år sedan innan.

Var nyss på VUL och hittills ser allt bra ut:)

Är i vecka 10+0. Skönt att det ser bra ut just nu så får man hålla tummar framöver!

• Helena 383

[quote=76608114][quote-nick]Y o L o skrev 2016-05-09 11:41:11 följande:[/quote-nick]Va skönt! Vecka 10+0 är en bra bit på väg :) ska du göra kub också?

[/

Hej!

Ja jag ska göra det med, hoppas få en tid för det snart.

Usch det är nästa steg som man är väldigt nervös för.

Tyvärr tar liksom all nervositet man har över glädjen som man egentligen känner. Ska du också göra KUB?

Nån som vet om man får resultatet på en gång eller om man får vänta?

• Helena 383

Jag som var så glad igår efter VUL. Var sedan på inskrivning och jag märkte att barnmorskan såg orolig ut då hon tog blodtrycket, hon tog om flera gånger med olika " apparater" och sa att jag hade 200/118 i tryck . Det blev färd till akuten och snabb medicinering för att få ner trycket så jag låg inne över natten. Så nu har jag bara normalhögt. Har nu fått medicin som jag ska ta 3 ggr per dag men jag känner mig uppgiven över att allting ska gå bra:((( . Nån mer som har högt blodtryck?

• Helena 383

Hej alla!

Längesedan jag skrev men var på KUB i tisdags och det såg bra ut. Dock har jag ju börjat äta blodtrycksmedicin eftersom det upptäcktes ett väldigt högt blodtryck vid inskrivningen så att jag då blev inlagd. Men jag mår bättre och bättre. Vågar slappna av lite mer nu och längtar enormt efter denna lilla sladdis. Är nog mogen att gå med i en FB- grupp nu. Vilket namn skulle man söka på?

Svar på tråden BF December 2016