• Micha91

BF December 2016

Hej

Hoppar in här, plussade igår. Väldigt oplanerat men väldigt välkommet. Har en dotter sedan innan som är ett år. Enligt mina beräkningar så är jag i vecka 4+2 och har bf den 21 december om allt går bra och om mini vill stanna.

• Micha91
    Yme90 skrev 2016-04-21 16:55:03 följande:

De är mitt första barn. Slutade med preventivmedel för 2mån sedan men vi har kört med avbrutit samlag. Sen råkade de hända på påskdagen 27 och tog pillret 29. Vi hade väl mer planerat 2017 om jag får säga så istället :) Men de här gick ju väldigt fort o vi e jätte glada. Läste också att de inte var något farligt med akut pillret så de får man ju lita på.

Tror absolut inte det är någon fara med akut pillret. Min syster tog ett sånt, blev gravid iallafall och fick en son, och han har alltid mått jättebra. =)
  • Micha91
    Yme90 skrev 2016-04-21 17:42:02 följande:

Skönt att höra :) När är din bebis beräknad?

Mellan den 20e och 22e tror jag, när är din beräknad? =)
  • Micha91

Hej, är det någon här inne som vet att ni väntar tvillingar? Eller har tvillingar sen innan kanske? =) har redan varit på tre ultraljud nu (pga att jag har en "missbildning" på min livmoder.) På första ultraljudet såg man att det var tvillingar! Dock så var det för tidigt för att se några hjärtslag. Senaste ultraljudet var i fredags i vecka 7+1 och då kunde man se två små bönor med tickande hjärtan. Känns lite läskigt men samtidigt väldigt häftigt. =)

• Micha91
    Miaairam skrev 2016-05-09 20:31:45 följande:

Åh, vad spännande med tvillingar! Har du barn sedan tidigare? Blir det svårigheter med missbildningen som du beskriver och en tvillinggraviditet (tar ju större plats så att säga)? Lycka till! Har själv inte gjort ul ännu, väntar på kub 30 maj, men har inga tvillingar alls i släkten så är nog uteslutet för min del...

Jaa verkligen! Jag har en dotter som är 1 år, så det kommer bli fullt upp med tre småbarn här hemma sen haha =) har du barn sedan tidigare? Jo läkaren tror att jag kommer att föda runt vecka 34, så det blir antagligen några veckor på neo för oss. Men hoppas såklart på att dom vill stanna där inne lite längre än så. =) tack så jättemycket! Varken jag eller sambon har några tvillingar i släkten så vi blev jätteförvånade haha!
Svar på tråden BF December 2016