• bells123

BF December 2016

Hej på er! 

Jag plussade förra veckan, är i v.5 nu och bf runt 22 december (kul! ;) ) Tänkte kolla lite hur ni andra har de med flytningar och så? Jag får byta trosor 2 gånger om dagen då de blir en del flytningar, visa är genomskinliga andra lite ljus bruna. 

• bells123
    Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?

Jag har BF 22 december. Ska på inskrivning den 10/5. V.8 (7+4) då. 
  • bells123

Är de någon som vet om man blir erbjuden KUB-test i Västra götaland om man är yngre än 35 år?

• bells123

V.6 och man vill ju ha någon bekräftelse på att den där inne lever och att de händer saker.

När jah plussade stod de på de digitala 2-3 veckor, vågar man ta ett nytt nu och se om de står +3? Eller hur säkra är ens de digital testerna?

• bells123
    Knyttan skrev 2016-04-24 16:39:16 följande:

Inte alls säkra! Mitt första cb digital visade först "inte gravid, 3+"! O_o När jag gick tillbaka med det sa de på apoteket att det är jättevanligt att dessa test krånglar. Dessutom finns det miljarder trådar här på FL med tjejer som har velat testa att "veckan slår om som den ska" och s har de fått ett konstigt resultat och blivit hysteriska i onödan. Dessutom tror jag att det är så att efter en viss vecka blir hcgt så högt att testerna inte kan mäta det och du kan tom få ett falskt negativt test! Spara dina pengar och din oro - så länge man mår bra och inget "onormalt" händer så får man ju räkna med att allt är som det ska! I annat fall tror jag det är bättre att kontakta en BM o evt boka

In ett vul om man är väldigt orolig. Hålla på

att testa massvis med gånger med gravtest verkar bara ge en massa onödig oro!

Tack för ditt svar! Då struntar jag i de. Ska ju ändå på inskrivning om 2 veckor, så kan prata med min bm då. Känner ju inte mig så gravid mer än att brösten ömmar, men något illamående finns de ej. Tur de! :) kanske blir en lätt graviditet för mig.
  • bells123

V.7 och fick en liten blödning när jag gick upp imorse. Ringde gynmott. då jag vet att MVC på VC inte erbjuder VUL. men de gjorde tydligen inte gynmott. heller! Hon sa att de var helt normalt med blödning tidigt i graviditeten, och sålänge man inte har mensvärk, ont, störtblöder, och inte tappar symtom är de ingen fara. Man blöder från delen av livmodern som inte graviditeten är tillräckligt stor för att täcka. Och så sa hon att man inte vet säkert hur bra de är att göra VUL titt som tätt. 

Nu har jag blivit lite lugnare iallafall. Är de MF så kan man ändå inte stoppa de med ett VUL . Hoppas de går bra för mitt frö och er andras! 

• bells123

Går in i v.9 imorrn. Hade inskrivning i veckan och berättade om min lilla blödning jag hade i v.7, men fick inget vul. Hon sa att jag nog inte behövde oroa mig! Ska tillbaka om 2 veckor och boka ultraljud i v.18 och ta ett gravtest, för att se så testet fortfarande är positivt så de inte var ett mf.

Ska nog ändå ta saken i egna händer och boka ett vul på privat gyn. 

• bells123

När jag var på inskrivning så sa min BM att man bara ska gå upp mellan 8-13 kg när man väntar barn. Så man får liksom tänka sig för vad man äter.

Bara jag som tycker detta låter lite? Eller är de ungefär vad man går upp? Aldrig haft barn förut, så jah vet inte.

• bells123

Har beställt vul nu, den 31 maj smäller det. 500 kr kostar de så ingår bild. Är i vecka 11 då, så hoppas man får se några konturer än en liten rund klump ;)

• bells123

Jag är i v.13 nu, 12+3 och de syns ingenting när jag ligger på rygg. Drar jag in magen så kommer de inte ens en liten bula upp. När börjar de synas egentligen? XD

• bells123

Även fast jag var på ultraljud för snart 2 veckors sedan så känner jag ändå ett sug över att veta att allt är bra med den lille. Nu är man ju i dom dära "spök veckorna" när man inte känner sig gravid. Har kollat på en sån man kan lyssna på bebisenshjärta hemma från clear blue, någon som har erfarenhet av en sån? Har läst att de kan vara skadligt för barnet om de blir stört innan en viss vecka?

• bells123
    Redoförnytt skrev 2016-06-10 17:56:23 följande:

Jag har också funderat på en sån!

Rekommenderas från v16.

Jag tror inte man ska använda den för mycket. Men om den hjälper mot stress och oro så mår man ju bättre och då mår bäbis bättre. Så jag tror inte det är farligt om man använder sunt förnuft. Hade den varit farlig hade inte apoteken såkt dem heller.

Har läst om många som provat redan v10 och hört hjärtat. Men är nog bäst att vänta till v16.

Tänker du slå till? :)

Okej! Ja om de är farligt så bör ju inte apoteket sälja ;) . Dock så förstår jah att bm och så inte vill att man ska använda sånt hemma, tänk oron som uppstår om man inte lyckas höra hjärtljuden.

Får se hur jag gör! :)
  • bells123

Hur går de för alla? Har ni börjat kolla kläder, barnvagn och sånt där? Jag har kollat runt och hittat en barnvagn jag tror passar oss, som att vi bor på landet så behöver den kunna klara av lite terräng. Kläder till barn är ju en hel djungel, vilken storlek ska man köpa? 44 är de minsta, kommer den verkligen vara så liten? Eller så köper man massa strl 50 kläder och ut kommer en unge som direkt behöver 56? :P 

• bells123

V.14 och idag vaknade jag upp med bruna flytningar. Ringde gyn som sa att de var helt normalt. Men om de fortsätter i flera dagar, blir färskt blod eller om jag får ont i magen skulle jag återkomma. Suck! Varför kan man inte bara få må bra och njuta?

• bells123
    BIX skrev 2016-06-15 12:25:54 följande:

Åh. Det är säkert ingen fara, kanske retade slemhinnor eller något sådant, men jag förstår varför du suckar... :/ Hoppas det slutar snart! <3

Tack <3 de har typ slutat nu och lägligt kom min hjärtljuds monitor på posten idag. Hittade hjärtslagen nästan direkt. Lill plutten! Se nu till att stanna kvar där inne i några månader till.
  • bells123

Jag går in i v.16 imorgon och tror inte jag känt några rörelser. Första barnet här så de kanske inte är så konstigt. Längtar dock otroligt mycket! Har ju min ultraljudsmonitor som jag använder för att lyssna på lilleputten någon gång i veckan. Så himla mysigt! <3 

Hur har ni de med flytningar? Jag tycker jag har extremt mycket och vet inte riktigt hur jag ska tackla detta :P några tips?

• bells123

Hej på er, 
    imorrn är de äntligen dags för RUL för mig. Spännande! Känner rörelser och sparkar på den lilla sedan 1 vecka tillbaka ungefär. Är i vecka 19 nu. Är de något man ska tänka på inför RUL? Ska man vara kissenödig eller ha tömd blåsa tillexempel? :)

• bells123

Någon som kan de där att söka graviditets penning från FK? Är de chefen som ska fylla i hela den blanketten?

Svar på tråden BF December 2016