MP88 skrev 2016-04-16 15:37:06 följande:
OK! Jag ska nog ta och ringa Mödravården på måndag. Jag bor utanför Malmö och har läst runt på olika Mödravårdscentraler och det lutar åt Cura Mödravård - där var allt konkret beskrivet på deras hemsida. Det kändes bra! Jag kommer nog välja att göra KUB test och ett tidigt ultraljud.
Är det någon som berättat för sina föräldrar och vänner än? Vi ska försöka hålla oss så länge så möjligt, jag mår liksom bra så det finns ingen anledning att stressa med att berätta. Men kommer nog berätta det för våra föräldrar efter inskrivningsantalet:)
Vi har berättat för närmsta familjen nu. Jag går in i v 8 i morgon och känner mig generellt ganska risig. Extremt trött samt konstant illamående som blir värre av att äta :P Jag har varit hemma från jobbet torsd- fred och undrar hur det ska gå på måndag :/ Minns inte att förra grav var så här jobbig!
Var på hälsosamtal igår och fick då erbjudande om att göra kub iom att jag nu har fyllt 35. Förra ggn gjorde vi ej det iom att jag var under 33. Vi har inte bestämt än hur vi ska göra. Mitt blodvärde var bra iaf (bad om att få det kollat) då det var inte därför jag är som en zombie. Och så fick jag lergigan comp utskrivet som jag börjat ta idag, verkar som om det hjälper liiite mot illamåendet iaf. Någon annan som tar det? Hjälper det er?