Inlägg från: Janniiique |Visa alla inlägg
  • Janniiique

BF December 2016

Jag hoppar också in här. Har följt tråden länge men känner nu att jag vågar skriva. Jag går in i vecka 10 (9+6) BF 14 Dec.

Jag bor i Umeå och är 29 år (fyller 30 den 11 dec, kanske jag får en fin födelsedagspresent). Har två flickor sedan tidigare född 2007, 2012.

Inga symptom denna graviditet heller, lite ömma bröst och uppsvullen mage (men det räknas inte). Kan det vara en flicka till? Tungan ute

• Janniiique

Min mage är så sjukt stor för att vara i vecka 11. Man blir lite rädd, jag skulle älska att vara tvillingmamma men tanken ens att föda 2 små istället för 1 gör mig rädd. Haha, nä jag blir säkert bara stor tidigt. Nån fler?

• Janniiique

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

• Janniiique

Jo, det kommer blod, inte rikligt, och inte rött. Har heller inte ont. Ska ringa kl 08 och ska begära att få komma in idag och kolla. Man blir så orolig!

• Janniiique

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Svar på tråden BF December 2016