Tack för tipset! Ska till BM på torsdag och ta proverna. Känner jag av hela tiden så bokar jag en tid tidigare. Gjorde inte det nu i helgen för det känns som att man tar upp deras tid, trots att man har rätt till att bli kollad. Ska köpa hem tranbär också. Men eftersom jag fick en uvi i somras som gick upp i njurarna på några dagar så blir man lite nervös.
Knyttan skrev 2016-05-21 16:56:55 följande:
Visade sig på inskrivningen att jag har uvi, i min journal stod det att kag haft GBD(?) hela förra grav, det är tydligen vanligt men kräver antibiotikadropp vid förlossningen. Jag hade ingen aning men dropp fick jag visst så tydligen visste min BMutan att berätta det för mig (????). Iaf pga detta tog de en odling och jag hade visst kraftig uvi nu igen utan att ha några symptom alls! Utom möjligen att jag var tvungen att springa ofta på toa, men det kan ju vara graviditeten bara liksom. Men det kan vara läge att kolla, tydligen får man inte lika kraftiga symptom på uvi som gravid. Minns att jag tyckte det känndes irriterat och lite tungt just vid blåsan eller hur man ska säga, kände igen den känslan nu, jag trodde det var en del av graviditeten! Men sen jag började med antibiotikakuren så har den känslan helt försvunnit!