• sabmil

BF December 2016

Hej! Läst tråden ett tag och nu hoppar jag också in.

Har gått in i vecka 10 (9+1) och har BF 20 december. En pojke på 4 år sen tidigare. Mår illa, kräks och går igenom dagarna som en väldigt trött mamma. Tvärtemot min första graviditet. Gjort två vul redan, har en väldigt snäll gyn. Allting såg perfekt ut och där var bara en. Med tanke på min mage kunde där varit några stycken ;)

• sabmil

Hahaha ja, min sambo blev helt vit i huvudet när jag sa att han kollade efter fler :p samma här, tvillingar är häftigt, men det passar bra med bara en för oss nu :)

Y o L o skrev 2016-05-19 12:58:17 följande:

Haha ang flera. Min man höll på att skita på sig när bm vid ul sa "så ska jag bara kolla så det inte är fler därinne"...

Jag är fascinerad av tvillingar men skulle kännas tufft att få det nu :) så som tur var för oss så var det bara en!

• sabmil

Ja, just nu känns det som en flicka med tanke på hur olika graviditeterna har känts hittills :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-19 15:17:28 följande:

Om du inte mådde illa med sonen men gör det nu så kan det ju vara en liten flicka kanske? :)

• sabmil

Har en känsla av att jag börjar få en Uvi.. Trängande känsla, svider något på vänster sida och känns precis som jag har en tyngd över urinblåsan. Ringa vc imorgon eller kan det vara livmodern som trycker på?

• sabmil

Tack för tipset! Ska till BM på torsdag och ta proverna. Känner jag av hela tiden så bokar jag en tid tidigare. Gjorde inte det nu i helgen för det känns som att man tar upp deras tid, trots att man har rätt till att bli kollad. Ska köpa hem tranbär också. Men eftersom jag fick en uvi i somras som gick upp i njurarna på några dagar så blir man lite nervös.

Knyttan skrev 2016-05-21 16:56:55 följande:

Visade sig på inskrivningen att jag har uvi, i min journal stod det att kag haft GBD(?) hela förra grav, det är tydligen vanligt men kräver antibiotikadropp vid förlossningen. Jag hade ingen aning men dropp fick jag visst så tydligen visste min BMutan att berätta det för mig (????). Iaf pga detta tog de en odling och jag hade visst kraftig uvi nu igen utan att ha några symptom alls! Utom möjligen att jag var tvungen att springa ofta på toa, men det kan ju vara graviditeten bara liksom. Men det kan vara läge att kolla, tydligen får man inte lika kraftiga symptom på uvi som gravid. Minns att jag tyckte det känndes irriterat och lite tungt just vid blåsan eller hur man ska säga, kände igen den känslan nu, jag trodde det var en del av graviditeten! Men sen jag började med antibiotikakuren så har den känslan helt försvunnit!

Svar på tråden BF December 2016