• Shhaw

BF December 2016

Hej alla fina blivande mammor!

Jag är 22 år och är just nu i vecka 6 (5+4).

Hade ett ofostrig graviditet hösten 2015, som upptäktes i vecka 12, sedan blev jag gravid i igen utan mens i mellan. Även den slutade i tidig missfall v.4 precis när jag plussade (pga infektion i livmodern)

Sen blev jag inte gravid förän februari ägglossningen, även den slutade i missfall v4+2. Sen blev jag gravid igen utan nån mens i mellan. Nu sitter jag här i v.6 kommit en bit längre än de sista två tidiga missfallen självklart har jag fått mera hopp nu men än kan jag inte glädjas åt det.

Jag undrar nu vad har ni för magbesvär?

Har ni börjat må illa? (Orolig för jag inte börjat må illa ännu)

Själv har jag lite molande värk i ryggen då och då bara, är det vanligt?

Sååå rädd att även denna ska sluta i missfall ????

• Shhaw

Åååh tack så mycket, håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig med.

Jag har iförsig börjat må lite illa på morgona men inte mycket sen har jag inget aptit längre alls. Vill knappt äta eller dricka????

Mliiii4 skrev 2016-05-03 16:24:23 följande:

Hej

Är också 22 år och är i vecka 6 (5+6) men jag känner inte heller mig illamående (än). De symtom jag har är att mina bröst är mer ömma samt att jag känner mig mer hungrig!

Känner mig också lite orolig över att inte ha fler symtom men av de man har läst så varierar de jättemycket vad man har för symtom, vissa mår jättedåligt medan andra knappt har några symtom och det är lika normalt bägge delarna vilket lugnade min oro :)

Trist med ditt bagage men håller verkligen tummarna att de går vägen nu, för båda oss och för alla andra här inne <3

• Shhaw

Åh jag kan säga att jag hade mera symtom med första graviditeten och plussade dessutom 5 dagar för tidigt där. Jag fick lixom känningar 4 dagar efter ägglossning med första men med denna så känner jag mig inte alls gravid förutom mina ömmande bröst och sjukt trött. Så rädd att även denna ska lura mig som den förra gjorde ????

LyCKa55 skrev 2016-05-03 19:48:12 följande:

Hej! Vad mycket jobbigt du varit med om! Hoppas detta går bättre!

Jag har haft molvörk i livmodern från början typ. Mådde illa en del i v 5-6. Sen minskade det(blev då väldigt orolig). Hade också väldigt ömma o stora bröst. Alla symtom minskade från v.7 o frammåt. Efter det har jag mått illa lite till o från,fortfarande molvärk,yrsel och en väldig trötthet.

Får jag fråga om du märkte nåt med symtomen under din första grav? Jag är rädd för MA ioch med att symtomen minskat rätt mycket. Mår lite "för bra" tänker jag. Med sonen mådde jag sämre

• Shhaw

Får jag undra ni som är väldig smala har magen börjat visa sig lite? Kag är i vecka 6+2 men ingenting syns, är det fel på mig eller? Speciellt på morgona är jag helt platt ????

• Shhaw

Hallååå var precis på toa och såg att min flytning var ljus brun???????? jag är jätte jätte rädd!!! Vad ska hända nu? Snälla någon som varit med om detta? Har dock inga värk eller molande värk ???????????????? ååååh orkar inte med en fjärde missfall!!!!

• Shhaw

Jag hoppas verkligen det är som du säger annars orkar jag verkligen inte med mera graviditeter. Det känns som om jag varit gravid sedan augusti 2015 utan några resultat. Såååå jobbigt att behöva misslyckas varje gång ????????????

Fian88 skrev 2016-05-11 14:38:06 följande:

Brunt blod är gammalt blod så det kan säkert vara ett litet blodkärl som brustit och så har det tagit ett tag för blodet att komma ut. Eller så kanske du skulle haft mens nu? Vanligt att få små blödningar kring den tiden. Jag hade rosa flytningar plus gammalt blod precis i början och allt är ok:). Försök att inte oroa dig sålänge det inte kommer mycket färskt blod<3

• Shhaw

Jag hoppas verkligen det är som du säger annars orkar jag verkligen inte med mera graviditeter. Det känns som om jag varit gravid sedan augusti 2015 utan några resultat. Såååå jobbigt att behöva misslyckas varje gång ????????????

Fian88 skrev 2016-05-11 14:38:06 följande:

Brunt blod är gammalt blod så det kan säkert vara ett litet blodkärl som brustit och så har det tagit ett tag för blodet att komma ut. Eller så kanske du skulle haft mens nu? Vanligt att få små blödningar kring den tiden. Jag hade rosa flytningar plus gammalt blod precis i början och allt är ok:). Försök att inte oroa dig sålänge det inte kommer mycket färskt blod<3

• Shhaw

Har du gjort någon ultraljud där allting varit som det ska? Alltså efter de bruka flytningarna

Makintoch skrev 2016-05-11 17:10:17 följande:

Hej! Jag hade bruna flytningar i 6 dagar i vecka 6-7 men utan buksmärtor. För mig försvann det tillslut!

• Shhaw

Herregud vad tråkigt och höra ???????? hoppas verkligen du blir gravid direkt igen om det är önskat. Förstår helt hur du kan känna då jag själv gått igenom det 3 gånger. Hör av dig om du vill prata av ????

Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

• Shhaw

Nu har jag inte haft samlag på 2 dar men kan tänka mig att det ljus bruna flytning är lite torkad gamalt blod från då kanske ???? men sen oroar jag mig jäättemycket för missfall också då jag är livsrädd för att även denna ska sluta så ???? hoppas hoppas bara det är som du säger. Tack för hoppet ??

Emmask skrev 2016-05-11 18:24:08 följande:

Hade såna med förra barnet, bland annat i samband med att jag normalt skulle ha haft mens men också dagarna efter sex. Bebisen mådde toppen!

Svar på tråden BF December 2016