Inlägg från: Madicken_82 |Visa alla inlägg
  • Madicken_82

BF December 2016

Hej jag är ensamstående och väntar mitt första barn i dec -16 någon mer?

• Madicken_82

Vad har ni för symtom som är i v 8? Jag är 7+3, jag har mycket spända och ont i brösten svullen mage

• Madicken_82
    Marika93 skrev 2016-05-17 09:21:45 följande:

Hej! Glad Jag och min fästman väntar vårat första barn i december! Med BF på självaste nyårsafton. Tungan ute Jag är i vecka 8 (7+1). Vilken vecka är du i? Glad

Jag e 7+3 och bf 30 dec konstigt då borde du ha 1 jan?
  • Madicken_82
    sillencillasill skrev 2016-05-17 11:00:50 följande:
    Jag är. Ett aktivt val. För dig med?
    Nä inte direkt men skydda mig inte och det visste han om. Vi dejtade endast. Har gjort en sen abort för 10 år sen och låg på sjukan 3 mån med kraftiga smärtor o blödning det visste han om. Så varit ärlig från början. Men nu blev de som de blev. Första gången jag hade samlag med en kille på 4 år vad e oddsen? ???? inte haft mens på 1 år pgv för högt prolaktin och gått på hormon behandling fick min mens i mars blev gravid 6 april ????????
  • Madicken_82
    Marika93 skrev 2016-05-21 08:51:21 följande:
    oj, då har vi ju BF nästan samtidigt! :D
    Hur mår du ? Har du många grav. symtom?
    Jag har yrsel o illamående :( själv?
  • Madicken_82
    Jibe92 skrev 2016-05-22 16:43:17 följande:

Hej allihop! Jag har BF den 28 December så jag hoppar in i tråden :)

Jag är 24 år och gravid med första barnet nu. Det var inte planerat så det har vart en massa tankar som snurrat senaste veckorna! Symptom som jag har känt är illamående, kramp i vänstra benet, känt mig extremt varm och oerhörd trötthet. Dessutom måste jag äta något minst var tredje timme för att inte drabbas av panikhunger/illamåående.

Jag har bf 30 dec och känner likadant :)
  • Madicken_82
    Marika93 skrev 2016-05-23 11:55:51 följande:
    Fy, inge kul! :/ obehagligt med yrsel ju, kan det ha å göra med järnbrist tro?? :/

Jag har också känt av en hel del illamående, samt viss smärta i magen som kommer och går, men håller aldrig i sig längre än ca minuten (antar att det är "livmoder-växtvärk"). I övrigt är det väll ömma bröst, kinkigt humör och jättesvårt för vissa stek-os. -_-  och så kissar man typ 1 gång var tjugonde minut / i halvtimmen vissa timmar om dygnet - jättedrygt!.

Har du varit på något ultraljud eller så än ?
    Jag och min sambo ska på UL den 7de Jun, sen KUB test den 23dje! Längtar jättemycket efter att få se lilla lyckan där inne Skrattande
    Jag e bara i v 9 ska på inskrivning på måndag :) så nej inget ul än
  • Madicken_82
    Michaela94 skrev 2016-05-24 15:40:10 följande:
    Det gick bra! Allt såg jättefint ut och på down fick vi 17000 och de andra 20000 :)
    Innebär?:)
  • Madicken_82

Om jag är 33år fyller 34 får jag göra kub test gratis då? Ska på inskrivning på måndag. Och är i v 9

• Madicken_82
    Seaflower skrev 2016-05-26 16:59:55 följande:
    Då är vi exakt lika på veckorna!

Jag tycker att tröttheten och illamåendet har gett med sig litegrann de senaste dagarna, men det är absolut kvar..

Jag fick ett litet bryt idag. Skulle köpa nya kläder så att jag kan dölja magen lite till.

Men nu är jag bara mellantjock tydligen

Vanliga kläder blev inte bra men jag är för liten för mammakläder
    Jah gillar o visa svullen mage
  • Madicken_82
    Y o L o skrev 2016-06-08 13:39:48 följande:

Va gulligt att hon blev glad. Jag har ju en på 2,4 hemma, hon uppmärksammar bebisar nu helt plötsligt. Har ju inte pratat med henne om att det ligger en bebis i magen ännu men ändå kul att hon tittar på bebisar o säger "mamma titta bebis".. Hoppas att hon ska tycka det är kul med en bebis hemma sen :)

Jag går oxå in i v12 på lördag :)
Svar på tråden BF December 2016