• ranten

BF December 2016

Hej ansluter mig till gruppen. Plussade den 27/4 och bf 30/12. Andra barnet. Jag har tagit pergotime båda gångerna. Förra gången gick det på första försöket denna gången på tredje. Barnet är så välkommet, har gått ned mycket i vikt (envisa gravid kilon) för att få pergotime igen. Men jag ser inte fram emot graviditeten. Hade väldigt jobbig foglossning, nu har jag redan känningar i v. 6. Någon mer som har det?

Grattis till alla plus och graviditeter

• ranten
    Y o L o skrev 2016-05-04 21:02:01 följande:

Hej. Jag hade foglossning, sjukskriven från typ v 20. Har tyckt att jag fått känningar av det redan men tänkte att jag nog inbillar mig. Har liksom mentalt ställt in mig på att denna gång ska jag inte ha foglossning utan jag ska vara aktiv o kunna jobba och leka i parken med min dotter som vanligt ända fram till bf.

Ungefär det mentala förnekandet jag också tänker. Ha en graviditet som de flesta andra. Hade du besvär efter förlossningen? Jag hade besvär cirka till ett år efteråt. Har läst studier som säger att andra graviditeten oftast blir värre med foglossning om man hade det i första.. Så just nu gör jag allt jag inbillar mig att jag inte kommer kunna göra snart :)
  • ranten
    Makintoch skrev 2016-05-05 23:35:01 följande:

Är det fler som sover dåligt om nätterna? Jag vaknar kring 04-05 och måste kissa. Därefter vaknar jag säkert en gång i timmen. Tillslut orkar jag inte mer så då går jag upp och då känner jag mig inte alls utvilad. Jag är osäker på ifall det beror på graviditeten eller att det är ljusare ute på morgonen. Brukar inte sömnsvårigheter komma senare in i graviditeten? Jag är bara i vecka 7 (6+4)

Jag har också dessa kiss och sömnproblem. Hopplöst! Är bara i vecka 6. Kommer bli ohållbart :)
  • ranten

Ringde mvc och skrev in mig. Fick tid i v 10. När är det man gör kub? Förra gången har jag för mig att det testet bokades samtidigt men kan ha fel?

• ranten

Någon mer som äter lågkolhydratskost? Jag gjorde inte det förra graviditeten och det känns enorm skillnad! Jag är inte illamående, visst det kan flyga på mig någon minut eller så. Jag känner mig inte hungrig jämt. Sugen visst ibland. Jag är inte alls lika trött om kvällarna. Jag orkar tom. Gå till gymmet. Har inte gått upp något och känner mig inte direkt svullen. I vecka 10 förra gången hade jag gått upp 8kg. Hade varit intressant om det är fler som har liknande erfarenheter?

Annars börjar tröttheten komma för mig nu, är i 7+1 idag. I fredags somnade jag till tre gånger hos tandläkaren när de lagade en tand!!! Lite pinsamt ????

• ranten
    Madicken_82 skrev 2016-05-17 12:58:16 följande:

Jag har bf 30 dec ????

Jag har också bf 30/12 :) hoppas inte på att gå över tiden vill ha tre skolår mellan barnen i-landsproblem :)
  • ranten
    celavie1 skrev 2016-05-15 21:22:39 följande:

Är säkert jättebra för hälsan generellt och dra ned på kolhydraterna. Jag äter mycket grönsaker pga att jag är himla sugen på det. Försöker köpa Eco produkter så det inte ska vara så mycket gifter med. Annars äter jag varierat. Känns bra! Skönt och kunna somna hos tandläkaren ha ha!

Skönt att det funkar med varierad kost för de flesta. Jag tål inte socker och kolhydrater så bra, verkligen en markant skillnad nu mot första graviditeten i mående. Fast sambon tror att det beror på att det är en pojk denna gången :) jo det blev ju lite udda där hos tandläkaren haha
  • ranten
    Madicken_82 skrev 2016-05-17 10:24:56 följande:

Vad har ni för symtom som är i v 8? Jag är 7+3, jag har mycket spända och ont i brösten svullen mage

Har också spända bröst, molvärk ibland, ibland ont i ligamenten. Mest de symptomen också tröttheten :)
  • ranten
    Tess1990 skrev 2016-05-15 22:42:04 följande:

Jag vet inte vad jag skulle äta om jag inte åt kolhydrater... är så äcklad av kött, mejeriprodukter, ost och grejer.. växer i munnen och ryser av bara tanken även om jag tvingar i mig det lite några gånger om dagen..

Ostfralla som fyller upp magen är det som hittills, och var så även förra gången, som dämpar illamåendet och lyckas hindra mig från att kräkas mest

Äter mycket frukt och grönsaker, köpte vattenmelon igår och mums va gott!

Så för mig är det lite tvärtom

Går in i v.12 imorgon och har ännu inte gått upp dom 3kg jag gick ner i magsjukan för ett par veckor sen :/

Jag hade likadant förra graviditeten. Drack jag vatten spydde jag. Det bästa var toast med ost skinka och ketchup. Så olika det kan vara! Kropparna är häftiga. Jag väntar med spänning på cravings och hoppas på att det blir nyttigt haha :)
  • ranten
    Y o L o skrev 2016-05-17 15:03:22 följande:

Så tänkte jag med första barnet, ville absolut inte få ett decemberbarn, stackars barn att fylla år sist mm. Men det struntar jag blankt i nu :) eftersom jag fick MA (skulle haft bf 1 juli nu annars) så är jag bara tacksam om det går vägen denna gång.

Jag fyller själv i dec och har många kompisar som också gör det. Ingen av oss led av det under barndomen. Vi var inte "efter" de andra, slår ju även på andra hållet att vara januari barn med. Idag är det ju bara ett stort plus att fylla sent :)
  • ranten

Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon

• ranten

Tack för era svar. Jag blöder fortfarande och har mensvärk som innan men ligger jag still försvinner den. Har inte blött mycket mer än sen jag skrev sist. Brösten är inte lika svullna idag heller. Tänkte att jag får väl ta och ringa 1177 vet inte om det finns någon gynakut här. Förbereder och ställt in mig på missfall.

• ranten

Hej återigen tack för era svar. Jag får tyvärr lämna tråden. Åkte in när jag började få ondare och det visade sig att det dött i v 8. Har fått tabletter nu och är inlagd i väntan på att allting ska komma ut. Hade även ovanligt mycket vätska i en äggledare som de även vill ha kvar mig för. Lycka till alla <3

Svar på tråden BF December 2016