• Kittten

BF December 2016

Hej allihopa! Försökte skriva i tråden häromdagen men verkar inte ha gått fram. Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej, vi plussade för några veckor sedan och väntar bebis med BF 10 december. Kul att prata med andra som också ska ha vinterbebisar!

Några här som har gjort/ska göra kub? Gjorde inte det med förra barnet men bestämde mig den här gången för att göra det, trots att jag är rätt ung.

Kram!

• Kittten
    sadiakhaddar skrev 2016-05-11 09:26:39 följande:
    samma här, inget Ultraljud innan vecka 18, bor i Stockholm, tänkte gå privat o få det gjort,  kostar 600. jag vill ju veta att allt är ok.
    I Stockholm har ju dock alla möjlighet att göra kub berättade min barnmorska igår, men det kanske inte är aktuellt för er.
  • Kittten

Jag vill jättegärna gå med! Bor i Stockholm :)

Nicoolina skrev 2016-06-01 21:08:00 följande:

Bor du i Sthlm så kan du skicka ett PM till mig härinne med ditt namn så lägger jag till dig i min FB-grupp :)

• Kittten

Hej!

Har inte varit så aktiv här inne sen jag först skrev. Har varit mycket annat och tagit tid att smälta chocken av (det oväntade men så så välkomna) plusset!

Idag var vi på KUB och det var så häftigt att få se bebis så tidigt den här graviditeten. Kunde ha legat och tittat hur länge som helst tror jag. Hon som tittade var så himla mysig och förklarande också.

Vi fick 1/20000 vilket tydligen är det lägsta man kan få!

Jag läser i tråden även om jag inte skriver så mycket. Väntar lite på en fb-grupp att träda i i också ????

Hoppas ni har det bra!

• Kittten

Hej igen allihopa =)
    För er som är intresserade av en liten mindre grupp på Facebook endast för de som har BF december 2016 får gärna PM mig så lägger jag till er. Endast 50-60 personer accepteras i gruppen för att hålla en god stämning och personlig atmosfär, samt att alla får en chans att höras och syna och känna sig viktiga.

Gruppen är hemlig så ingen kan varken se vad ni skriver eller att ni ens är medlemmar.

kram

• Kittten
    LyCKa55 skrev 2016-06-03 12:31:14 följande:

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

Åh, spännande med kub och skönt att allt såg så bra ut! Kub var bland det häftigaste jag varit med om. Under RUL med min dotter så ville hon inte riktigt visa sig så blev inga klockrena bilder som med denna lilla bebis.
  • Kittten

Hej! Välkommen :)

Läskigt med förändringar men skönt att de håller så bra koll, då är du i goda händer. Jag hade med min sambo på Kub, tror det är bra att gå med någon. Kanske någon annan kan följa med om han verkligen inte har möjlighet?

Upplever också att magen blivit större denna gång, mest tarmar i den veckan jag är i dock(vecka 13). Hoppas illamåendet lägger sig för dig snart och tröttheten! För mig blev det bättre för någon vecka sen, så skönt.

Det finns en grupp BF december på fb om du vill gå med, den är hemlig så ingen ser att du är med. Skicka meddelande till mig mig isf :)

Maggis77 skrev 2016-06-05 07:50:48 följande:

Hej alla! Jag är nu i vecka 13 och ansluter här :)

Jag är 38 år med två döttrar, 10 och 11 år. Så detta blir en liten eftersläntrare ;)

Ska göra KUB-test på torsdag. Har ni som gjort det haft er sambo/man med där? Min sambo har sånt arbete att det är svårt att komma ifrån men vill ju så klart ha med honom.

Graviditeten upptäcktes när jag skulle operera bort cellförändringar på gyn i april. Fick inte göra op så förändringarna är kvar. Gjort ett återbesök sedan april och ska göra ett till i september. Lite orolig för det men förväntningarna kring graviditeten överstiger oron????

Mått ruggigt illa de senaste sex veckorna. Inte orkat träna, sovit mitt på dagen efter jobb och ätit alla möjliga tänkbara och otänkbara saker som jag aldrig äter annars. De tidigare grav har inte alls varit såhär kämpiga.

Magen är jättestor om jag jämför med tidigare grav men så blir det väl ofta för omföderskor?

Ska bli kul att läsa och skriva lite här emellanåt ????

• Kittten

För mig var niferex mycket bättre, min mage kaosa totalt på duroferon. Kan vara värt att testa så man slipper minnas så många tabletter. Tips är att ta innan läggning så sover man bort eventuella biverkningar(typ illamående).

Knyttan skrev 2016-06-05 08:24:00 följande:

Jag fick 125 och det är bra, men bm ringde senare och sa att jag hade låga depåer så jag skulle börja med järn ändå. Så även om man har bra järnvärde för stunden kan man ha låga reserver och ändå behövajärn! Jag misstänkte nästan detta för när jag gav blod i vintras hade jag bara 116 och då var sköterskan bekymrad över att det var lågt så jag visste ju att det varit dåligt innan. Jag fick duroferon på blodcentralen men blev hemskt förstoppad av dem och vissa säger att de ska vara mildare än niferex men iom att jag blivit förstoppad nu bara av själva graviditeten så vågar jag inte exprimentera riktigt. Tar nu hemofer + folsyra och så tar jag en duroferon från en överbliven karta ca var 5:e dag. Det funkar ganska bra men har svårt att komma ihåg att ta så många hemofer tabletter som man egentligen ska ta!

• Kittten
    Friedan skrev 2016-06-05 22:32:39 följande:

Jag har ätit Niferex i ca två veckor (sedan inskrivningen) och min mage mår inte alls bra av dessa, men jag inbillar mig att jag är piggare

Min bm kollade inte hb alls utan bara järndepåvärdet och det var 5, vilket var för lågt så här tidigt i grav. Men vid mina tidigare graviditeter har mitt hb varit mellan 90-100 och det har varit ok eftersom depån varit bra.

Vad jag har hört så brukar duroferon fungera för de som inte mår bra på niferex och tvärtom. Kanske värt att testa om du inte redan gjort det?
Svar på tråden BF December 2016