Inlägg från: Redoförnytt |Visa alla inlägg
  • Redoförnytt

BF December 2016

Jag hoppar in här!

Har nyss plussat och har BF runt 28-30 dec.

Är glad men livrädd efter långdraget och jobbigt MA i v12 i höstas.

Hur mår ni? Känner ni några symtom? ????

• Redoförnytt
    Flygekorre skrev 2016-04-21 11:27:20 följande:

Vad jobbigt,jag gick ett MA som upptäcktes i v.11, fruktansvärt... Man vågar liksom inte tro på det riktigt... Jag önskar dig lycka till denna gång <3

Lycka till du med! Jag hoppas kunna vara cool och glad snart. Har just nu allmänt svårt att greppa att det är en ny graviditet med nya möjligheter :)

När är du beräknad?
  • Redoförnytt

Är det någon mer som använt RFSUs vanliga teststickor. (De röda)
    Jag tycker mig aldrig kunna få ett ordentligt starkt streck med dem. 
    Med andra test, Testlagrets och CB digital är det solklara besked. 
    Men RFSU tycker jag bara ger svaga rosa streck som inte är i närheten av lika rosa som kontrollstrecken. 
    Vad har ni använt? Några liknande erfarenheter? 

• Redoförnytt
    ThankfulMom skrev 2016-04-28 15:10:51 följande:

Hej, har räknat ut (om det är rätt) att jag också har bf 1 december, har inte tagit nåt test än men är 99% säker att jag är gravid. pga annorlunda märkliga symtom. Trodde jag hade blindtarmsinflammation när de stack under svullna magen både till höger o vänster o nästan som kramp-aktigt dov o skarp smärta samt en grymt långt ägglossning i annorluna form än normalt... Har svettats o frysit mer än vanligt samt känslig mot sop-lukten vilket jag aldrig reagerat på innan...

Har såå mycket frågor, vill suga till mig allt ni har o dela med er av. Erfarenheter, kunskap o upplevelser bra o dåliga..

Och gärna vad ni tror om att ifall det är möjligt att jag känt när ägget (efteråt) blev befruktat o saker börja hända i "golfbollen"-som de känns- där inne.

Jag är Tjej som är född 87, fler 87or som väntar första barnet?

ber om ursäkt kan inte denna sidan än o vet inte riktigt hur man skriver inlägg för nu ser jag att jag bara kan trycka "skicka svar" men detta e inget svar utan mitt shout-out för mer info o ev. följeslagare
    99% grattis till din graviditet!

Jag är också 87a med första barnet på G.

Hur klarar du dig utan test? Jag har tagit 7st men har ändå svårt att fatta ;)

Borde va dags för dig att boka till hos BM. Kul!

Hur mår du såhär långt?
  • Redoförnytt

Någon anna som har kontiga symtom?

Jag får enorma kräkreflexer av att borsta tänderna! ;D

Känns lagom stabilt att stå och hulka när man för sig fräsch i munnen. Haha!

• Redoförnytt
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 12:39:36 följande:

Har varit på inskrivning idag. Känner mig lite låg bara över att det alltid är sånt fokus på min övervikt. Är kraftigt överviktig men det ska alltid stå i centrum. Vill fokusera på det positiva ju :/.

Byt barnmorska!!

Inte okej attbli behandlad dåligt!

Visst vet man att kraftig övervikt och fetma innebär extra risker, men man kan ju gärna inte ändra situationen nu. Informera men inte skuldbelägga är viktigt!

Äta bra och röra sig varje dag klarar man med motivationen som gror i magen :)

Jag har kraftig övervikt och blev jättebra bemött förra gången. Ska gå till samma bm nu.

Men ta ingen skit! Byt eller berätta om hur du kände dig!

Lycka till!
  • Redoförnytt
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 16:55:21 följande:

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

Hej!

Tyvärr bara falsk trygghet.

Jag fick MA i höstas och fick pos utslag på gravtest i 8! Veckor efteråt.

Det enda man kan göra är att vänta alt boka vul.

Lycka till!
  • Redoförnytt

Hello tjejer!

När berättar ni för omgivningen?

Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?

Vore kul å höra hur ni gör? :)

• Redoförnytt
    LyCKa55 skrev 2016-05-11 08:13:01 följande:

Blir förvånad över att så många verkar ha lyxen att få göra tidiga ultraljud eller vul. Här är nåt sånt inte att tala om. Det är v.13 om ingen blödning sker eller liknande. Och där jag bodde förut fick jag bara ett i v.18

"Lyxen" betalar man ur egen ficka. Kan kosta 400-1500kr beroende på var man bor. Man går privat.

Jaghar bokat vul eftersom jag har en enorm oro efter långdraget MA tidigare. Och den ångesten är ingen lyx. Men kan förhoppningsvis dämpas lite av vul.

Jag tycker dock alla borde få KUB/UL.

Sjukt att vården är olika i olika län.
  • Redoförnytt
    sarahcarolina skrev 2016-05-11 08:33:57 följande:

Jag betalade 300 kr som ett vanligt besök hos min gynekolog

Ja, för mig kostar det också som gynekologbesök. 350kr tror jag. Men vissa får betala mer. Beror på var man bor som sagt. :)

(Villet egentligen är helt sjukt)
Svar på tråden BF December 2016