• Knyttan

BF December 2016

Hej plussade också för några dagar sen, är förmodligen i v 5 (4+4). Räknade ut bf till mellan 30/11 - 4/12 så det är väl rätt stor möjlighet att det blir en dec. bebis här. Det är andra barnet för oss, har en liten kille på snart 3år också!

• Knyttan
    LyCKa55 skrev 2016-04-11 19:03:58 följande:

Tänkte på när ni andra tänker berätta på jobbet? Ja berättade i v.7 sist ifall jag skulle må dåligt. Nu funderar jag på att försöka skjuta på det lite. Men veror på hur jag mår. Jobbar med kunder hela dagarna så det blir lite jobbigt att må dåligt eller om nåt händer o man måste åka hem eller till gyn eller nåt

Jag är lärare och det är skitkass i kombo med graviditetsillamående :s Förra graviditeten var jag tvungen att sjukskriva mig en vecka i v. 8 för jag var så rädd att behöva kräkas på en lektion. Och dessutom orkade jag inte med konflikterna med en jobbig klass jag hade vid tillfället rent psykiskt. Så då fick jag ju berätta för chefen...

Denna gång är läget lite annorlunda, jobbar på gymnasiet nu (= färre konflikter) men dessutom har jag bara vikariat nu så vill inte berätta "för tidigt" så att säga...
  • Knyttan

Tjolahopp då ligger man däckad med kraftigt illamående :( sjukskrev mig i morse för så fort jag reser mig uppkänns det som jag kommer spy... Har inte behövt kräkas än dock...

• Knyttan
    vickan5st skrev 2016-04-13 22:43:12 följande:

Skulle också haft mens i måndags. .testa lö svagt + testa på dagen igår m digital..inte gravid..idag bim+2 antar jag.morgonurin både digitsl o stcka=gravid 1-2

Jag testade bim + 5 med clearblue digital som först visade inte gravid och sen efter flera minuter visade flera olika veckonummer. När jag gick tillbaka till apoteket med testet så sa de att det tydligen är väldigt vanligt att digitaltesten krånglar.. Men grattis till plusset nu iaf!
  • Knyttan
    MP88 skrev 2016-04-16 15:37:06 följande:

OK! Jag ska nog ta och ringa Mödravården på måndag. Jag bor utanför Malmö och har läst runt på olika Mödravårdscentraler och det lutar åt Cura Mödravård - där var allt konkret beskrivet på deras hemsida. Det kändes bra! Jag kommer nog välja att göra KUB test och ett tidigt ultraljud. 

Är det någon som berättat för sina föräldrar och vänner än? Vi ska försöka hålla oss så länge så möjligt, jag mår liksom bra så det finns ingen anledning att stressa med att berätta. Men kommer nog berätta det för våra föräldrar efter inskrivningsantalet:)

Vi har berättat för närmsta familjen nu. Jag går in i v 8 i morgon och känner mig generellt ganska risig. Extremt trött samt konstant illamående som blir värre av att äta :P Jag har varit hemma från jobbet torsd- fred och undrar hur det ska gå på måndag :/ Minns inte att förra grav var så här jobbig!

Var på hälsosamtal igår och fick då erbjudande om att göra kub iom att jag nu har fyllt 35. Förra ggn gjorde vi ej det iom att jag var under 33. Vi har inte bestämt än hur vi ska göra. Mitt blodvärde var bra iaf (bad om att få det kollat) då det var inte därför jag är som en zombie. Och så fick jag lergigan comp utskrivet som jag börjat ta idag, verkar som om det hjälper liiite mot illamåendet iaf. Någon annan som tar det? Hjälper det er?
  • Knyttan
    lilsis skrev 2016-04-16 15:45:29 följande:

Ja. Jag behöver älta efter alla år.

Så alla vet att jag plussat, att jag blödde i torsdags och att hCG mystiskt stigit efter blödningen :p

Om det bara var en liten blödning o hcgt fortf stiger så var det nog inget missfall! Håller tummarna för dig!
  • Knyttan
    Emelia79 skrev 2016-04-18 19:50:06 följande:

Jag är 36 år, det räknas väl som ungefär i din ålder? Ska ha mitt andra barn med Bf 8-12 om allt går vägen. Beroende på när liten vill komma så har jag troligtvis hunnit fylla 37, fyller i december. Är faktiskt också lite orolig.

Jag är 35, också gravid med tvåan. Min mamma var dock 36 när jag föddes (som är första) och 42 år när min syster kom och det var ju inget fel på nån av oss ;)

Vi funderar dock på att göra kub- testet, men har inte helt bestämt oss än. Hur ska ni andra göra?
  • Knyttan
    mocha8676 skrev 2016-04-23 01:59:10 följande:

Tror jag håller på att bli sjuk. Feber.. Känner mig jätte konstig. Kan inte sova. Dottern hade magsjuka i början av veckan och sen fick hon hög feber. Hon är fortfarande hängig. Igår insjuknade mannen i hög feber. Undrar om sjukdom ökar missfallsrisken . Någon som vet?

Nej för bara vanliga förkylningar och andra infektioner är det ingen fara. Jag är också halvsjuk här med halsont och huvudvärk ovanpå trötthet och illamående. Känner mig verkligen riktigt kass :/
  • Knyttan
    bells123 skrev 2016-04-24 14:02:10 följande:

V.6 och man vill ju ha någon bekräftelse på att den där inne lever och att de händer saker.

När jah plussade stod de på de digitala 2-3 veckor, vågar man ta ett nytt nu och se om de står +3? Eller hur säkra är ens de digital testerna?

Inte alls säkra! Mitt första cb digital visade först "inte gravid, 3+"! O_o När jag gick tillbaka med det sa de på apoteket att det är jättevanligt att dessa test krånglar. Dessutom finns det miljarder trådar här på FL med tjejer som har velat testa att "veckan slår om som den ska" och s har de fått ett konstigt resultat och blivit hysteriska i onödan. Dessutom tror jag att det är så att efter en viss vecka blir hcgt så högt att testerna inte kan mäta det och du kan tom få ett falskt negativt test! Spara dina pengar och din oro - så länge man mår bra och inget "onormalt" händer så får man ju räkna med att allt är som det ska! I annat fall tror jag det är bättre att kontakta en BM o evt boka

In ett vul om man är väldigt orolig. Hålla på

att testa massvis med gånger med gravtest verkar bara ge en massa onödig oro!
  • Knyttan
    36 år skrev 2016-04-26 15:29:19 följande:

Jag har också fått possitivt på stickan och jag antar att man skall känna glädje. Jag är igentligen glad men jag mår så förbannat dåligt. Jag har blivit sjukskriven och mår så förbannat illa så jag har fått tabletter av läkaren, känner verkligen ingen glädje alls för någonting. Min sambo vill inte att vi berättar för någon eftersom att vi tidigare har fått missfall, men jag blir helt knäpp av detta. Har pratat med vårdcentralen men de bara sager att det är så det är att vara gravid testa drick lite vatten. Inte alls skoj. Förlåt att jag gänller kände bara att jag vill prata med någon och på en sådanhär tråd kan man ju vara ganska anonym så då går jag ju inte emot min sambo.

Jag förstår dig! Jag känner mig inte heller så himla pepp faktiskt, den här graviditeten har inte börjat så bra för min del :( Har mått konstant illa i ca 3 v, (är i v 9 nu) hulkar o är på väg att spy vid minsta ansträgning känns det som, fast än har jag inte behövt kräkas. Konstant zombie-trött oavsett hur mycket jag vilar + även huvudvärk nästan dagligen och sen en rejäl förkylning ovanpå det! Visst är jag glad över min lilla inneboende innerst inne, men just nu känns det lite svårt... Har fått lergigan comp utskrivet och om jag tar en på morgonen så kan jag åtminstone gå till jobbet...
Svar på tråden BF December 2016