• Anilo

BF December 2016

Hej alla!
    Är också gravid med BF 26/12, var verkligen oplanerat men väldigt välkommet ändå. Vi har ett barn på 4år också. Jag mår också illa och har problem att hitta saker jag ens kan tänka mig att äta. Kött funkar inte alls, lever på melon, jordgubbar, färskpotatis och starbucks macciato caramel.. Har gått ner snart 7kg hittills och har lågt blodtryck så jag känner mig matt och svimfärdig hela tiden.
    Har inte heller fått i mig gravidvitaminer med folsyra på några veckor, de är stora och jag får kväljningar bara jag tänker på att försöka svälja dem..

• Anilo
    Redoförnytt skrev 2016-06-06 20:12:30 följande:
    Anilo skrev 2016-06-06 20:01:09 följande:

Hej alla!

Är också gravid med BF 26/12, var verkligen oplanerat men väldigt välkommet ändå. Vi har ett barn på 4år också. Jag mår också illa och har problem att hitta saker jag ens kan tänka mig att äta. Kött funkar inte alls, lever på melon, jordgubbar, färskpotatis och starbucks macciato caramel.. Har gått ner snart 7kg hittills och har lågt blodtryck så jag känner mig matt och svimfärdig hela tiden.

Har inte heller fått i mig gravidvitaminer med folsyra på några veckor, de är stora och jag får kväljningar bara jag tänker på att försöka svälja dem..

Grattis och välkommen!

Finns det inte någon brusvitamin typ multivitamin kvinna på brus som du skulle kunna få ner?

Jag kör multivitamin och där ingår ju folsyran. Och det brukar kunna finnas i brus. Så kolla upp det vettja.

Annars får du äta mycket folsyrarik mat. Typ spenat, grönt osv. ;)
    Har druckit vitamin well med folsyra några gånger, har problem att få i mig tillräckligt med vätska också. Magen blir så snabbt full när jag inte ätit ordentligt på flera veckor så allt hamnar liksom i halsen direkt..
  • Anilo

Var på kub igår, fick inga siffror eftersom jag tog blodprovet samtidigt, men backsgasten var bara 1.83 iaf.
    En bebis och allt som skulle finnas, fanns :)
    BF 26/12 så precis som enligt sista mens.

• Anilo

Fina siffror på kub och har känt fladder i några veckor :) tjuvstartade shoppingen lite idag med två pyjamaser. Gick in i v15 idag och illamåendet börjar ge med sig också

• Anilo

Var på rul i tisdags och fick reda på att vi väntar en lillasyster som tyvärr kommer att födas med PEVA/klumpfot på båda fötterna. Det är ju något läkarna kan göra något åt, men vi valde att ta ett fostervattensprov också för att förbereda oss så mycket som möjligt. Någon som har erfarenhet av det?

• Anilo
    Anonym föräldraledig skrev 2016-08-05 19:45:30 följande:
    Vad tråkigt att höra, men skönt att det är något de kan behandla, och skönt att få veta det innan hon föds så ni kan förbereda er på behandlingen!
    Grattis till lillasyster :)
    Tack :) mm det är skönt stt vara förberedd men samtidigt så betyder det noll ersättning från försäkringsbolaget. Helt galet!
  • Anilo
    Seaflower skrev 2016-08-05 20:44:19 följande:
    Åh va jobbigt att få reda på att något är galet. Jag försöker tänka att om det nu ska vara något så är det ju väldigt bra om det går att åtgärda, tex gomspalt eller liknande.

Tack alla för era lugnande ord förresten om att inte känna något än! Känner mig lite lugnare nu

Hur många här är det som inte har gjort rul än?

Jag har tisdag 9/8.

Olw24311 har 11/8 (?)
    Ja jag var helt lugn inför rulet. Kub såg bra ut och jag känner sparkar utanpå, så allt kändes lugnt. Det blev verkligen en chock att något inte var som det ska. Mm tydligen är det en av de vanligaste missbildningar med 1-2/1000.
  • Anilo
    Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

Åh nej jag är så ledsen för er skull!
  • Anilo
    annaelin90 skrev 2016-08-13 10:20:57 följande:
    Hehe hade kunnat vara jag som skrev detta, då vi i veckan också beställde en emmaljunga superviking i navyblå :) Vi fick den också till ett kampanjpris som inte "gick att säga nej till" :) 
    Vad fick ni för pris och var :)
  • Anilo

Vår dotter kom igår 4,3kg, 50cm lång och i v38+6, hon kom med planerat snitt eftersom hon verkade stor. Hade 1.4liter fostervatten också så magen var gigantisk :)

Svar på tråden BF December 2016