Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

BF December 2016

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!! Glad Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag. Flört 

• Pimpinellan
    Ledilnaan skrev 2016-07-01 16:22:00 följande:
    Grattis till liten! Vad skönt att det äntligen har tagit sig ordentligt! smile2.gif
    Tack! {#emotions_dlg.flower}  En enorm befrielse efter alla motgångar är det.
  • Pimpinellan
    mocha8676 skrev 2016-07-01 17:56:55 följande:
    Här har du också en ivf:are! Men för oss gick det bedyligt snabbare. Vi försökte i tre år innan första graviditeten. Nu med denna funkade det med andra ivf försöket!
    Härligt att du vågar slappna av och kanske njuta nu.
    Jag kände lugnet efter kub för ett par veckor sedan då jag fick se en sprattlande bebis!
    14 IVF.er varav 7 ED har jag gjort. 3 blev missfall så jag fick ändra medicin nu för att lyckas. Jag såg lille skrutt på UL v.13, men p.g.a missfall v.14 sist vågade jag inte tro på det. Nu känns det säkrare. Glad
  • Pimpinellan
    Emmask skrev 2016-07-01 18:38:45 följande:
    Stort grattis! Vilken fantastisk sak att äntligen ha en bebis på gång. Kan inte förställa mig glädjen.
    Riktig glädje kommer nog sen,jag måste vänja mig först att jag verkligen är gravid. Skrattande 
    Friedan skrev 2016-07-01 18:50:09 följande:
    Stort grattis, välkommen hit!

Tack!
    Cossi skrev 2016-07-01 19:22:30 följande:
    Grattis! Måste kännas skönt att ha kommit så långt och kunna slappna av lite, vilken tuff resa!
    Tack! Mer än tufft, jag har inte velat leva de senaste 8 åren ens...
    LyCKa55 skrev 2016-07-01 19:41:37 följande:
    Grattis! Gud va roligt o härligt det måste kännas efter den tiden. Är så imponerad över alla som får kämpa så hårt för sitt/sina barn när man själv har det så lätt. Kan inte sätta mig in i det. Riktigt imponerande att ni ändå fortsatt o trott att det ska fungera! Jag är en sån där som ger upp rätt lätt så jag skulle nog ha gett mig efter ett par år. Är därför ännu mer imponerad av en sån som du!
    Tack! Om man vill ha barn måste man kämpa tills det går-så enkelt är det. Men impad behöver du inte vara för man orkar det man måste. Det som höll mig uppe var vetskapen att jag kunde bli gravid och då kan man i regel få barn också.

• Pimpinellan
    Fian88 skrev 2016-07-01 20:35:41 följande:
    Stort grattis!!<3
    Tack!
    Miaairam skrev 2016-07-01 21:36:11 följande:
    Grattis och välkommen! Vilken lång resa du gjort! Så skönt att du äntligen har kommit såhär långt. Jag har BF 3 dec, så vi är ungefär lika långt gångna (fast jag har sluppit den långa kampen för att komma hit). Jag har fått gravidmage senaste veckan, efter att ha varit svullen/sett småtjock ut ett tag. Så härligt att känna att man är gravid på riktigt! :)

Tackar! Jag har rejäl mage och fick blickar redan v.9. Ytterst få kläder som passar så jag måste ut och köpa mammakläder eller stora kläder nästa vecka. Ett par mammabyxor har jag redan köpt.
  • Pimpinellan
    mocha8676 skrev 2016-07-03 11:37:20 följande:
    Oj! Vad står ED för? Gjort sammanlagt 5 ivf, två av dessa blev missfall!
    ED= embryodonation. Missfall efter det är extremt ovanligt eftersom "föräldrarna" är så unga så mina tror jag berodde på immunförsvaret.
  • Pimpinellan
    lilsis skrev 2016-07-03 20:43:41 följande:
    När ni säger 5 ivf menar ni 5 äggplock då?
    Inte jag, jag menar själva behandlingarna. Ska man vara så petig som vården räknas endast ET som ett fullskaligt IVF-försök, men det är ju bara slutet egentligen.
  • Pimpinellan
    lilsis skrev 2016-07-04 18:10:09 följande:
    Här räknar vården äggplock = ett försök. Sedan kan det bli 0 eller 10 återföringar på samma försök.
    Det skiljer från landsting till landsting. Vet de som inte gått till ET och fått räkna bort det försöket. Alla IVF-regler borde rimligen vara lika i alla landsting tycker jag.
  • Pimpinellan
    MP88 skrev 2016-07-06 12:09:20 följande:
    Har någon börjat fundera på namn? Vi har två favorit namn, vi vet ju inte vad det blir förrens om nån vecka. Våra favoritnamn är Vincent och Lovisa :) Berätta gärna vad ni har för namn på era listor!
    Haft pojknamnet klart sen 10 år. Flicknamn har vi "gjort av med" 2 stycken efter missfall-de kändes som tjejer, men vi har ett nytt. Dock inga offentliga här. Flört
  • Pimpinellan

UL igen och bebben ligger på +11 dar fast det är omöjligt. Måtte h*n inte skena iväg i fortsättningen också. Tungan ute Övergått helt till mammabyxor och vilken befrielse!

• Pimpinellan

Mått bra i kroppen av värmen, men fötterna se ut som fotbollar tyvärr... Minns inte hur det kändes att må bra, har fått allehanda krämpor sen v.9. Men blir det barn så är det värt det,bara lite less just nu. Känner mig som en valross också. Ser andra gravida som bara har en gullig kula och jag är så tjock! Berättat för mamma och hon tog det bättre än jag trodde. Fick ett set med kläder från när jag var liten och så tog vi hem min gamla sittvagn-duger bra här hemma på gården.

• Pimpinellan
    frkvilljunu skrev 2016-07-28 13:03:59 följande:
    Imponerad av er som orkar träna! jag är redan alldeles för stor - har fått rejäl mage och känner miglångsam och flpflåsig bara av att gå.
    Samma här. Träna är att orka gå upp ur soffan och ev. duscha... Har ju mest legat sen v.9 p.g.a huvudvärk så det säger sig självt att man tappar orken.
  • Pimpinellan

Moderkakan i framvägg här med, men lugn-sparkarna kommer! De gör ONT milt sagt. Kom v.22 här och nu hoppar jag rakt upp varje gång. Att nysa räcker för att väcka lille parveln. Tungan ute

• Pimpinellan

Fattar inte hur man ens kan önska ett specifikt kön på barnet. För mig gäller ett levande barn och jag kunde inte bry mig mindre om kön. Ni verkar ta för givet att ni ska få barn, men se det vet egentligen ingen av er. Jag är lika rädd för missfall fortfarande och blundar varje gång på toa av skräcken för blod. Känner mig inte hemma här alls...

Svar på tråden BF December 2016