• Marialia

BF December 2016

[quote=76762380][quote-nick]sillencillasill skrev 2016-07-02 23:35:49 följande:[/quote-nick]Fått en kraftig UI och påbörjat en penicillinkur. Är det vanligare när man är gravid? Inte haft det på många år...[/

Ja det är vanligare när man är gravid. Fick det förra veckan, är i v 15 (14+6) nu, har inte haft det sen jag var 15! Viktigt att ha koll på och behandla direkt när man är gravid.

• Marialia

Har rul imorgon och är så nervös. Tänk om det visar något? Samtidigt har jag en livlig en i magen som buffar runt så lever gör den i allra högsta grad!

Har köpt lite småsaker men om allt ser bra ut imorgon så kommer vi nog köpa lite mer. Ska sy lite saker och vill börja med det ganska snart så jag inte känner mig stressad senare!

• Marialia
    Friedan skrev 2016-08-01 09:00:13 följande:

Hoppas att allt ser bra ut idag! Vad ska du sy för något? Jag gillar att sy och tar gärna emot tips på saker att göra. Ett babynest ska jag försöka knåpa ihop och så har jag redan virkat två snuttisar och påbörjat en filt till vagnen. 

Jag tänkte sy dregglisar, en eller ett par enkla bomullsfiltar och ev lite kläder. Sen stickar och virkar jag. Har redan gjort två koftor och en filt. Blir lite allt möjligt stickat och virkat tror jag, sockor, koftor, byxor, mössor, snuttisar, filtar... Ska också sy babynest!
  • Marialia

Vi var på rul igår och allt såg jättebra ut! Blev flyttade från 24/12 till 21/12 så det var inte så många dagar.

Idag var vi och klämde lite på barnvagnar, herregud hur ska man kunna välja? Vet nog i alla fall vad vi inte vill ha men lutar åt en Emmaljunga!

• Marialia

Jag har börjat få ont i svanken och vid de bakre fogarna. Försöker träna ryggen men har svårt att hitta bra övningar, funderar på att gå till en sjukgymnast.

Jag har tecknat den utökade gravidförsäkringen hos Trygg-Hansa då vi redan har alla försäkringar där. Min kompis fick ut ganska mycket pengar på den då hon behövde ligga inne några nätter innan förlossningen.

• Marialia

Jag har en ätstörning i bagaget så jag vet inte hur mycket jag gått upp. När jag väger mig hos barnmorskan håller hon för så jag slipper se. Blir ett stort stressmoment annars.

Men det jag märker har jag nog mest gått upp vid magen och brösten, inte så mycket på övriga kroppen. Tränar fortfarande regelbundet i den mån kroppen orkar. Men det blir 3-4 pass i veckan.

• Marialia

Vi har inte köpt vagn än men varit på ännu en rundtur och kollat idag. Det blir en Emmaljunga Superviking men med den lite mer ombonade liggdelen i nästa års modell. Vi kommer köpa lounge grey. Men jag vill vänta några veckor till innan vi beställer, är väl fortfarande lite orolig.

• Marialia

Jag var helt säker på att jag hade foglossning då jag skadat en fog innan. Har haft ont i några veckor och till slut blev smärtan outhärdlig. Är van vid att kunna träna och röra på mig och har gjort det under hela graviditeten men helt plötsligt får jag ont av att gå. Har gått hos en naprapat i många år men han har slutat. Dock har det börjat en ny på samma ställe som är inriktad på gravida och mammor. Var där igår och det var inte foglossning utan satt långt ner i ryggen! Är öm idag efter massage och mobilisering men känns helt klart bättre. Ska dit nästa vecka igen.

• Marialia

Jag var på inskrivning och provtagning runt vecka 10. Tidigt ultraljud v12 pga av tidigare missfall och rul vecka 20. Ultraljuden gjordes på annan klinik så jag träffade inte "min" bm. Ska dit igen om 2 veckor. Så här är det nästan 15 veckor mellan besöken. Jag har varit i kontakt med mottagningen i samband med en uvi men inte med min bm. Enda prov som tagits sen vecka 10 är hb-värde då jag frågade om det i samband med rul. Känns som en evighet mellan besöken fram till nu.

Svar på tråden BF December 2016