Inlägg från: JonnaEmilia75 |Visa alla inlägg
  • JonnaEmilia75

BF December 2016

Jag hoppar in här jag med ????

Bf 3dec, har en son född 2013 sen tidigare.

Jag är gammal som gatan (40) och vi har försökt få till ett syskon i två år nu. Hoppas verkligen att bebben hänger sig kvar tiden ut!

Den här första tiden är den värsta tycker jag - innan man har gjort ul och det har blivit verkligt på något sätt. Just nu går jag bara och väntar...

• JonnaEmilia75

Tycker så synd om er som mår illa! Jag får kväljningar när jag borstar tänderna, som några andra här :) men annars är jag förskonad.

Jag skulle kunna sova hela dagen om jag fick. Och så blir jag plötsligt hungrig, men kan inte äta så mycket. Frustrerande!

Snart är det dags för kub. Jag fick väldigt dåliga siffror (1:4) när jag väntade min son, så det känns lite oroligt. Han hade dock ingen kromosomavvikelse visade det sig!

• JonnaEmilia75
    mocha8676 skrev 2016-05-01 22:53:22 följande:

Gick ni vidare med fler tester efter kub? Måste vara tungt med ett dåligt resultat och inte veta. Vi ska också göra kub. Gjorde kub när jag väntade min dotter, fick då låg risk.

Vi fick tid ganska direkt för ett moderkaksprov, men visade sig att det inte gick att ta för ungen låg i vägen. Vi fick istället en ny tid för fostervattensprov som låg flera veckor fram i tiden eftersom man inte kan göra dem så tidigt. Den tiden (över julen dessutom) innan vi visste var hemsk!

För mig var det viktigt att veta, vilket beslut vi än skulle ta.
  • JonnaEmilia75

Idag är jag lycklig! Var på kub-ultraljud och fick 1:20000 på alla trisomierna! Trodde inte ens man kunde få så bra siffror i min ålder.

När jag väntade min son fick jag 1:4, så jag var helt inställd på att få dåliga siffror idag. (Det visade sig efter fvp att han inte hade några kromosomförändringar.)

Började böla när jag fick resultatet, skönt att det var glädjetårar den här gången! ??????

• JonnaEmilia75

Jag: Abbe, vill du helst ha en lillebror eller lillasyster?

Abbe (3år): Hmmm... Ett troll!

Tyvärr för Abbe blir det inget troll, det blir en liten bror! :D

Vi var på rul igår och allt såg fint ut. Pojknamn är svårt! Vi har ett enda som vi vill att han ska heta, men ingen plan B om han kommer ut och inte alls är en Ture.

• JonnaEmilia75
    Emmask skrev 2016-07-08 12:58:33 följande:

Själv har jag både Abbe och Ture på min lista men maken instämmer inte :(

Nä vad tråkigt! Fina namn tycker jag (såklart). Vad är han inne på för typ av namn?
  • JonnaEmilia75

Så roligt att så många har varit på rul nu och sett lilla livet! Det blir så mycket mer verkligt och jag kände att jag kan börja planera på riktigt nu :)

Just nu är jag inne i en grym boa-period. Jag vill bara gå ut och shoppa bebiskläder och fixa sovrummet och sånt!

Sen tycker jag att det är så grymt skönt nu när magen börjar bli ordentligt rund. Jag har en del extra kilon och det är så gött att bara slappna av och släppa ut magen och vara stolt! :)

• JonnaEmilia75

Jag har 20 dagar kvar nu, bf 1 dec! Jobbade äntligen sista dagen idag, så nu ska jag knipa hårt i minst en vecka så jag får lite vila innan han kommer. :D

Min slempropp gick igår, men det lär inte betyda något så vitt jag förstår.

Jag var och vaccinerade mig i veckan också, tyckte det kändes bra att ge lillebror lite extra skydd mot storebrors dagisbaselusker.

• JonnaEmilia75
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Så otroligt sorgligt! Kramar till er!
  • JonnaEmilia75

Det känns nästan jobbigt att mitt i den stora sorgen för De5pojkarna meddela att nu är gruppens första barn fött!

Inatt kom Ture ut 02.58, 3180 gram tung och 49 cm lång. Vecka 37+ 5

• JonnaEmilia75

Tack allihop! :)

Slemproppen gick i torsdags, men det behöver ju inte betyda något. Storebror Abbe kom i v 37+3 så det verkar som om jag inte bär längre än så.

Så här blev det den här gången:

Vattnet gick med ett jäkla plask i köket kl 18.20 och de ville att vi skulle åka in på kontroll då. 19.40 kom vi in och väl där satte värkarna igång ganska direkt. Det blev intensivt och jag var klistrad på lustgasen hela tiden. Det var aldrig läge för epidural. 02.58 föddes han.

Sedan ville min moderkaka inte komma ut så jag blev skickad till operation. Vid niotiden fick jag äntligen träffa man och barn igen! Jag är rätt mör fortfarande men hoppas att få sova lite inatt :)

Både bonusdottern och storebror har hälsat på idag också, men nu har alla åkt hem och det är bara jag och Ture kvar på avdelningen.

Svar på tråden BF December 2016