• Annaama

BF December 2016

Hej! Helt ny på denna sida..

Har två egna barn samt ett bonus, skulle inte ha några fler efter en jävulsk separation men "hoppsan som det blev". Pratade om att vi skulle kunna försöka, det är ju inget som säger att det funkar men det gick lite för lätt (hoppas verkligen inte att någon tar illa upp, vet att många kämpat och kämpar) jag var inte alls mentalt förberedd när jag månaden efter satt där med ett positivt test.

Har inte varit på RUL så än så länge är det BF 14:e december som gäller.

Ska bli intressant att följa alla här!

• Annaama
    Fian88 skrev 2016-07-15 07:25:16 följande:

Välkommen:). Och grattis!

Och förstår hur du menar, kände så när sonen blev till. Tänk bara på att inte säga så till folk i din omgivning, jag skäms för att jag sa så när det sen kom fram att två av mina bekanta kämpat i flera år och höll på med ivf och grejer:(. Onödig sak att säga som kan såra andra. Men en annan sak på ett anonymt forum såklart:)

Jo jag vet det alltför väl då min bror och hans fru kämpat i många år.. :(
  • Annaama

Vi har RUL 27/7. Kändes lite sent (20+6) men kanske är för semestertider.. Det sprattlar då för fullt där inne och är inte orolig av mig, däremot nyfiken! :)

Har ni börjat köpa på er saker (typ spjälsäng, vagn, babyskydd mm) eller väntar ni och hur länge isf?

• Annaama

Varit på RUL idag, äntligen!

Känns som jag fick RUL väldigt sent 20+6 (bf 14/12) enl barnmorskan beräkning, men så förvånade och stoppa vi blev när bf blev framflyttad 16 dagar!!

Jag vill inte ha ett julklappsbarn och tänkte att det nog skulle hinna bli innan, men nu får det bli korkar och klädnypor och horisontalläge på slutet så vi förhoppningsvis passerar in i januari...

Jaja, när bebis vill ut så är det ju inte mycket man kan säga till om..

Vi får däremot tjuvkika på krabaten en gång till då vi får åka på nytt UL för att bf flyttades så många dagar. Inget BM kunde se som var något som helst fel men rutin när bf flyttas mer än 14 dagar. Beror troligtvis på oregelbunden mens och senare ägglossning än vid normala cykler.. Bebis såg då helt frisk ut och inga konstigheter så! *puh*

Ang detta med träning så ska jag ta mig igenom Lidingö tjejlopp i slutet på september. Någon mer här som ska det?

Sista etappen på tjejklassikern så vägrar misslyckas! ...Men så mycket till träning blir det ju inte, bara promenader och mycket rörelse i vardagen. :)

Svar på tråden BF December 2016