• MP88

BF December 2016

Jag hoppas att jag går joina er i denna gruppen snart. Jag tog ett test i måndags, på BIM dagen - kunde eventuellt ana ett svagt streck. Jag har alltid haft regelbunden mens, kan i princip klocka den på dag 28. Men i måndags kom det ingen mens och inte heller igår. Igår hade jag dock pyttelite bruna flytningar, som idag är som bortblåsta. Mina bröst känns som meloner och mina blodkärl syns väldigt tydligt! Tänkte försöka hålla mig tills på fredag och ta ett nytt test då, då är jag på BIM+4 så då borde det ju bli ett plus om jag är gravid!

• MP88

Äntligen får jag joina denna gruppen. Jag är GRAVID - kan inte fatta det! Vi har inte haft koll på ägglossningen utan mer sagt att blir jag gravid så blir jag. Kanske inte bästa månaden att bli gravid då BF är i december, men vad gör det! Min sambo kommer nog blir lagom chockad när han kommer hem från jobb idag - men jag är helt säker på att han kommer bli glad! 

Tog ett test nu på eftermiddagen när jag kom hem från jobb, hade då hällt mig i tre timmar. Det var ett väldigt tydligt plus, så ingen tvekan här. Nu ska bara lilla pyret stanna kvar där inne i min mage.

Var på BIM+4 idag och har beräknad BF 20 december. 

• MP88

Hur har ni all gjort, när ska man ringa till Barnmorska? Jag har läst runt om lite olika Mödravårdcentraler, det är inte lätt att välja. Tänker ni göra KUB?

• MP88

OK! Jag ska nog ta och ringa Mödravården på måndag. Jag bor utanför Malmö och har läst runt på olika Mödravårdscentraler och det lutar åt Cura Mödravård - där var allt konkret beskrivet på deras hemsida. Det kändes bra! Jag kommer nog välja att göra KUB test och ett tidigt ultraljud. 

Är det någon som berättat för sina föräldrar och vänner än? Vi ska försöka hålla oss så länge så möjligt, jag mår liksom bra så det finns ingen anledning att stressa med att berätta. Men kommer nog berätta det för våra föräldrar efter inskrivningsantalet:)

• MP88
    lilsis skrev 2016-04-17 05:31:49 följande:

Nä nu sjunker det.

Så inte bebis 2016 heller.

Nej vad tråkigt! :( Det är ju en stor fasa! Vad händer nu för dig, tror du att du fått ett missfall?
  • MP88

Under dagen igår började det onda i min bröst och bröstvårtor försvinna. Känns fortfarande lite i den ena. Och inatt har jag inte varit uppe och kissat! Har fortfarande som växtvärk långt ner i magen, en tryckande känsla. Tog ett test nu på morgonen och det var ett super tydligt plus! Hur långtid efter att symptomen börjar försvinna borde man få en blödning eller ett minus på stickan?

Eftersom att min graviditet inte var planerad, men väldigt välkommen så har jag inte ätit folsyra förrens jag fick reda på att jag var gravid, är helt nojig för detta! Min sambo blev förresten super glad när jag berättade för honom, han säger varje dag nu att han är helt pirrig i kroppen hela tiden när han tänker på vad som komma skall, såååå jag hoppas verkligen att detta går vägen!

• MP88
    lilsis skrev 2016-04-17 20:38:33 följande:
    Jag är helt övertygad om att det är ett missfall.

Ska ringa reproduktionscentrum imorgon och dels rapportera missfallet men även påpeka att det är det tredje på raken vid ungefär samma tidpunkt, det bör ju testas något mer nästa återföring.

Men oavsett så blir det ny stimulering och nytt äggplock för det här var mitt sista i frysen.
    Usch, så tråkigt! Jag lider med dig..
  • MP88
    Tess1990 skrev 2016-04-19 16:08:47 följande:

Var på hälsosamtal idag

Satt och pratade över 1 timme!

Började gråta när jag berättade om förlossningen med sonen, fortfarande känsligt :/

Men de gick bra, ska få gå på extra kontroller pga. Mitt illamående, att mitt blodtryck gick upp i slutet förra gången och för att förbereda så förlossningen inte blir som förra gången.

Nästa gång ska jag få göra massa extra blodprover (kolla om sköldkörteln orsakar illamåendet) och göra cellprov (läskigt)

10e maj blir de

Kan inte fatta att karusellen är igång igen!

Varför ska du göra cellprov?
  • MP88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 03:09:18 följande:
    Jag tror oxå att att det mest är folk som har lätt för att bli gravida som är så noga med datum osv.
    Har själv varit med om att inte bli gravid på över två år med första barnet så jag förstår dem som har det svårt och bara vill ha ett barn oavsett när :).
    Inget illa menat mot någon.
    Hade man fått önska så hade man inte valt att bli gravid med BF i december. Jag och min sambo har sedan ett par månader haft oskyddad sex men inte haft koll på ÄL - den skulle vi börja ha koll på nu i april för att det inte skulle bli ett decemberbarn. Men eftersom vi lyckats pricka in ÄL omedvetet så blir det ett decemberbarn och det gör oss ingenting! Känner mig mest lycklig över att kunna bli gravid lätt och att pyret fortfarande vill stanna kvar i min lilla mage :)
  • MP88
    Fian88 skrev 2016-04-24 09:43:33 följande:
    Om NI hade fått önska så hade NI inte valt ett decemberbarn menar du?:)
    För för oss så kvittar det:)
    Att det blir ett decemberbarn gör oss ingenting! Men vi hade inte planerat för det.. Vi hoppas nu bara på att allt går som det ska, är lyckliga över att få ha ett barn i min mage och att pyret är friskt!
Svar på tråden BF December 2016