• Felle91

BF December 2016

Hej! Väntar mitt första barn och har bf den 19 december. Ser fram emot att följa er allihopa ????

Känner endast en svag molande värk än så länge men vill bara att det ska dra igång ordentligt nu. Helst igår???? hur startade det för er och hur vet man att NU är det dax? Värkarna kan ju inte dra igång rejält direkt tänker jag...

• Felle91

Men shit vad smidigt det lät! Har dock noll känsla för något sexande men kanske borde testa. Jag bor nära förlossningen men har tänkt föda i en annan stad pga dåliga vibbar och bemötande i Malmö.

Emmask skrev 2016-12-09 08:52:35 följande:

Mina drog igång 3/10 min och jättestarkt på en gång, efter att vi haft sex. Det var som att slå på en lampa. Öppen 7-8 cm efter två timmar. Men det är sällsynt! Att "man bara vet" stämmer för många men verkligen inte för alla. Latensfasen kan vara oerhört lång för en förstföderska, och du kan öppna dig många centimeter på utdragna "fjuttiga" värkar. Alla förlossningar är olika. Bor du långt från sjukhuset?

• Felle91

Har bf idag 19/12. Vid 13 tiden idag gick slemproppen. Börja känna en svag mensvärk efter det som hållt på i princip hela dagen. Kände precis ett "knäpp" och vatten kom. Hade en binda och det är lite gulaktigt (ej urin). Har vid 3 tillfällen de senaste veckorna trott att vattnet gått och ringt förlossningen men denna gången kändes de verkligen annorlunda. Någon som varit med om detta och kan tänka sig om det är vattnet eller från slemproppen alt en rejäl flytning? Sjukt svårt att avgöra blir typ galen av att inte veta vad som händer..

Svar på tråden BF December 2016