• Maggis77

BF December 2016

Hej alla! Jag är nu i vecka 13 och ansluter här :)
    Jag är 38 år med två döttrar, 10 och 11 år. Så detta blir en liten eftersläntrare ;)
    Ska göra KUB-test på torsdag. Har ni som gjort det haft er sambo/man med där? Min sambo har sånt arbete att det är svårt att komma ifrån men vill ju så klart ha med honom.
    Graviditeten upptäcktes när jag skulle operera bort cellförändringar på gyn i april. Fick inte göra op så förändringarna är kvar. Gjort ett återbesök sedan april och ska göra ett till i september. Lite orolig för det men förväntningarna kring graviditeten överstiger oron????
    Mått ruggigt illa de senaste sex veckorna. Inte orkat träna, sovit mitt på dagen efter jobb och ätit alla möjliga tänkbara och otänkbara saker som jag aldrig äter annars. De tidigare grav har inte alls varit såhär kämpiga.
    Magen är jättestor om jag jämför med tidigare grav men så blir det väl ofta för omföderskor?
    Ska bli kul att läsa och skriva lite här emellanåt ????

• Maggis77

Tack snälla! Sambon får försöka lösa det med jobbet verkar det som, inga andra som vet vår hemlighet än ;)

MP88 skrev 2016-06-05 10:04:28 följande:

Jag tror att dom vill att man ska ha något med sig på KUB. Dom var nog med att fråga mig om min sambo följer med när jag ska på KUB.

Läskigt med cellförändringar. Men jag hade litat på läkarna ang. att vänta med operation. Njut nu av din graviditet och lycka till!

• Maggis77

Ja det känns tryggt, även om oron gnager lite. Har tydligen stadie två av tre förklara gynläkaren.

Jag är oxå i vecka 13, plussat nästan fem kilo å en klädstorlek. Undrar vart detta ska sluta, haha...

Jag har skickat meddelande till dig ;)

Kittten skrev 2016-06-05 16:15:04 följande:

Hej! Välkommen :)

Läskigt med förändringar men skönt att de håller så bra koll, då är du i goda händer. Jag hade med min sambo på Kub, tror det är bra att gå med någon. Kanske någon annan kan följa med om han verkligen inte har möjlighet?

Upplever också att magen blivit större denna gång, mest tarmar i den veckan jag är i dock(vecka 13). Hoppas illamåendet lägger sig för dig snart och tröttheten! För mig blev det bättre för någon vecka sen, så skönt.

Det finns en grupp BF december på fb om du vill gå med, den är hemlig så ingen ser att du är med. Skicka meddelande till mig mig isf :)

Kittten skrev 2016-06-05 16:15:04 följande:

Hej! Välkommen :)

Läskigt med förändringar men skönt att de håller så bra koll, då är du i goda händer. Jag hade med min sambo på Kub, tror det är bra att gå med någon. Kanske någon annan kan följa med om han verkligen inte har möjlighet?

Upplever också att magen blivit större denna gång, mest tarmar i den veckan jag är i dock(vecka 13). Hoppas illamåendet lägger sig för dig snart och tröttheten! För mig blev det bättre för någon vecka sen, så skönt.

Det finns en grupp BF december på fb om du vill gå med, den är hemlig så ingen ser att du är med. Skicka meddelande till mig mig isf :)

• Maggis77
    Madeloo skrev 2016-11-25 07:13:40 följande:
    Min har bara sagt att om vattnet går ska vi ringa förlossningen och säga att bebisen inte va fixerad så dom vet det, det kan nämligen bli så att navelsträngen kan hamna i kläm när huvet faller ner som en kork. Men sen sa hon också att det är vanligt att den fixerar sig i och med förlossningen på andra som du också skriver.
    Min tvåa var inte heller fixerad. Sa det när jag ringde förlossningen och de gav mig rådet att ligga ned i sängen tills det var dags att åka in. Var väl för att minimera risken att klämma navelsträngen. Men resulterade ju i att jag blev helt stirrig när värkarbetet satte igång på riktigt och dottern ville ut. Så var tvungen att kliva upp å föda henne på golvet :)
    Allt gick bra å nu ska snart trean titta ut 11 år senare, inte heller den fixerad. Har BF 15/12 men hoppas bebbe kommer i dagarna nu. Snabbt å lätt som sist.
  • Maggis77
    Ledilnaan skrev 2016-12-18 17:27:50 följande:
    Min första tog 12 tim, andra 4 tim och trean tog 1½ timme, har nästan en timme in till förlossningen, så jag är lite orolig för att vi inte ska hinna in. :-/ Men ut kommer de, och snabbare och snabbare för varje gång. Men nu är det 7 år sedan sist, finns risk att denna gången går lite långsamare.
    Min första tog sex timmar och kom på beräknad dag. Nr två tog en timme och kom en vecka tidigare. Nu med trean har jag gått över tre dagar och känner ingenting än. Trodde också att det skulle gå fortare och kanske liiite innan BF för varje gång men nä. Hade ju bokat två konserter i helgen här men fick tänka om :( och stanna hemma.
  • Maggis77

Hej! Igår föddes vår fina flicka, nr 3 i ordningen. En sladdls, de stora är 11 å 12 år.
    Värkarna startade vid 02-tiden natten till igår. Ringde förlossningen kl 03 då jag hade ca 5 minuter emellan värkarna. Eftersom det gått snabbt med de tidigare (hann inte åka in med nr 2) så tyckte de att vi skulle köra direkt - har 40 min till sjukhuset.
    Kl 04 skrevs jag in, blev undersökt. Då var jag öppen 9 cm och med buktande hinna. Fick lustgas. Kl 05 gick vattnet å kl 05.21 kom vår fina tjej.
    Hon vägde då 3985 gram och 52 cm lång. Åkte hem från förlossningen efter sex timmar då de stora tjejerna var så förväntansfulla där hemma och pga renovering på bb med stök och oljud.
    Skönt att komma hem och lära känna nytillskottet också. Första natten har varit lugn, ammade kl 23 och 03, däremellan har lilla bönan sovit mellan oss.
    Imorgon blir det återbesök på bb.
    Ha en god jul alla och lycka till!

• Maggis77
    Y o L o skrev 2017-01-03 16:50:18 följande:

Hur mycket vatten dricker ni som ammar? Jag har haft huvudvärk i tre dagar nu och tycker jag dricker vatten hela tiden.

Eller kan det vara dåligt hb, blöder ju rätt mycket fortfarande?

Jag dricker nog fyra liter vatten varje dag men har ont i huvudet ändå. Har haft lågt hb hela graviditeten och blöder än så påverkar nog också.
Svar på tråden BF December 2016