Inlägg från: Anonym föräldraledig |Visa alla inlägg
  • Anonym föräldraledig

BF December 2016

Seaflower skrev 2016-06-12 17:06:49 följande:
    Jag mår mycket bättre! Gick in i v 12 igår och mår inte illa och är inte alls lika trött!

Jag blir matt väldigt snabbt utan större ansträngning, men det är ju inte så konstigt med tanke på allt nytt blod man har fått

Ska på mitt andra BM-besök på torsdag.

När får man börja lyssna på hjärtljuden??
    Tror det är i vecka 24 på mvc där jag går som en får börja lyssna på hjärtljuden. Sen kanske det är olika inom olika landsting.
  • Anonym föräldraledig

Vi kommer ha två år emellan och behöver en syskonvagn. Jag har som krav att kunna ha barnen emot mig när de sitter i vagnen, så nu är jag nere på bara fyra alternativ. Men det är inte det lättaste, det enda positiva är väl att jag vet mer vad jag vill ha och vad som är viktigt för mig den här gången. :)

• Anonym föräldraledig
    Emmask skrev 2016-06-23 20:12:12 följande:

Vi kommer ha 2 år och 3 månader mellan barnen. Överväger att beställa en bugaboo dockey från Nederländerna? Några synpunkter eller erfarenheter?

Vi kommer att ha två år och en månad mellan och funderar också på en donkey. Är dock lite orolig över att sitsen är liten och att det kan bli trångt i vinter när storasyster ska få plats i åkpåse eller med overall.
  • Anonym föräldraledig
    LyCKa55 skrev 2016-06-25 13:22:05 följande:

Hoppas ni haft en bra midsommar!

Alltså, nu borde man börja känna bebisen lite mer tänker man. Gick in i v.17 nu idag. Har kännt av den lite då o då men inga sparkar. Bara medt kittlande som jag skulle beskriva det.

Nån annan som känns sparkar?

Gick in i vecka 17 igår och har känt rörelser flera veckor. Har väl känt 2-3 sparkar utöver fladdret, längtar tills det börjar röra sig ordentligt så att en slipper bli orolig mellan gångerna. :)
  • Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2016-06-27 21:00:52 följande:

V 15. Känns inte som det händer något. Har börjat må bättre men inget annat. Jo magen växer väl men annars känner jag mig rätt som vanligt bara tjock. Lite deppigt faktiskt.

Har fortfarande svårt att förstå att det ska bli en bebis till jul. Känns som jag ljuger när jag säger att jag är gravid, märklig känsla. Någon som känner igen sig eller vill ge lite pepp?

Sådär hade jag det i förra graviditeten, och till viss del även nu. Jag fattar liksom inte riktigt att det är någon bebis innan den är ute. Kändes lite knepigt när alla frågade hur det kändes och jag svarade något i stil med att jo, ja, det är väl kul antar jag. :) Förr eller senare ger det med sig!
  • Anonym föräldraledig

Jag kommer nog att jobba november ut innan jag går på föräldraledighet. Räknar med att gå över denna gång också, så kommer att få ett par veckor hemma iaf. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att vara ganska rastlös vid det laget. :)
    När det gäller föräldraledighet så kommer jag troligen att jobba 25-30% under föräldraledigheten om det fungerar med bebisen. Sen kommer sambon att vara föräldraledig på halvtid från 6 månader och jag kommer då att börja jobba halvtid. Hur länge vi kör så är inte klart än, men jag skulle gissa på att det blir till augusti 18.

• Anonym föräldraledig
    MP88 skrev 2016-07-06 12:09:20 följande:

Har någon börjat fundera på namn? Vi har två favorit namn, vi vet ju inte vad det blir förrens om nån vecka. Våra favoritnamn är Vincent och Lovisa :) Berätta gärna vad ni har för namn på era listor!

Tycker det är svårt med namn. Jag gillar gamla svenska namn, några av tjejnamnen på listan är:
    Eira
    Elna
    Enid
    Etna
    Henny
    Ilma
    Ina
    Kalla
    Karna
    Saida
    Tora
    Vega
    Killnamn är svårare, men Sven, Knut, Björn och liknande är det jag letar efter.
  • Anonym föräldraledig

Ska på RUL 19/7, så bara en vecka kvar. Känner en del rörelse, inte varje dag, men några gånger i veckan iaf, så det är skönt. Har också börjat få lättare sammandragningar emellanåt, så det är lite jobbigt även om det inte gör ont. Hade mycket förra graviditeten, men de kom senare då. Hade hoppats på att det skulle dröja åtminstone 10 veckor. :)

• Anonym föräldraledig
    sadiakhaddar skrev 2016-07-11 14:46:16 följande:

hej alla, jag är i vecka 17+3 nu och har inte känt någon spark eller någon rörelse än. börjar bli orolig nu?  känner någon igen sig? är det normalt?

I min förra graviditet kände jag inget innan vecka 20, skulle tro att det dröjde till åtminstone vecka 23-24, om inte längre innan sambon kunde känna. Du behöver absolut inte vara orolig!
  • Anonym föräldraledig

Är i vecka 19 och har haft värk i magen några dagar nu, är även öm om jag trycker på magen. Antar att det är växtvärk, men är det någon som känner igen sig? Kan inte minnas att det var så här i förra graviditeten.

Svar på tråden BF December 2016