Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Förbjudna åsikter...

Anonym (Kim) skrev 2016-03-26 11:03:25 följande:
    Jag har inte sagt att jag ogillar svarta människor. Det var ett exempel.

Har ingen aning om någon tycker att jag gör något som de anser vara äckligt, tycker de det så får de säga det. Jag kan ta det. Inga problem. Är liksom inte lättkränkt.

Hur ska jag välja bort homosexuella "Kalle" som är polare med min polare "Olle" utan att Kalle fattar orsaken? Det är inte olagligt att ogilla bögar. Kalle som person är kanske ok men vill han ta med sin pojkvän så vill jag inte vara med.
    Fast då får du ju bara skärpa dig. Det tillkommer inte dig att lägga dig vad Kalle har relationer. Skaffa dig ett liv istället.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-26 14:12:50 följande:
    Vad man kallas och vad man är det är två skilda saker.
    Jag är inte irrationellt rädd för bögar, jag tycker att det de pysslar med är äckligt.

"Min rädsla"??? Du skojar?

Ja här ser vi vilka åsikter som är förbjudna iallafall.
    Fast vad samtyckande bögar, lesbianer eller för den delen spårvagsnkonduktriser sysslar med angår inte dig. Du har inte ett skit med det att göra.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 11:34:52 följande:
    Jo du tycker, precis som jag gör.

Det är ingen fördom att äcklas av att två personer av samma kön har sexuella aktiviteter med varandra. .Behöver inte fråga mig själv något som är solklart!

Visst kan det tänkas att jag har någon bekant som är avvikande men det jag inte vet lider jag inte av.
    Som sagt det tillkommer inte dig att sitta och tycka om. Du har inte ett skit med andra vuxna människors samtyckta sexualliv att göra. Get over it!
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 10:17:40 följande:
    Irrelevant frågeställning, var beklagade jag mig om det du skriver?

Mina vänner känner till vad jag anser i de flesta frågor, jag vet vad de tycker. Vi är inte alltid överens men kan leva med varandras åsikter ändå.

Känner för övrigt inte någon som är homo. Inte vad jag vet iallafall men det känns inte troligt.
    Jag tycker de facto att homosex är bland det osmakligaste jag vet.
    Ja och ingen tvingar dig att idka homosexuellt sex och lika lite har du med andra människors sexualliv att göra.
  • Nomanisanisland
    noffe skrev 2016-03-27 13:06:12 följande:
    Hur gamla är man om man är "väldigt gamla" enligt dig?
    Jag har läst om folk som har sex upp i 80-årsåldern.

Precis som du säger, så länge man är för rättigheterna och det lika värdet så känns en åsikt rätt ok.
    Fast det är ju inga underbyggda åsikter. TS har valt att vara ignorant, okunnig och fördomsfull samt sitta och jamsa om saker han inte har att göra med överhuvudtaget.
  • Nomanisanisland
    Kirenaj68 skrev 2016-03-27 21:35:58 följande:
    Absolut ingen. Jag har mina åsikter och de står jag för. Så långt allt väl. Men ger jag luft åt dem är fobi-diagnosen inte långt borta.
    Kanske för dina åsikter är fobiska?
  • Nomanisanisland
    Kirenaj68 skrev 2016-03-27 21:22:17 följande:
    Det är så det funkar i Sverige idag. Man får ha sina åsikter, så länge det är de "rätta" åsikterna.
    Man får ha vilka åsikter man vill. Men man får också finna sig i mothugg när man luftar dem.
  • Nomanisanisland
    Atena skrev 2016-03-27 22:55:29 följande:
    Fast en fobi är en irrationell rädsla för något, om någon inte tycker om bögar så betyder det inte att denna är homofob, om någon inte gillar muslimer så är denna inte per automatik islamofob. Jag har aldrig sett en människa skrika och springa gråtandes ifrån en homosexuell person men jag har sett folk göra det om dom ser en spindel. 

Tycker ordet fobi felanvänds många gånger. 
    Om någon inte tycker om bögar så är den bara en tramspelle. Men kan inte generalisera på det sättet. Och patetiskt förmätet att tro att man har med andras samtycka sexualitet att göra.
Svar på tråden Förbjudna åsikter...