Inlägg från: Santin |Visa alla inlägg
  • Santin

Fler som startar bebisverkstaden i juni-16

Vi kommer börja försöka maj/juni. Har en tjej född augusti -14

• Santin

Hade ägglossning i måndags och bim den 20/6. När kan man som tidigast göra gravtest?

Hoppas det tog sig på första försöket. :)

• Santin
    Skyrocket skrev 2016-06-11 16:47:29 följande:
    Allra bäst är det ju att vänta till bim eller till och med några dagar senare (samt att testa med morgonurin) men jag har fått positivt på BIM -4 med första och BIM -3 med andra. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog att testa däromkring nu med.. så otålig..
    Då är vi två som är otåliga. Ska i allafall testa innan midsommar så jag vet om jag kan dricka ett glas vin eller inte till middan.
  • Santin
    Liv82 skrev 2016-06-12 13:56:55 följande:

Flera av er skriver när ni hade ÄL. Men visst menar ni när ni hade LH-stegring? 24-36 timmar innan ÄL. Eller känner ni mer exakt när själva ÄL är? :p Jag hade LH-stegring igår morse och igår kväll hade jag en annorlunda magsmärta, trodde det var ägglossningen men tydligen sker den aldrig innan 24 h efter stegringen. Någon med koll på det? 

Jag känner det jättetydlig då jag har ägglossning. Får värk och blir väldigt känslig för allt.
  • Santin

Här blev det inget plus. Får satsa på försök 2 i juli. Har beställt äl stickor så jag ska få ännu mer koll.

• Santin

Testade igen idag då det liksom inte stämde med negativt besked på testet i måndags på bim+0. Idag bim + 4 så visar Stickan plus!!!!

• Santin
    Quirall skrev 2016-06-24 12:30:58 följande:

Åh grattis Santin!! Vilken midsommar present!!

(Har vi varit i samma grupp tidigare, har du en dotter född -11?)

Tack. Nej jag har en tjej född 14
  • Santin
    Mammaresan skrev 2016-06-25 01:46:52 följande:
    Åh, så underbart att höra!! STORT grattis! Skrattande
    mycat81 skrev 2016-06-24 08:33:00 följande:Blev inget test idag... Vi åkte till stället där vi ska fira midsommar redan igår förmiddag. Med mycket folk annat folk och EN toalett gjorde att jag valde att lämna testet hemma...
    Så nu lever jag som ogravid tills motsatsen bevisas smile5.gif Har ju inga direkta symptom så jag tror inte att det lyckats denna månad ändå.
    Glad midsommar till er alla!
    Glad midsommar till dig med! Solig

mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Tack
  • Santin
    Mammaresan skrev 2016-06-25 01:48:46 följande:

BIM-lista

Mammaresan 20/7

mycat81 22/6

Quirall 3/7

tinis 4/7

Melton 19-20/7

Mderle 11/7

Plussat

Skriv gärna in om ni har plussat också och hur många dagar efter BIM ni fick ert plus! Solig

mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Nu vet jag inte om jag skriver rätt. Sitter med mobilen så kanske därför det blir knasisgt

Plussade 24/6 bim +4
  • Santin
    Quirall skrev 2016-06-27 16:17:55 följande:

Jag kanske fick ett svagt, svagt plus på en testa tidigt stav idag. Men var nästan för svagt för att helt kunna avgöra. Tar ett nytt i morgon och hoppas det syns tydligare då

Håller tummarna för det
  • Santin
    Quirall skrev 2016-06-29 06:54:06 följande:

Testet i morse var inte starkare än det sent i går kväll, det var snarare svagare :(
    Mår lite illa nu, osäker på om det är gravidtecken eller om jag bara blev nervös..
    Men struntar man i att jag hade tidig äl och bara ser till när mensen normalt skall komma så är det fortfarande 4 dagar kvar till bim. Kanske det bara inte gått tillräckligt tid mellan de två resten, kanske det inte blev helt korrekt utfört eftersom jag blev stressad när jag upptäckte att muggen läckte, mycket.
    Usch snälla liten stanna!

Vänta nån dag innan du testar igen. Jag vet att väntan är olidlig men besvikelsen för varje svårtolkat test är också psykiskt påfrestande. Mycket kärlek och styrka skickar jag dig
  • Santin
    Quirall skrev 2016-06-30 07:26:41 följande:

Okej jag veet, att jag borde vänta med fler test men nervositeten över att det inte ökar i styrka gör att jag inte kan låta bli :S
    Vanligt test visar fortfarande ungefär samma men tog ett testa tidigt från Apoteket också och det var riktigt tydligt och fint :)
    Nu kommer jag vänta tills på måndag med å ta test igen och är det starkt och fint då blir det att ringa bm. Då kommer jag vara bim +1 och äl +19

Wohoo!!! Grattis.
  • Santin
    sigge1235 skrev 2016-07-01 17:14:00 följande:

hur gör ni i tråden vad gäller alkohol - avstår ni helt?

Jag avstår helt. Men dricker nästan aldrig alkohol även då jag är ickegravid
  • Santin
    Mammaresan skrev 2016-07-16 17:26:59 följande:

Jag är gravid!! :D Åh lyckan! <3

Testet är taget idag på ÄL+10. ^_^

Åh så kul!! Grattis!!!!
  • Santin
    Mammaresan skrev 2016-07-16 19:30:23 följande:
    jessimalm skrev 2016-07-16 18:20:37 följande:Grattis ????
    Tack så jättemycket! Hoppas på att allt ska gå fortsatt bra nu! Skrattande Melton testar du imorgon? Jessimalm och Santin hur går det för er? Solig

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Jo då. Jag mår konstant illa 24/7. Men annars mår jag bra. Ska till bm den 26/7 för att görs ultraljud och fastställa om jag är i vecka 8 eller 10.

Sedan förra förlossningen -14 har ägglossningen varit sjukt märklig så cykeln har varit väskor oregelbunden. Skulle ha haft ägglossning den 6/6 men jag kände av den typiska ägglossnignsvärken redan den 28/5 så jag vet inte 100 när det liksom blev till. Testade ju negativt den 20/6 men positivt den 25/6 så ska bli kul veta mer exakt hur långt gången jag är.
  • Santin

Är så sjukt nervös inför tisdag. Ska till BM och fastställa hur långt gången jag är. Är nervös av flera anledningar. 1. Orolig för att bebis inte lever. 2 har en annan bm än min vanliga som har semester. Gillar inte hon jag ska till alls. 3. Orolig att hon ska tjata om vikt osv ( som om jag inte är medveten om den redan) Min vanliga bm är så bra så är orolig för att bli dåligt bemött. Tur sambon ska följa med.

• Santin
    Melton skrev 2016-07-26 07:26:38 följande:
    Hoppas det går bra idag :)
    Tack
  • Santin
    Quirall skrev 2016-07-26 20:07:35 följande:
    Hur har det gått Santin?
    Inte så bra. Missfall tidigare i veckan. Ska till gyn imorgon och se att allt kommit ut. Nya tag med bebisverkstad då mensen kommer åter senare i höst.
Svar på tråden Fler som startar bebisverkstaden i juni-16