Inlägg från: Quirall |Visa alla inlägg
  • Quirall

Fler som startar bebisverkstaden i juni-16

Hej!

Vi planerar att börja försöka med nr 3 i juni/juli

Har en dotter född -11 och en son född -12 sen innan :)

• Quirall

Nu är juni här :)
    Hur går det? Är ni redo?
    Jag har beslutsångest om vi verkligen skall börja nu eller vänta till juli, för att komma över värsta semesterkaoset på jobbet. Men har en stund på mig att bestämma mig kommer ha äl runt 20:e. Får prata lite mer med sambon igen om det också och se om vi kommer fram till något bra.

• Quirall

Oj vad ni är aktiva :) fick läsa tillbaka många sidor :)
    Jag hör också till de som vill ha en trea. Har som någon annan 18 månader mellan storasyster och lillebror. De är födda -11 och -12.
    Jag har ägglossning någon gång runt 20:e och vi var riktigt taggade på att komma igång med första försöket. Men i veckan var jag på jouren pga av "hjärtfladder" och skakig och allmänt konstig. Slutade med ambulans till medicinakuten. Där såg de inget men nu är vi ändå (speciellt sambon) lite oroliga för att bli gravida innan vi vet mer. Är riktigt ledsen över det och vill nog ändå köra denna ägglossning. Men vi får se hur det blir.

Jag är snittad med båda barnen, första var planerat men andra var jag så taggad inför vaginalt men slutade i akutsnitt eftersom jag blev väldigt sjuk. Och tyvärr innebär ju två snitt att det automatiskt blir snitt med tredje.

Omgivningen tror nog helt klart att vi är klara med två, får som någon annan ofta höra att vi har tur som har en av varje så vi är klara, men det är ju som sagt inte det de handlar om. Men sen är det ju att jag blev så sjuk förra gången också, folk kommer nog ha väldigt svårt att förstå att jag utsätter mig för det igen. Men längtan är för stor för att låta bli :)

• Quirall

Har en läkartid den 29:e hoppas få veta mer då,många har frågat om stress har inte upplevt mig överdrivet stressad, iaf inte så mycket yttre stress men visst när jag nu riktigt tänkt och känt efter har jag nog under ganska lång tid haft mycket inre stress, så det kan absolut bero på det.

Jag vill fortfarande köra första försöker vid ägglossning nu den 20:e men sambon ville först vänta, nu vet jag inte riktigt hur han känner men får prata lite om det i morgon, det närmar sig ju med stormsteg!

Så spännande ni som skall testa nu till helgen (och tjuvstartat ;) ) med dottern plussade jag svagt på äl+11 fem dagar innan bim.. Blir bi mer sugna på att "fuska" och testa tidigt nu..? :p Lycka till allihop!

AngelandDevil skrev 2016-06-12 23:51:26 följande:

Jag tycker inte alls det låter ologiskt, inte när det kommer till längtan efter ett barn till. Det alla andra nämner är ju praktiska saker och logiska resonemang vilket sällan har mycket med att skaffa barn att göra. När man skaffar barn kan jag tycka det är viktigt att följa hjärtat hur ologiskt eller konstigt det verkar för alla andra.

Hoppas du blir bättre snart och att du får reda på vad det är som ställer till det. När får du veta mer om vad som skapat hjärtfladdret? Har du varit väldigt stressad på sistone?

• Quirall

Åh men hoppas på fina positiva till helgen nu då!

Själv hade jag som lite lätt mensvärk förut men kan ju inte vara ägglossning redan?
    Tempar ju med fertilityfriend och ingen höjning än iaf. Men om sambon är med på noterna är det nog dags för lite mys nu och några dagar framåt :D

• Quirall

Håller mina tummar för er på lördag :)
    Jag var ju lite osäker på om vi skulle behöva skjuta upp första försöker till nästa månad men sambons spontana kommentar i går innan jag hunnit ta upp det va "Nä skall vi ta å gå och göra en bebis i kväll eller?" Haha så vi kom fram till att vi kör som planerat :) skall väl mycket till att vi lyckas på första försöket ändå. Nu var det ju tyvärr lite förtidigt i går, testade med Lh test efter som jag kände lite mensvärk men det var tvärblankt. Men blir att ligga i de närmsta dagarna ;)

• Quirall

Tack Angelanddevil! Började få svag mensvärk i går på kvällen och nu känner jag av det igen fast lite mer. Tog Lh-test för ett par timmar sen och idag såg jag iaf antydan till två streck så det är på väg :)

Jag förstår din känsla, klart man vill överbevisa testet när man känner så mycket! Håller verkligen tummarna för att du lyckas!

• Quirall

Den ändå ganska kraftiga värken gjorde att jag tog ett test till och se på sjutton, äl verkar kanske komma lite tidigare än beräknat :D strecken är inte lika starka än men en markant ökning sen fyra tiden då jag tog förra testet! Har ett cb äl test som visar glad gubbe så tror jag tar ett sånt i morgon :)

• Quirall

Gick visst inte att bifoga bild från telefonen så ni får ta mig på mitt ord helt enkelt :p

• Quirall

Gick visst inte att bifoga bild från telefonen så ni får ta mig på mitt ord helt enkelt :p

Svar på tråden Fler som startar bebisverkstaden i juni-16