Inlägg från: Melton |Visa alla inlägg
  • Melton

Fler som startar bebisverkstaden i juni-16

Vi har egentligen redan börjat men min cykel har varit lite ojämn nu i början så när jag trodde att jag hade ÄL sist så stämde de inte, utan ÄL var två dagar senare :) Så nu är nästa ÄL på söndag, om jag går efter förra gången men inga större förhoppningar om att det ska lyckas denna gång då vi har gäster över från lördag-måndag och söndag ska vi iväg på konsert haha

Vi har en dotter född i mars 2014 sedan innan och jag ser verkligen fram emot ett syskon, speciellt som en hel del vänner och bekanta bara ploppar ut ungar just nu ;)

• Melton

Hej!

Jag hade ägglossning i måndags enligt äl-test, testade först i fredags och då inget utslag, i söndagens med lite utslag och i måndags ru t lunch vart teststräcket och kontrollsträcket lika starka. Passade på att ha sex när dotter sov haha

Har en känsla av att vara gravid men kan ju inte veta förrän jag testar och det tänkte jag tidigast göra på BIM för att inte bli allt för besviken. BIM är 20 juni för min del ???? har lång cykel på 33-34 dagar så försöker intala mig att jag inte ska bli besviken om det inte tog sig trots att vi nog prickade ägglossning :)

• Melton
    AngelandDevil skrev 2016-06-10 20:46:00 följande:

Ja, men precis man kan ju inte veta säkert förrän man ser det på stickan. Då har vi BIM väldigt nära varandra! Spännande! Hoppas på plus för oss båda då. Mina cykler har varierat mellan 26-30 dagar de senaste 8 månaderna. Jag tror dock inte jag har haft ägglossning varje gång, har haft ganska dålig koll då lusten inte varit så hög om man säger så. Lusten har börjat ge glimtar av att komma tillbaka de senaste veckorna typ. Jag ammar yngsta fortfarande så det spelar säkert roll också och jag har bara haft mens sedan 10 månader tillbaka så inte så konstigt att lusten inte riktigt är där och om det nu inte skulle vara ägglossning varje månad.

Jag kommer nog testa på lördagen nästa vecka men ha samma inställning som du att det fortfarande är lite tidigt. Speciellt då jag vet att ÄL var försenad men då är det väl bara att testa igen efter 1-2 dagar. Om inte mensen kommer då istället vill säga..

Spännande :) min dotter är ju 2 så lusten är det inget större fel på, en ska bara lyckas få till det med haha

Är lite sugen på att testa nästa lördag men vill samtidigt inte att det blir negativt och då bli besviken. Trodde förra månaden att jag kanske var gravid då mensen var sen men det kändes ändå inte som att jag var gravid. Det var jag ju inte heller. Bara äl som vart två dagar senare än tänkt. Därför testade jag med äl-stickor denna gång och det är väl bara att hålla tummarna för att det tog sig :)
  • Melton
    AngelandDevil skrev 2016-06-10 21:32:29 följande:

Jo men precis, hålla tummarna helt enkelt! Har du berättat något för din partner om dina misstankar om att du kanske är gravid? Eller tänker du vänta när du vet säkert? Överraska honom?

Med de två tidigare barnen så har partnern hela tiden hängt med vad som händer och fått reda på med en gång efter jag testat i princip och säkert hört mig tjöta ett bra tag innan pluset också. Haha! Men denna gången skulle jag vilja överraska honom. Har även frågat honom om han skulle vilja bli överraskad nästa gång och det ville han. Men det är jag som har svårt att hålla tyst och inte dela varenda tanke jag tänker. Haha.

Tänker nog säga till honom när jag testat. Tror han blir rätt trött på mitt prat annars haha :P vi vill ju ha barn båda två men jag kanske är lite mer entusiastisk över det innan vi väl plussat haha så jag håller det för mig själv just nu och så får han veta när jag testat helt enkelt :)
  • Melton
    Mor till Ella skrev 2016-06-10 21:51:19 följande:

Hejsan!

Jag och sambon har precis börjat försöka få till barn nummer 4 (sambons 3:a)

Jag tog ut p-staven den 17 maj. Jag hade ägglossning på morsdag.

Jag har varit mycket fertil tidigare 2 av barnen blev till på första försöket och det andra på 3 försöket.

Men nu blir jag ju 33 år i år så jag är ju inte direkt så ung längre, jag har några extra volanger lite här och var på kroppen och har haft p-stav i 6 år. så det kan ju ta lite längre tid.

Mina flickor är födda 04,09 och 10.

Hej!

Då hoppas vi det tar sig relativt snabbt denna gången också. Jag blir 31 i år så vi är ju ungefär samma ålder :)
  • Melton
    Skyrocket skrev 2016-06-10 21:54:33 följande:

Hej! Vi har precis påbörjat bebis verkstad. Har en född -11 och en född -13 så nu hoppas vi på en liten trea. Bim är 22/6. Känns som en evighet bort..

Hej!

Då har vi BIM nästa samtidigt men visst känns det som att det är en evighet dit :)
  • Melton
    Skyrocket skrev 2016-06-11 09:07:09 följande:

Ja det gör ju det.. men det är mycket som händer innan dess så tiden rullar nog på ändå. Har du känt av dina tidigare graviditeter tidigt på något sätt? :)

Har ännu inte känt något, inget konkret som skulle visa att jag är gravid. Har en känsla av att det tagit sig men vågar inte hoppas innan jag testat och det blir tidigast på BIM tänkte jag. Kände inget på förra graviditeten heller, mer än att jag hade en känsla av att jag var gravid. Kändes annorlunda i kroppen på något sätt :)
  • Melton
    Skyrocket skrev 2016-06-11 16:45:27 följande:

Samma här. Intalar mig att jag kanske känner en molvärk i magen eller att jag mår lite konstigt. Det kanske spänner lite i brösten om jag känner efter. Haha. Skengravid om inte annat. ;) kan inte dagarna gå lite fortare?

Haha ja en kanske är skingravid :P hoppas verkligen tiden fram till nästa helg går snabbt. Kanske testat på söndagen men jag får se hur det känns lite då!
  • Melton

Jag gick över tiden 15 dagar och blev igångsatt runt 10 på morgonen. Det hände dock inte så mycket mer än att jag fick ganska kraftiga värkar men jag öppnade mig inte mycket (typ 2 cm på 6 timmar). Hade precis börjat använda lustgas när de tyckte att bebisens hjärtljud gick ner. Så då tog de ett prov på bebisen (de gick in med något verktyg och tog ett litet prov från bebisens huvud) för att kolla mjölksyra. Och då de var risk för att bebisen skulle få mjölksyra och inte orka så besluta de sig för att akut kejsarsnitt. Så då blev de lite bråttom att få in mig på op och ge bedövning och så. Knappt 30 min efter de beslutat att det blev snitt var hon ute :)

Har lite blandade känslor inför en framtida förlossning, hade vart roligt med en vaginal förlossning om det kommer igång av sig självt så har jag fått prova det med. Men om jag behöver bli igångsatt vill jag nog hellre ha ett kejsarsnitt direkt. Sen vet jag inte riktigt hur mycket en kan påverka det ändå och först krävs det ju ändå att det blir ett plus på stickan ;)

• Melton
    Liv82 skrev 2016-06-12 13:56:55 följande:

Flera av er skriver när ni hade ÄL. Men visst menar ni när ni hade LH-stegring? 24-36 timmar innan ÄL. Eller känner ni mer exakt när själva ÄL är? :p Jag hade LH-stegring igår morse och igår kväll hade jag en annorlunda magsmärta, trodde det var ägglossningen men tydligen sker den aldrig innan 24 h efter stegringen. Någon med koll på det? 

Vilken bra fråga men jag är rätt säker på att jag hade äl den dagen och inte stegring. Har vid tidigare äl haft ett svagt illamående och det hade jag nu med. Nu hade jag också en konstig känsla runt livmodern och det området. Men innan jag blev gravid med första så har jag aldrig känt av äl, eller så tänkte jag inte på det då. Tog äl test och enligt den har en ägglossning när sträcket är lika starkt eller starkare än kontrollsträcket och är ju då som mest fertil 12-24 timmar efter det .

Samtidigt kan jag ju inte säga att jag hade äl precis den dagen. Är ju rätt svårt att veta exakt när det sker tycker jag :)
Svar på tråden Fler som startar bebisverkstaden i juni-16