Inlägg från: Anonym (Uh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uh)

Bli fråntagen sitt barn?

De flesta som får sina barn under lvu har någon form av svårigheter med att se barnens behov och svårt att tillgodose dem.

Men det finns också många fall som handlar om skolan. Tex barn med autism/Asperger som är hemmasittare. Där det saknas kunskaper frön skolans sida att skapa en miljö som barnet klarar av att vara i. Det saknas pengar och resurser i skolan och det saknas kunskaper. Men skolplikt råder. De familjer hamnar ofta mellan stolarna och skolan säger de gjort allt de kan men barnen kommer inte till skolan. Men själva förståelsen och resurserna saknas ändå. Där blir det många gånger lvu trots att föräldrarna inte brister utan skolan. Men i den gruppen på Fb, tyvärr är det merparten i den gruppen som brister. Där är det fel på föräldrarna i de flesta fall. Men den gruppen där har samlat alla galningar. Vettiga föräldrar som fått lvu hänger inte i den gruppen. I dem gruppen finns bara idioter.

• Anonym (Uh)
    Anonym (Louise) skrev 2016-03-27 17:24:37 följande:

Tänkte på det också! Barnet skattar där och då men det betyder ju verkligen inte att föräldrarna är lämpliga. Någon hade påstått att de fått sitt barn omhändertaget för att hon hade "stökigt" hemma. Då tänker jag stökigt som att man inte plockat undan disken, inte bäddat sängen på morgonen pga stress eller lämnat chipsskålen från fredagsmyset framme över helgen. Nja, det måste väl handla om en sanitär olägenhet i det fallet..

Jag har sett ett sånt fall då jag har vart hemma hos en av medlemmarna som tidigare vart med i den gruppen. Och det handlar inte om ett stökigt hem. Det är en sanitär olägenhet och den föräldern förstår inte hur soc tänker när de pratar om vilken miljö som inte är bra för barnet. Den föräldern ser inget konstigt med hemmiljön utan städar enbart för att soc säger det då de ska ha umgänge med de lvu:ade barnen. Sen är det inte bara städning som orsakade lvu utan den allmänna bristen.
Svar på tråden Bli fråntagen sitt barn?