Inlägg från: Anonym (Läbbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läbbigt)

Bli fråntagen sitt barn?

Har också kikat in på den sidan, och de flesta medlemmarna där verkar ha otroligt stora problem med att förstå varför deras barn inte kan bo med dom. Flera stycken har lagt upp bilder och filmer där de sitter med ditt barn och barnet ser glad ut, och detta ska vara ett bevis på att barnet borde leva med dom eftersom man ser att det är ett lyckligt barn. Så enkelt är det ju inte. Kärlek räcker ju inte alltid hela vägen och deras problem med att se sina brister är ju det som kommer stå ivägen för dom. Brista i omsorg kan man göra även om man älskar sitt barn. Sen att som hänger ut sina barn på detta vis tycker jag är sorgligt. Sorglig grupp överlag med enorm tragik. Tycker synd om alla barn som har dessa personer till föräldrar och hoppas det går bra för dom trots den start i livet dom fått.

• Anonym (Läbbigt)
    Anonym (Louise) skrev 2016-03-27 17:24:37 följande:

Tänkte på det också! Barnet skattar där och då men det betyder ju verkligen inte att föräldrarna är lämpliga. Någon hade påstått att de fått sitt barn omhändertaget för att hon hade "stökigt" hemma. Då tänker jag stökigt som att man inte plockat undan disken, inte bäddat sängen på morgonen pga stress eller lämnat chipsskålen från fredagsmyset framme över helgen. Nja, det måste väl handla om en sanitär olägenhet i det fallet..

Ja det känns ju inte troligt att soc går runt i hus och gårdar och plockar barn hos alla som inte dammsuger varje dag. Men enligt gruppen är det ju så. Och tydligen är LVU uppbyggt på att det ska tjänas pengar. Sen att som inte inser att det är tvärtom är ju sorgligt. Det KOSTAR ju pengar att omplacera barn. Det är ju inget kommunerna vill, ta så många barn de kan. Det bästa ekonomiskt är ju att alla barn bor i sina familjer. Jösses säger jag bara...
  • Anonym (Läbbigt)
    Anonym (Socc) skrev 2016-03-28 18:23:51 följande:

Jag arbetar med försörjningsstöd så jag har ingen möjlighet att hjälpa dessa familjer tyvärr.

Ett annat stort problem är att det inte finns några bra familjehem (enligt vad jag har sett/upplevt) utan barnen får det så gott som alltid sämre. Mycket tragiskt!

Och dom tog ditt barn helt apropå ingenting i brist på annat att göra? Bara knackade på en morgon....?
  • Anonym (Läbbigt)
    Anonym (Louise) skrev 2016-03-28 18:57:41 följande:

Men det verkar ju jättemäkligt att socialen skulle komma och ta ditt barn från ingenstans? Är det någon lottdragning de kör med om vilka barn som ska omhändertas..

Du måste ju ha fått svar på vad grunderna till varför ditt barn blev lvu:at? 

Vad sa dem och hur gick det till..snälla berätta! 

Det här är ju en människa som bara sitter och fabulerar. Att lyssna på hen är lika illa som att läsa i den ökända gruppen och skrämma upp sig. Är du en bra och närvarande förälder? Ger du ditt barn den omsorg som behövs? Fokusera på ditt barn och att må bättre och lägg inte din energi på obehagliga grupper eller påhittade människor. Ett råd bara.
Svar på tråden Bli fråntagen sitt barn?