Inlägg från: Anonym (Socc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Socc)

Bli fråntagen sitt barn?

Jag som arbetar på socialtjänsten ser ju dagligen hur illa barnärenden sköts.

Så jag kan verkligen förstå hur desperata en del föräldrar är pga det dem utsätts för av soc.

Lögner, förtal och felaktiga omhändertaganden är vanligt förekommande och som förälder är du helt maktlös!

Det ÄR verkligen skrämmande att dessa socialsekreterare kommer undan med alla felaktiga beslut som raserar barns trygghet och uppväxt!

Ja du kan ha oturen att bli fråntagen ditt framtida barn ts, det kan hända precis vem som helst!

På mitt arbete är det ingen som känner till att jag har ett lvu:at barn. Det är inget fel på mig alls som människa eller förälder. Skulle jag berätta så skulle ingen tro mig!

Jag är extremt skötsam och duktig på mitt jobb.

• Anonym (Socc)
    Anonym (fundersam) skrev 2016-03-28 18:16:22 följande:

Varför har ditt barn blivit lvuad om jag får fråga? Och vad gör ni åt dessa fall där det blivit lvu på felaktiga grunder? Om du nu vet om det, varför inte hjälpa framförallt barnen att få vara med sina riktiga föräldrar om det är det bästa för barnet?

Jag arbetar med försörjningsstöd så jag har ingen möjlighet att hjälpa dessa familjer tyvärr.

Ett annat stort problem är att det inte finns några bra familjehem (enligt vad jag har sett/upplevt) utan barnen får det så gott som alltid sämre. Mycket tragiskt!
  • Anonym (Socc)
    Anonym (Soc.) skrev 2016-04-09 18:36:06 följande:

Nu hänger de ut bilder på barnen till mamman som dog....verkligen smakfullt.

Pratar du om flickan som dog i sitt familjehem så borde den familjehemsmorsans dömas till livstid! Hon dödade ett barn som var i hennes vård! Hur fan kan hon gå fri? Hon tyckte barnet - det DÖENDE BARNET- luktade illa så hon lät henne dö!!!!!
  • Anonym (Socc)
    Anonym (Ehhh) skrev 2016-04-10 10:27:49 följande:

Men om någon är så dålig så man är okontaktbar så ringer man ambulans oavsett vilken diagnos som är satt anser i alla fall jag.

Ja exakt, blir mållös när jag hör någon försvara det svinet som dödade en ung flicka! Eller lät henne dö istället för att försöka rädda henne. Kärringhelvetet borde såklart få stå till svars och straffas för detta! Men i Sverige står soctanter över alla lagar. Må hon brinna i h-vete för det hon gjort!
  • Anonym (Socc)
    Anonym (Ehhh) skrev 2016-04-10 13:14:14 följande:

Av vad jag läst så var flickan okontaktbar sista gången familjehemsmamman försökte prata med henne. Ingen vet om hon hade överlevt trots sjukhusvård men man har koll på vätskeintag samt allmäntillståndet. Som jag förstår så är inte körtelfeber i sig dödlig men det som kommer som följd kan få allvarliga konsekvenser som t ex att man inte orkar få i sig vätska och bli uttorkad. Då kan vätska via dropp vara avgörande för utgången. Och det är där jag kan se att det brustit. Att hon varit i kontakt med systern o mamman är ju också en sanning med modifikation då båda säger att hon bara "kraxade" i telefonen och inte klarade att prata. Att hon varit på promenad samma dag har inte jag hittat någonstans snarare att hon faktiskt legat så flera dygn.

Ja exakt. Allt gällande detta är så djupt tragiskt då hon faktiskt inte borde tagits från sin mamma från början. Mamma och systern hade aldrig låtit hon dö - det gjorde soc och fosterhemmet!

Hur i h-vete är man funtad om man försvarar denna kärring? Det finns BEVIS på att hon inte hade tillsyn för att äcklet var i stallet!
  • Anonym (Socc)
    Anonym (anonym) skrev 2016-04-10 14:16:26 följande:

Då har du läst alldeles fel för det finns inget som i början på historien som säger något om att hon var okontaktbar utan bara att det var olämpligt med besök för att hon var så väldigt påverkad på rösten. Vid körtelfeber känner man sig lika sjuk som vid halsfluss är trött och pratar grötigt eftersom man är så svullen i halsen för att nästa dag känna sig så pass frisk att man kan vara fysiskt aktiv för att nästa dag vara lika sjuk igen.Man oftast inte ens någon hög feber.

Killen som dog för några år sedan när ambulans inte ville komma hade körtelfeber och hade samma dag han dog spelat lagsport vilket man inte ska göra eftersom mjälten kan bli förstorad och kan spricka om man får en lättare smäll där. Det enda man kan göra vid denna sjukdom är att vila när man känner sig sjuk och vara aktiv i de perioder man känner sig bättre.

Varje år dör några yngre människor av körtelfeber just eftersom de på några timmar kan bli akut mycket sämre oftast utan att själv eller att andra märker att läget förändrats till kritiskt, de dör tom. trots att de ligger på intensivvårdsavdelning eftersom det inte finns någon medicin som fungerar för detta virus.

Herregud! Du fortsätter försvara att ett familjehem som tjänar multum på att VÅRDA lät henne dö ensam i ett rum!!!!

Sen städar hon rummet innan polisen kommer. Är det vidriga familjehemmet? Ingen frisk människa kan försvara att hon dog under "vård"!
  • Anonym (Socc)
    Anonym (anonym) skrev 2016-04-10 15:27:17 följande:

Du vet att mamman försvann till Asien istället för att stödja sina flickor när socialtjänsten placerade dem efter att sjukvården gjort anmälan när den minderåriga flicka sökte hjälp med abort efter att ha blivit utsatt för övergrepp i sitt eget hem av en mycket nära släkting, övergrepp som pågått under månader utan att mamman ansåg att det var konstigt att minderårigt barn sov tillsammans med nära släkting.

Nej hon tog med sig ena dottern till Spanien! Tyvärr lyckades hon bara RÄDDA den äldre från soc "vård", den yngre DOG!
Svar på tråden Bli fråntagen sitt barn?