Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Bli fråntagen sitt barn?

Jag har tyvärr mer erfarenhet av att dom inte ingriper... Ett fall där hela samhället ringde om narkotikamissbrukare utan att något hände barnen var både undernärda och skitiga

Och jag har själv haft mitt jobb granne med en familj som slog sina barn.. Vi både hörde och såg både det ena och andra och flera av oss anmälde utan resultat.. Anmälde även att dom misshandlade sin hund... Den blev däremot omhändertagen då den haltade rejält då länsstyrelsen kom på besök men att ena barnet hade ni tar jag fläck där håret var bortalaget reagerade inte soc på.. Eller att barnen inte uppförde sig "normalt"

• Anonym (M)

Känner en familj som är familjehem dom fick 2 av barnen (syskon) när de var 2 och 4 år sedan efter ett år ungefär fick dom ett syskon till de andra två och det barnet var bara var 2 timmar gammal..dom fick åka upp på BB och hämta hem den lilla....

• Anonym (M)
    Anonym (annan) skrev 2016-03-30 13:44:20 följande:

Gud vad hemskt :(

Fick (ville??) mamman inte ens behålla barnet några dagar? För att amma.. stackars barn ;(

Nja jag kan nog mer känna att det måste varit något väldigt viktigt som gjorde att det placerades så fort och det fick istället knyta an till sin fosterförälder direkt... Så jag kan inte känna stackars barn faktiskt... Vore väl värre att skyfflaa runt.
  • Anonym (M)
    Anonym (annan) skrev 2016-03-30 19:22:43 följande:

Så du känner inte i ditt hjärta vilken fruktansvärd tragedi det är för ett barn att födas in i sådana omständigheter?

Joooo naturligtvis men det tragiska bottnar inte i att det bara tog 2 Tim på BB för tiden är oväsentligt,det är inte mer synd om barnet efter 2 Tim eller efter en dag och en amningen senare... Snarare bra att barnet snabbt får knyta an till fosterföräldern när det tyvärr inte fungerar med den biologiska..
Svar på tråden Bli fråntagen sitt barn?