Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Bli fråntagen sitt barn?

Anonym (Socc) skrev 2016-03-28 18:23:51 följande:
    Jag arbetar med försörjningsstöd så jag har ingen möjlighet att hjälpa dessa familjer tyvärr.

Ett annat stort problem är att det inte finns några bra familjehem (enligt vad jag har sett/upplevt) utan barnen får det så gott som alltid sämre. Mycket tragiskt! smile4.gif
    Om du arbetar med försörjningsstöd så har du självklart ingen insyn i ärenden som rör placerade barn och ingen tillgång till journaler och annat rörande föräldraförmågan hos dessa föräldrar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mia) skrev 2016-03-29 08:40:32 följande:
    Jaha, okej. Vet du om det är vanligt att de inte fastställer?
    Det är inte ovanligt att de inte fastställer med tanke på hur många barn som under år efter år lever i ren misär, där de har frivilliga insatser ett tag för att sedan avsäga sig detta och därefter inleds ny utredning föräldrar går med på frivilliga insatser för att åter låta allt förfalla när de inte längre vill ha frivilliga insatser., En familj fick frivilliga insatser till och från under 10 år tills det äntligen blev LVU då hade familjen utökats med 4 barn och levde i ren misär.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Louise) skrev 2016-03-29 19:29:13 följande:
    Jag är lite funderas till varför man kan ha ett eller två barn hemma och ett tredje omhändertaget. Jag förstår att det i vissa fall är pga att barnet kanske behöver hjälp av något slag, men annars? I denna facebook-gruppen ser jag många skriva att de har fler barn hemma fortfarande som inte är LVU.at 
    Ett skäl kan vara att de barn som bor kvar i hemmet har en annan pappa eller mamma och att den föräldern kan väga upp de brister den andra föräldern har.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Kii) skrev 2016-03-29 21:55:40 följande:
    Jo, men om du läser den artikel jag länkade till tidigare så ser du att det ändå ofta är en ojämn "kamp." Ofta är det unga, oerfarna jurister som får dessa mål, och ofta får de heller inte tillräckligt med tid för att verkligen sätta sig in i fallet. Sätter de upp för många timmar är risken stor att räkningen inte blir godkänd - och självklart vill ingen arbeta gratis. 

Det ÄR ett problem att styrkeförhållandena är så ojämna. Det kan man inte bortse ifrån. Och jag har som sagt inget barn placerat, så jag talar inte i egen sak. 
    Att det skulle vara unga oerfarna jurister som är ombud vid familjemål är inte alls sant däremot ser man sällan advokater i familjemål eftersom advokater till skillnad från jurister kan vara ombud i brottmål som försvarare och dessa mål är mer lönsamma än familjerätt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Soc.) skrev 2016-03-29 22:28:02 följande:
    Har nig inte träffat på så många unga och oerfarna ombud i dessa sammanhang faktiskt. Snarare ettriga som pibulls och trimmade i lagstiftning på ett sätt som vi handläggare inte har. Soc får ju stå ensamma i dessa förhandlingar och har ingen professionell jurist som för vår talan.
    En stor missuppfattning hos många som fått sina barn omhändertagna är att de inte har råd med stjärnadvokater utan får nöja sig med jurister, många verkar inte riktigt greppa att timtaxan är den samma för alla jurister och advokater, att de välkända advokaterna inte är intresserade av familjerättsmål eftersom de till skillnad mot jurister kan ta sig an stora intressanta brottmål.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Usch) skrev 2016-04-02 01:48:38 följande:
    Det hemska i hela situationen är väl varför man sätter fler barn till världen när man redan är klassad som olämplig förälder. Den kvinnan har ju noll självinsikt och barnet borde aldrig fått blivit tillverkat. Men tyvärr är hon säkert en av alla dessa mammor som sitter i sådana här Facebook grupper och tycker synd om sig själv påhejad av andra olämpliga föräldrar.
    Brittiska undersökningar visar att de som får barn omhändertagna skaffar nya barn gång på gång som de också får omhändertagna i hopp om att nästa barn ska de få behålla, någon familj har skaffat 16 barn som alla har omhändertagits och tänker fortsätta skaffa barn så länge det går, dessa gör alltså ett medvetet val att skaffa barn för att få socialtjänsten att till slut ge upp och låta dem behålla ett barn.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Socc) skrev 2016-04-10 03:00:28 följande:
    Pratar du om flickan som dog i sitt familjehem så borde den familjehemsmorsans dömas till livstid! Hon dödade ett barn som var i hennes vård! Hur fan kan hon gå fri? Hon tyckte barnet - det DÖENDE BARNET- luktade illa så hon lät henne dö!!!!!
    Vid körtelfeber luktar personer extremt illa hela rummet som någon med detta har luktar alldeles förskräckligt. Vid körtelfeber finns inget att göra, ingen medicin hjälper eftersom det är ett virus. Den som är sjuk i detta är sjuk i månader under denna tid är den sjuke ibland pigg och känner sig frisk för att nästa dag känna sig väldigt trött och inte orka någonting. Det spelar alltså ingen roll hur många gånger man går till läkare eftersom rådet bara blir att när man känner sig dålig ska man vila, ta det lugnt och använda febernedsättande.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ehhh) skrev 2016-04-10 10:27:49 följande:
    Men om någon är så dålig så man är okontaktbar så ringer man ambulans oavsett vilken diagnos som är satt anser i alla fall jag.
    Nu var ju denna person inte okontaktbar under dagen eftersom familjen då pratade med i telefon med varandra och dessutom hade personen gått på promenad.
    Vid körtelfeber skiftar måendet kraftigt från dag till dag och detta tillstånd håller på i månader. Jag hade körtelfeber när jag var tonåring detta upptäcktes långt senare, då på den tiden gav man penicillin varje gång man hade symtom på halsfluss utan att odla, jag fick en penicillinkur per månad, var frisk en vecka för att vara sjuk nästa var så mycket frånvaro att skolhälsovården ingrep och gav mig injektioner för att stärka immunförsvaret en metod man trodde hade effekt.
    En  hel termin i högstadiet var jag borta hälften av tiden eftersom jag var lika sjuk som man är när man har halsfluss varannan vecka ungefär.
    Har tonåring som också var sjuk i detta och det var precis likadant sjuk en vecka pigg en vecka, vi uppsökte sjukvården massor av gånger och de sa bara att det var virus som skulle läka ut självt vilket tog kring 4-5 månader.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ehhh) skrev 2016-04-10 13:14:14 följande:
    Av vad jag läst så var flickan okontaktbar sista gången familjehemsmamman försökte prata med henne. Ingen vet om hon hade överlevt trots sjukhusvård men man har koll på vätskeintag samt allmäntillståndet. Som jag förstår så är inte körtelfeber i sig dödlig men det som kommer som följd kan få allvarliga konsekvenser som t ex att man inte orkar få i sig vätska och bli uttorkad. Då kan vätska via dropp vara avgörande för utgången. Och det är där jag kan se att det brustit. Att hon varit i kontakt med systern o mamman är ju också en sanning med modifikation då båda säger att hon bara "kraxade" i telefonen och inte klarade att prata. Att hon varit på promenad samma dag har inte jag hittat någonstans snarare att hon faktiskt legat så flera dygn.
    Då har du läst alldeles fel för det finns inget som i början på historien som säger något om att hon var okontaktbar utan bara att det var olämpligt med besök för att hon var så väldigt påverkad på rösten. Vid körtelfeber känner man sig lika sjuk som vid halsfluss är trött och pratar grötigt eftersom man är så svullen i halsen för att nästa dag känna sig så pass frisk att man kan vara fysiskt aktiv för att nästa dag vara lika sjuk igen.Man oftast inte ens någon hög feber.

Killen som dog för några år sedan när ambulans inte ville komma hade körtelfeber och hade samma dag han dog spelat lagsport vilket man inte ska göra eftersom mjälten kan bli förstorad och kan spricka om man får en lättare smäll där. Det enda man kan göra vid denna sjukdom är att vila när man känner sig sjuk och vara aktiv i de perioder man känner sig bättre.

Varje år dör några yngre människor av körtelfeber just eftersom de på några timmar kan bli akut mycket sämre oftast utan att själv eller att andra märker att läget förändrats till kritiskt, de dör tom. trots att de ligger på intensivvårdsavdelning eftersom det inte finns någon medicin som fungerar för detta virus.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Socc) skrev 2016-04-10 14:03:18 följande:
    Ja exakt. Allt gällande detta är så djupt tragiskt då hon faktiskt inte borde tagits från sin mamma från början. Mamma och systern hade aldrig låtit hon dö - det gjorde soc och fosterhemmet!
    Hur i h-vete är man funtad om man försvarar denna kärring? Det finns BEVIS på att hon inte hade tillsyn för att äcklet var i stallet!
    Du vet att mamman försvann till Asien istället för att stödja sina flickor när socialtjänsten placerade dem efter att sjukvården gjort anmälan när den minderåriga flicka sökte hjälp med abort efter att ha blivit utsatt för övergrepp i sitt eget hem av en mycket nära släkting, övergrepp som pågått under månader utan att mamman ansåg att det var konstigt att minderårigt barn sov tillsammans med nära släkting.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Socc) skrev 2016-04-10 19:13:13 följande:
    Nej hon tog med sig ena dottern till Spanien! Tyvärr lyckades hon bara RÄDDA den äldre från soc "vård", den yngre DOG!
    Du har alltså inte läst domen där släktingen dömdes till fängelse efter att förgripit sig på flickan under flera månader i hennes eget rum i det egna hemmet?
    Du har alltså inte läst utredningen som skedde och där det framkom att modern lämnade landet och senare återkom flydde och lämnade det andra barnet helt och hållet under många år?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Soc.) skrev 2016-04-10 22:24:19 följande:
    Kärringen lät sin dotter utnyttjas sexuellt över tid i sitt eget hem och övergav sedan flickan som blivit gravid av övergreppen när hon behövde sin mamma som bäst.
    Nädu, omhändertagandet var verkligen solklart rätt.
    Nog var det rätt att omhänderta barnen eftersom deras mamma faktiskt övergav dem, dessutom var ju inte dessa två de första barn hon försvunnit från.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Anastasia) skrev 2016-04-12 08:04:05 följande:
    Så man skulle även kunna tolka det som att styvföräldrar är mindre lämpliga på ett känslomässigt plan att ta hand om och leva med en ny partners barn?
    I USA anses styvförälder som en stor risk för sexuella övergrepp enligt Dr Phil vilket jag är ytterst tveksam till. Skulle det vara så att den som inte är förälder är mindre lämplig att ta hand om barn som inte är ens egna så måste man dra slutsatsen att förskola är en olämplig miljö och skadar barn, de tillbringar ju största delen av sin vakentid med andra vuxna och barn som inte är deras föräldrar och syskon.
  • Anonym (anonym)

De tror att det verkligen är Anonymous som gjort filmerna som handlar om socialtjänsten i Norrköping.

• Anonym (anonym)
    Anonym (mjo...) skrev 2016-04-26 12:00:16 följande:

Hade kontakt med en handläggare i Norrköping för ett tag sedan. Jag sa "Jaha, du överlevde demonstrationen?".

Handläggaren i fråga började garva och berättade att dom suttit där inne och räknat till omkring 10 personer. Hon sa att de flesta handläggare mest tyckte synd om dom som stod där ute och gapade eftersom dom förnedrade sig själva så otroligt mycket.

Hon berättade att någon hade gått in på receptionen och spottat mot personalen där, och att flera av dom utanför pekat finger åt olika handläggare.

Men det var som hon sa "Hade dom kommit hit och skrikit att dom saknade sina barn, fine, det hade varit helt okej. Men nu kom dom hit bara för att skrika skällsord på oss och ta udden av sin inneboende ilska av att dom inte kan styra och ställa som dom vill med andras liv..... och det blir bara så tragiskt...".

De påstod att de skulle polisanmäla förvaltningen eftersom de inte tilläts vara i receptionen som de ansåg vara offentlig miljö, klart att ett gäng galningar som inte hade något ärende inte få vara inne på myndigheter och väsnas och spotta på folk.
Svar på tråden Bli fråntagen sitt barn?