Inlägg från: Anonym (Familjehem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Familjehem)

Bli fråntagen sitt barn?

Anonym (fundersam) skrev 2016-03-29 18:42:06 följande:

Vart tog du vägen Socc? Vore intressant att höra mer men du bara försvinner så det blir otroligt svårt att ta dig på allvar :p

Nån annan som kan svara på min fråga kanske?

Mitt ex syster blev gravid och hon har stöd och hjälp inom LSS och det blev bestämt under graviditeten att barnet skulle omhändertas direkt efter förlossningen men att systern såklart skulle kunna få träffa sin lilla son. Hur går detta till? Skriver dom i journalen att barnet ska omhändertas och tar dom barnet direkt när det är fött? Det måste ju finnas stor chans till bra planering när det gäller det ofödda barnet och dennas liv. Jag har ingen kontakt med exet och hans familj idag vilket är synd då dom är väldigt fina människor och jag saknar dom :(

Alla placeringar är såklart olika. Men vårt ena placerade barn kom till oss direkt från BB.

Vårt andra kom som 1-åring och skolades in i ca 2 veckor.

Hen som togs vid födseln fick va med bio 1 dag på BB.

Och till dig som påstår att placerade barn får det sämre. Det är rent skitsnack! Jag skulle dö för mina placerade barn. Älskar dem precis lika mycket som mina egna. Jag vill inte ens tänka på hur vårt ena barn hade haft det om det inte hade blivit omhändertaget vid födseln. Eller varför de dröjde 1 år innan det andra barnet blev omhändertaget. Pga psykiska besvär (på en då 1-åring) hade vi daglig kontakt med en familjebehandlare i 2 veckor. Nu flera år senare har vi fortfarande kontaktperson vid bl.a umgänge.
  • Anonym (Familjehem)
    Anonym (annan) skrev 2016-03-30 13:44:20 följande:

Gud vad hemskt :(

Fick (ville??) mamman inte ens behålla barnet några dagar? För att amma.. stackars barn ;(

Kan t.ex vara bio-föräldrar som missbrukar eller med allvarlig psykisk störning. Man måste hela tiden ha barnet i fokus. Ett nyfött barn behöver närhet. Bra att det gick så fort som några timmar ????
Svar på tråden Bli fråntagen sitt barn?