Bli fråntagen sitt barn?
Det där sista är ju rent skitsnack. Jag har ett sånt arbete som gör att de barn jag jobbar med ofta blir föremål för utredningar och åtgärder inom socialtjänsten.  
Föräldrar utan föräldraförmåga och självinsikt möter jag ett par varje år, och man mår alltid lika dåligt för deras barns skull. 
Det som är BRA med att socialtjänsten blir inkopplad i deras fall är att de får det bättre. Endera får de det stöd de behöver på hemmaplan, eller så hamnar barnen i väl kontrollerade familjehem som kan tillgodose de behov de har som inte föräldrarna ser. Jag har även fortsatt daglig kontakt med dessa barn och det finns inte en möjlighet att jag eller mina kollegor inte skulle märka om de skulle få det sämre än vad de haft det hos föräldrarna.  
Jag skulle aldrig säga att det inte finns dåliga eller oseriösa familjehem, men att säga att det inte finns några bra och att barnen så gott som alltid får det sämre tror jag bara är ett uttalande från en bitter människa som inte alls jobbar med det hen påstår att hen gör.