Ångest för att låta bebis sova själv
Jag känner igen mig lite :) Jag vaknar av minsta lilla också och tittar till andningen några gånger per natt. Men jag kunde börja slappna av myycket bättre efter jag åtgärdat mina orosmoment iaf.
Tex jag och lillan på 6 månader samsover ofta. Då är jag noga med att hon ligger innerst närmast väggen så hon inte kan trilla ner för någon kant, täcket sitter så hon inte kan dra det över huvudet. Avstånd till mig så att jag inte råkar vifta eller rulla på henne av misstag, inga sladdar eller lösa tyger i närheten, eget täcke och rätt klädd för att hon inte ska bli för varm. Då hon ligger i spjälsängen har jag täckesklämmor som håller fast hennes täcke på 4 ställen så hon inte kan sparka av sig eller dra över huvudet och inga lösa tyger eller andra saker i närheten. Storan på 2 år har fallskydd på sin säng och sover med varmare kläder istället för täcke. Oj så mycket bättre jag sover när lillan sover i spjälsängen, då vet jag att hon är helt säker och dessutom varken för varm eller kall :)
Jag hade aldrig vågat ha täckesklämmor. Hellre en varmare pyjamas med fötter på.